Hoeveel doe jij en hoeveel je man/vriend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shawarma, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier is het ook 50-50. Mijn man doet gelukkig als uit zich zelf dat scheelt ook weer. Mag dus absoluut niet klagen :)

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hier is 95% tegen 5%
    Mijn vriend werkt 40 uur, ik werk 24 uur.
    Maar ik doe alles in huis, heel af en toe doet mn vriend ook wat, maar dat is eigenlijk alleen als ik het hem vraag. Hij doet nooit iets uit zich zelf.
    maar goed.. ik klaag verder niet, ik ben natuurlijk wel meer thuis dan hem...

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier is het denk ik wel ongeveer 50/50, maar dan zo dat mijn man het meeste huishoudelijke gedoe voor zijn rekening neemt en de verzorging van de kleine bijna volledig op mij neerkomt.
    Manlief geeft af en toe een fles, maar voor de rest ben ik toch overwegend degene die met de luiers in de weer mag enzo :D Maar goed, zolang daar tegenover staat dat ik alleen de benedenverdieping hoef te doen qua schoonmaak (en zelfs dat meestal niet volledig, want halverwege komt manlief altijd helpen, hahaha) vind ik het prima verdeeld, hoor.
    Boodschappen doen we meestal samen, omdat we daar allebei echt een bloedhekel aan hebben :)

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Jeetje, lastig in procenten..
    Kwa huishouden is t 70% om 30%.
    Hij doet eigenlijk 2 dingen altijd, stofzuigen (heb ik echt een hekel aan) en aardappels schillen (heel stom, maar kan ik echt niet blijft geen aardappel over).
    Ik doe de rest, dweilen, wassen, keuken, wc etc.

Met onze zoon is t ook wel 60% om 40%. Als hij thuis is doet hij vaak avondeten geven omdat hij hem dan pas ziet als hij thuis komt en in t weekend haalt hij hem ook uit bed enzo..

Dus vind dat wij een superduo zijn hahaha! :D

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij doen het 50-50..

Hij werkt 40 uur dus vind ik het niet meer dan normaal dat ik de zorg voor het huishouden heb.. Daarnaast als ik de weekend werk zorgt hij voor het huishouden en Esmee.. Hij doet de klusjes in huis.. En de zorg voor Esmee doen we samen.. Op de poepluiers na..:D Die doe ik ( als ik thuis ben dan)..;)

Geen klagen hiero!

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Qua huishouden doet hij een stuk minder dan dat ik doe, hetgeen neerkomt op stofzuigen en de vaatwasser. Verder doet ie datgene dat ik aan em vraag. Ligt er een beetje aan hoe druk we het hebben.
    Qua dochter is het goed verdeeld. Ik doe meer omdat ik meer dagen met haar alleen ben maar zodra hij thuis is doet ie meestal alles met haar en heb ik handjes vrij

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    pfoe, in procenten weet ik het niet. ik denk dat het huishouden bij ons goed verdeeld is, als hij kookt doe ik ondertussen stofzuigen en dweilen enzo... als ik werk doet hij vanalles, en als hij werkt ik. qua het verzorgen van jamie doe ik het meeste, pampers, badje, flesjes, eten geven.. maar is eigenlijk gewoon een gewoonte, niet omdat hij het niet wilt doen ofzo... hij speelt er wel veel mee. en als ik iets vraag dan doet hij het ook wel gewoon. uitjes: wij gaan nooit gescheiden weg, altijd samen

8. ik doe eigenlijk alles, maar manlief ruimt wel eens de vaatwasser in en uit

Maar daarin tegen brengt hij heel veel tijd met de meiden door.
    In het weekend meer als ik...

ik ben heel tevreden met de situatie.

9. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik werk 3 dagen en doe thuis alles. De kleine meid, huishouden, administratie... yep alles.

Mijn man werkt 6 dagen in de week, ongeveer 50 uur per week. Kan ook nooit uitslapen, dus tjah we hebben het allebei ontzettend zwaar.

Toch denk ik dat ik het emotioneel zwaarder heb. Het huilen en troosten en continu vragen om aandacht breekt aardig op.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik denk dat het hier 60% voor mij is en 40% voor mijn man.

Hangt ook maar net van af hoe druk we het beiden hebben, de ene week maakt hij meer uren en ik weer de andere.
    Over het algemeen ben ik 2 dagen doordeweeks thuis.
    Ik doe dan het nodige huishouden.
    Maar als hij doordeweeks eerder vrij is als mij doet hij ook het huishouden.

Qua zorg voor de kids is het hiier 50/50.

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wat grappig, hier doen we de grote week boodschappen altijd samen omdat we het allebei leuk vinden!! (boodschappen doen zelf dan, het sjouwen niet..)

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mmmm nou om eerlijk te zijn is het hier eigenlijk zn 98% door mij en zn 2% door mn vriend. hij doet nooit iets uit zichzelf en maakt heel veel zooi die ik dan ook weer opruim. per dag doet hij soms een luier, soms een flesje en droogt hem af na het douche. dan moet ik hem alsnog insmeren en aankleden.. als die zin heeft kan die wel een half uurtje met hem donderjagen, tot die begint te jengelen, dan is het weer mijn taak.. mannen!!!

13. baby 80%ik en 20%vriend
    Huishouden 60%ik en 40%vriend
    Geld 99% vriend 1%ik

maar het verzorgen van de baby verschilt per dag, want als hij vrij is doet ie meer met hem. Hij werkt ook elke dag op andere tijden.

14. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik werk 24 uur (ben doordeweeks 2 dagen thuis bij onze froemel) en vriend werkt 40+ uur.
    Als ik de 2 dagen die ik extra thuis ben niet meetel doen we ongeveer 50-50 de verzorging van onze meid. Alleen in het weekend ben ik meestal degene die als eerste opstaat. Maar ik ben een ochtendmens en onze meid wordt niet zo vroeg wakker. Anders zou ik dat ook wel afwisselen.
    Het huishouden doe ik voor 90%. Maar dat doe ik vooral op de dagen die ik vrij ben. En ik ben ook meestal als eerste thuis dus ik kook. En in het weekend doe ik de boodschappen en is mijn vriend thuis bij onze meid. Mijn vriend doet wel alle klusjes in huis zonder te mopperen.
    Wij vinden deze verdeling wel prima. En zolang wij zelf tevreden zijn is het goed!

15. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Verzorging jayro: 75% ik
    Huishouden: 75-90% ik
    Geld verdienen: 75% ik
    Spelen met jayro+uitjes enzo: 50/50
    Financiën regelen enzo: 100% ik

hihi, ik doe dus wel veel, maar goed, mn vriend werkt 40 uur en ik 24-30 uur, alleen ik verdien gewoon meer.
    als ik aan mn vriend vraag of hij iets wil doen is het nooit een probleem, dus zoals het nu gaat is eigenlijk wel prima.
    als we vrij zijn doen we heel veel met zn 3tjes.

hihi huishouden wordt binnenkort hopelijk een gedeelte huishoudster, ik doe veruit het meest, maar ik maak soms toch ook wel aardige werkdagen. dan heb ik weer wat meer tijd om aan jayro te besteden.

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik doe bijna alles en mijn man weinig. Ik werk 3 dagen, mijn man ca. 60-80u (we hebben samen een bedrijf, hij werkt het meest). Hij verzorgt Charlotte wel als hij vrij is, maar het huishouden, koken, boodschappen, wasjes enz. doe ik zelf. Spelen doet ie elke dag met haar, na het eten en voordat hij weer naar klanten gaat. Daarna doe ik haar in bad en breng haar naar bed. Dagjes uit in de weekenden doen we altijd samen, hij gaat niet met haar alleen op pad maar dat doe ik ook niet echt. Ja, wandelen als ik vrij ben maar dat vind ik niet echt een uitje.Verdeling is hier denk ik 95-5%

17. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden

hier dezelfde verdeling ongeveer
    en ik werk ook nog 3 dagen per week
    maar ok hij dan wel 5 hahaha

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jeetje, wat ik ben ik blij met mijn schoonmaak / opruimneurootje als ik dit allemaal zo lees. Jammer dat hij er niet is, anders zou ik 'm even een dikke knuffel geven :D

19. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    ik 90
    en hij 10

hij werk 40
    en ik 20
    maar hij doet echt nix
    ja als ik het vraagt pfffff
    maar ik vraag het niet meer en ga me weg

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    takhen, ik werk ook 30 uur per week, tenminste straks als mn verlof er op zit.
    apart hoe de meeste mannen toch het zelfde zijn...
    af en toe kan ik hem wel wurgen! :p

Deel Deze Pagina