Hoeveel doet je partner?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn man neemt in het weekend als hij vrij is ook een groot gedeelte van de verzorging van Bram op zich.
    Op werkdagen komt het meer op mij aan, vrij logisch, aangezien ik nog in mijn verlof zit.
    Ik geef borstvoeding, dus het gedeelte voeding komt op mij neer. Mijn man geeft alleen een flesje afgekolfde melk als het echt nodig is, als ik weg ben.

    Straks als ik weer ga werken zal er het een en ander gaan veranderen, dan zullen we de dingen meer verdelen denk ik.
     
  2. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hoe ouder de kleine word,
    hoe meer mijn vriend zich ermee gaat bemoeien. :)
    in het begin vond ie het maar een eng allemaal.
    haalde idd wel steeds water voor me en haalde 's nachts de kleine uit bed zodat ik 'm kon voede, daarna verschoonde hij de luier (meetsal) en legde 'm weer terug in bed.

    van de week was de kleine om 02.00 wakker,
    heb ik niks van gemerkt. :)
    was zo blij dat ie me had laten liggen en zelf was gaan kijken.
    het gaat helemaal goed komen met vader en zoon. ;)
     
  3. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Nou mijn vriend springt daar in waar hij in moet springen maar voor het grootste gedeelte doe ik toch wel alles, en dat hebben we bewust gekozen want hij werkt fulltime en ik momenteel niet dus ja dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik het meeste doet qua verzorging enzo, we hebben geluk dat Kyano al vanaf week 8 s'nachts door slaapt dus daar hoeven we ook geen afspraken over te maken maar voor de rest doe ik het meeste tot dat ik een baan heb gevonden, dan gaan we afspraken maken :D
     
  4. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    wij doen echt alles gezamelijk, hij doet haar in bad, geeft haar eten en verschoont haar, gaat met haar wandelen of fietsen. Misschien komt het ook omdat wij allebei wisseldiensten hebben, dus je bent ook wat vaker alleen, maar in het weekend doet hij ook evenveel.
    Toen ze heel klein was, gaf ik de bv en haald hij haar uit bed en deed de luier (hoewel hij er ook weleens doorheen sliep :rolleyes: )
     
  5. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    als we allebei thuis zijn dan doen we allebei evenveel denk ik
    hij bracht eigenlijk altijd de oudste naar bed maar nu we er twee hebben doet de ene keer hij het en de andere keer ik

    ook doet hij gerust de luiers, het troosten, de was, stofzuigen, eten geven
    tis maar net wat er moet gebeuren op dat moment en wie wat al aan het doen is. ook gaat hij graag fietsen met de oudste
    en heeft hij zijn ouderschapsverlofdag van de eerste en zodra dat afgelopen is gaat het door voor de tweede

    hij zegt ook vaak genoeg op zondag blijf jij maar liggen ik doe de kids wel maar dan ga ik meestal boven even opruimen
     
  6. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Nu ik nog thuis ben met verlof doe ik uiteraard meer met Isa dan mijn man. maar als hij savonds thuiskomt en ze huilt is hij altijd degene die haar gaat troosten en zo ook meestal gedurende de avonden. Ook in bad doen en verschonen vindt hij geen punt. Meestal vragen we even aan elkaar , doe jij ze in bad of ik?
    De voedingen neem ik wel geheel voor mijn rekening (geef BV) ook snachts. Mijn man moet nl meetal om 04.00 uur zijn bed uit omdat hij om 05.00 uur moet gaan werken. Maar meestal slaapt ze die tijd ook al door. Mocht ze toevallig toch huilen tussen 4/5 uur dan gaat hij haar troosten of als ze echt honger heeft dan komt hij haar naar mij brengen. Ook de glaasjes water krijg ik altijd maar moet daar wel even om vragen ;)
    Verder is hij op donderdag altijd vrij en dat wordt straks dus ook zijn papa-dag en dat ziet hij helemaal zitten. Vindt het wel leuk dat hij ook zo betrokken en handig is met zijn dochter.
    Als we overigens gaan wandelen en Isa gaat in de draagzak dan wil hij haar altijd dragen 8) Trotse papa he ;)
     
  7. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    eigenlijk doet mijn vriend niet veel alleen als ik het vraag geeft hij een flesje ofzo, maar uit zichzelf doet hij het niet zo snel. ik heb hem hier al op aangesproken en nu doet hij wel wat sneller de fles geven. noa is nu ruim 4 maanden en mijn vriend heeft haar pas 4 keer in bad gedaan ik vind dat best jammer.
     
  8. Female

    Female Niet meer actief

    Mijn man werkt full-time. Eigenlijk meer, want vaak komt het wel op 60 a 70 uren per week. Ik werk niet. Daarom doe ik ook het meeste zelf. Ik ben natuurlijk altijd alleen met hem.

    Als mijn man thuis is zijn het meestal knuffel en tuttel-momenten :D . Vind ik ook prima. Als ik het vraag doet hij alles, verschonen aankleden enz. Hij gaat ook regelmatig met hem onder de douche of doet hem in bad, soms met z'n drietjes in het grote bad.

    's nachts slaapt mijn man natuurlijk gewoon door, lijkt me ook niet meer dan logisch in onze situatie en helemaal aangezien ik hem toch alleen zelf kan voeden ;) .

    Voor ins is het perfect geregeld zo...
     
  9. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik doe vrijwel alles alleen...

    Als ik hem om iets vraag doet hij het wel, maar hij doet bijna niks uit zichzelf... Ja sinds kort, sinds Joris zich omdraait, dan neemt hij zich wel de moeite om hem weer terug te draaien maar dan vraagt hij eerst aan mij of hij weer teruggedraaid moet worden... Dus zelfs dat gaat niet uit zijn eigen... En in bad doen of douchen... Hij heeft Joris sinds zijn geboorte 2 keer gebadderd en 1 keer mee onder de douche genomen!

    Soms vind ik het wel moeilijk, maar de meeste tijd vind ik het wel prima zo... Geniet ontzettend van ons mannetje!
     
  10. mejon

    mejon Bekend lid

    12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik doe ook eigenlijk alles alleen.
    ik vindt het erg jammer, want het zou de band tussen vader en dochter ook echt nog wel versterken.
    hij gaat wel met haar in bad, maar hij zal geen voeding geven, geen luier verschonen en haar niet op bed leggen.
    ook als ze 's nachts een keer wakker wordt ben ik standaard degene die gaat kijken.
    ik baal er wel regelmatig van.
    op het begin zei hij steeds dat ie het eng vond, omdat ze zo klein was en dat ie moest wennen.
    maar nu is ze 7 maanden en er veranderd weinig.
    toevallig heeft ie vandaag voor het eerst een poepbroek verschoont.
    komt denk ik ook omdat vrienden van ons pas zeiden dat ze vonden dat de vader dat ook moet doen.
    maar dan moet ik wel uit de buurt blijven want als ik ga kijken dan wil hij het weer aan mij over laten.

    ik hoop echt dat hij nog meer van de zorg op zich gaat nemen.
    ik zei al tegen hem: als vader en moeder heb je een verzorgende rol.
    tegen haar spelen kan iedereen, maar het is niet alleen maar spelen er komt veel meer bij kijken.

    we hopen maar dat het snel goed gaat komen....
     
  11. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Mijn vrienddoet net zoveel als ik. Ging er ook altijd snachts uit voor de fles en mocht ik blijven liggen. Lief he?
    Ja het is een geweldige Papa en vriend!
     
  12. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    goh en ik maar denken dat mijn vriend de enigste was die niks doet.
     
  13. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn man doet veel hoor.
    Hij haalt de kids uit bed als hij thuis is, brengt de oudste naar bed. Geeft flesjes maakt flesjes, doet de was, kleed ze aan enz enz.

    En daarbij werkt hij ook nog full-time in zijn eigen zaak. Ik ben blij als hij het ff overneemt na ene dag zorgen. Straks ga ik weer werken en dan is hij zelfs 1 dag in de week thuis bij de kids.
     
  14. teigetje80

    teigetje80 Actief lid

    27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    mijn vriend doet ook bijna niks alleen als ik het vraag bijvoorbeeld in bed leggen of het flesje warm maken voor de rest doe ik eigenlijk alles
    flesje deven
    eten geven
    luier verschonen enz enz
     
  15. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    mijn partner doet (gelukkig) heel veel bij de opvoeding. Schone luier aangeven
    omkleden, wassen, in bad, wandelen, eten geven, flesje geven, s'nachts eruit. ook als hij de volgende dag moet werken en ik niet.
    ben ik erg blij mee dat hij zo in de opvoeding meegaat!
    Alleen het huishouden dat is voor mij!
     
  16. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Mijn man doet eigenlijk ook niks, tenzij ik niet thuis ben. Maar ja: hij werkt en ik niet, daarnaast heeft hij nog een eigen bedrijf. Wel verzorgt hij de honden. 's Nachts ben ik ook degene die er uit gaat, meestal wordt hij niet eens wakker, tenzij Rick het echt heel erg op een brullen zet....

    Zal idd wel zo gegroeid zijn...

    Nu Rick ouder wordt, doet hij wel meer dingen, maar dan zeg maar de leuke dingen. Gaan fietsen, spelen etc.

    O ja, sorry schat, van de week heb je een keer het speelgoed opgeruimd ;)
     
  17. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    dit dacht ik ook :oops:
    nou ja nix is ookniet helemaal waar als ik wat vraag dan doet hij het wel maar nie tuit zich zelf zou ik dit doen ofzo hij heeft haar tot nu toe ook nog nietin bad gedaan ja 1 keer poging tot met de kraamverzogster maar hij durfde iet hihi
     

Deel Deze Pagina