Hoeveel dopjes en waarom? Heb het dan over een gemiddelde was. Ik gebruik altijd 2 dopjes per keer maar volgens mij bedoelen ze dat niet met 27 wassen Wat altijd voorop staat.
ik gebruik zelden wasverzachter ( vergeet het vaak en eigenlijk alleen nodig als ik de was in de zomer buiten hang.) maar ik doe een scheutje gewoon. dus ik denk een half dopje ofzo?
Ligt eraan of je gewone of geconcentreerde wasverzachter gebruikt en welke capaciteit de trommel van de wasmachine heeft.
ik lees nog netjes wat er op de verpakking staat - en gebruik dan het minimum wat er op de fles staat - bij geconcentreerde is dat vaak een half dopje.
Ten eerste: ik kieper er maar wat in Ten tweede: ik leng hem meestal aan met water. De monteur heeft me ooit verteld dat ie onverdund niet zo goed is voor m'n machine.
Ik leng het tegenwoordig ook aan! Wij hadden net een half jaar een nieuwe wasmachine en ik had allemaal zwarte strepen op mijn witte was. Ik gebruik vloeibare wasmiddel en wasverzachter en blijkbaar gebruikte ik daar dus teveel van. Het gaat dan aanzetten in je wasmachine en daar kan je die zwarte strepen van krijgen. Advies: af en toe de machine op 90 graden laten draaien. Je wasverzachter verdunnen met water en niet teveel gebruiken. Bij vloeibaar wasmiddel minder gebruiken dan de geadviseerde hoeveelheden op de verpakking. Mijn was wordt nog steeds schoon en ruikt fris dus het werkt prima (en ik doe veeeeel langer met mijn wasmiddel en wasverzachter)
Hier iets minder dan een half dopje zelfs.. En met gevoelige kleding (polyester enzo) doe ik echt iniminie-beetje.