Hi girls, Zoals aangegeven in de titel, de moed is ons even in de schoenen gezakt. Begin dit jaar kregen we te horen dat mijn vader darmkanker had (56), binnen zes weken lag hij op een operatietafel en nu gaat het ontzettend goed met hem. Vanmorgen hoorden we alleen dat het gaat om een erfelijke aandoening van kanker, waarbij de kans erg groot is dat mijn broer en ik het ook hebben. Bij dit syndroom is de kans op darmkanker 50-80%, bij baarmoederkanker ligt de kans tussen de 40 en 75%. Kortom ontzettend schrikken. Kortom, wij gaan de medische molen in. De eerste stap is nu een afspraak bij de huisarts (gepland voor komende dinsdag). Vervolgens zal er een onderzoek komen naar mijn darmen, baarmoeder en DNA. Als daaruit blijkt dat ik drager ben van het gen kunnen we er voor kiezen voor pdg/embrionale selectie. Uiteraard besef ik me dat het ook zo kan zijn dat er helemaal niks aan de hand is en dit een storm in een glas water is. Maar het voelt voor ons helemaal niet lekker, zeker omdat de kans boven de 50% ligt. Tot er uitsluiting is van het DNA onderzoek ligt onze kinderwens in ieder geval plat.
Wat een zware schrik, kan me voorstellen dat jullie hierdoor compleet uit het veld geslagen zijn. Heel veel sterkte voor de toekomst!