Geen hcg meer meetbaar (urine) en ook niet ongesteld

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Vero0504, 23 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Beetje een mix geval qua topic locatie allicht. 29e staat de echo en evt bloedprikken maar ik ben benieuwd of iemand deze volgorde herkent. Ik was m nog niet tegen gekomen namelijk en vind m "mechanisch vreemd" en probeer m te begrijpen. Wij doen zelf ook geen gok meer wat de situatie nu is, "Things don't add up either way", ervaren t echt als een "void of information/insight".

-2 NOD: kv 2v5 licht lijntje
    CB digitaal "niet zwanger"
    NOD (9/12): kv 2v5 omo wit
    CB digitaal "zwanger 1-2"

Bloeding 2 dagen, geen stolsels of krampen, alles bij elkaar opgeteld 1 maandverbandje (menstruatie is een slagveld van 8 dagen, om de 3 uur vervangen is echt nodig)

Geen verdere klachten/veranderingen of verandering van bouw (darmen zitten hoog)

17e start van weer een bloeding. Bleef bij een paar druppels. Pfffpffpff

Fysiek onveranderd, geen bijzonderheden of veranderingen.

21e middagurine: KV 2v5 omo wit
    CB niet zwanger
    22e ochtendurine: CB niet zwanger

Fysiek prima, geen bekkenproblemen (jay!) precies t zelfde als eerder. Ja sacho de zolder verbouwd en de kast opgeruimd, week voor menstruatie lig ik al zowat gestrekt.

Ik ken wel mn miskraam van nr 3. Dat begon met een bloeding en dat bleef gaan als een menstruatie XXL met alle toeters en bellen. HCG bleef tot aantal dagen daarna in mn systeem. Plofbuik (darmen) zakten als een malle in. Blijft er restweefsel zitten dan blijft er HCG meetbaar en wordt t medicatie of curretage. (schoonzusje was daar de pineut mee)

Dit keer meet ik dus geen HCG meer in urine, maar er gebeurd verder niks??? Ik heb nog steeds een plofbuik (die ik bij zoontje en nr 3 zowat direct kwijt was).

Bedoel geen slagveld met de kerst lijkt me niet onprettig, maar ook geen bekkenklachten (vaste voorbode sinds bevalling dochter) en baarmoederslijmvlies etc moet toch gewoon nog steeds afgestoten worden? Bij geen hcg wordt er niks meer in stand gehouden en gaat de opruiming van start. Dat er tijd zit tussen bijv hartje gestopt en fysiek daadwerkelijk miskraam kan omdat er dan nog HCG is wat t in stand houdt. Tot zo ver gaat mijn biologieles dan nog.

Vind t een beetje...euhm afwijkend van wat ik verder aantref op internet en wat ik zelf ervaarde met nr 3.

Maar geen meetbaar HCG meer (en best korte vervaltijd ervan) en niet ongesteld zijn/worden dat is toch raar? Of mis ik nou nog een biologisch addertje onder t gras?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Gek vraagje, maar hoe zeker ben je van je eisprong geweest in deze cyclus??

En wanneer is de laatste test geweest die je gedaan hebt?

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik snap je twijfel heel goed, je kent je eigen lichaam tenslotte goed en dit klopt niet met je eerdere ervaringen. Toch denk ik dat je helaas een vroege miskraam hebt gehad, al verliep die niet zoals je gewend bent. En ook al reageert je lijf nu anders. Mijn ervaring als vk is dat zwangerschappen, miskramen en bevallingen ook bij dezelfde vrouw erg kunnen verschillen, je lichaam kan anders reageren dan je verwacht en dat is verwarrend.
    Balen om nog tot de 29e af te moeten wachten... je kán natuurlijk even bellen of ze daarvoor nog een gaatje hebben. Vooral omdat je test nu negatief is en je eigenlijk vooral bevestiging nodig hebt om dit af te kunnen sluiten.

Hoe dan ook, het is een rotsituatie, al die onzekerheid en twijfel. Sterkte!!

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Geen aanleiding tot reden voor twijfel, afscheiding enzo volgde normale patroon. De bekende klachten op en afbouw. Regelmatige cyclus (wijkt zelden af, voornamelijk bij zware stress dat t iets later is (overlijden van mn vader bijv)) Maar als je temperaturen en ovulatietesten bedoeld die gebruiken wij niet. Lang geleden met mn man afgesproken. Waren ook niet bezig met de uitbreiding.

Viel alleen op dat ik last van mn bekken had zonder dat er afwijkende fysieke belasting was. Ik heb permanente bekkeninstabiliteit sinds de bevalling van mn dochter. Eerste en tweede dag van menstruatie heb ik daar last van, daarbuiten alleen als ik aan t klussen ben in huis bijv en dingen doe die ik beter had kunnen laten of als ik zou gaan hardlopen (big nono) en dat door mn darmen ineens een verhuizing ingezet werd, dat komt maar bij 1 ding voor.

Laatste ZW test is gisteren geweest.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Okay ..
    Reden dat ik het vraag is dat het zou kunnen dat je test niet op hcg gereageerd heeft maar op een lh piek.
    De bloeding daarna dan een eisprongbloeding was en je nu dan rond je nod zit.

Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Eerder dan de 29e kan niet had ze al aangegeven. Mja goed of fout, ik "mis" nog wat. Boel zal toch een keer moeten opschonen lijkt me en ik krijg ook geen enkele hint dat dat op komst is. :confused:Normaliter ben ik een week ervoor hondsmoe voordat de veldslag begint, dat is al sinds mn 11e.

Daarom vind ik t dus nogal vreemd. Kaartje direct door naar de menopauze :roflmao: nouja zonder bekkenpijn, vermoeidheid en raar getimede veldslagen lijkt me dat ook geen slechte deal.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Klinkt in elk geval logischer dan wat ik had gevonden. :roflmao:

Het is ook net verkeerd cadeautjes uitpakken. Wat gaan we nou toch krijgen? Alleen sta je nu geblinddoekt aan een touw te trekken en heb je geen hints.

8. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Dat opschonen hoeft niet persé, maar het zou ook kunnen dat je volgende menstruatie wat heftiger is. Zo'n soort uitgestelde reactie zie je wel vaker.

Hoeft niet meteen met menopauze te maken hebben hoor, je prille zwangerschap (die er wel was, denk ik) heeft je hormonen even flink door de war geschud. Ook die bekkenklachten kunnen nog wat langer nazeuren, hoe vaker je zwanger bent geweest, hoe minder snel alles terugveert.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Aha, goed om rekening mee te houden. Ben benieuwd wat de tijd gaat brengen, je blijft je verbazen :roflmao:

Muisje2016 vindt dit leuk.
  10. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Jouw verhaal klinkt heel erg als de mijne een aantal jaar geleden.

Ik had wat licht bloed of nja roze verlies that's it. Twee positieve testen en daarna negatief maar werd ook niet ongesteld. Uiteindelijk hebben ze het (want na twee echo's en een bloedtest was ik niet meer zwanger) met medicatie op moeten wekken.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik geloof hier ook dat we in limbo land zijn aangezien 0 signalen beide kanten op heb.

Zat daar een "periode" tussen? Ik zou bijv. de 6e weer de sjaak moeten zijn áls mn lijf t zelf oppakt volgens normaal patroon. Laat liever de boel zichzelf regelen namelijk, tenzij t uiteraard stil blijft staan of problemen oplevert.

12. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja ik heb uiteindelijk drie menstruaties (incl de eerste met overtijd zijn dan) over geslagen

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina