Zwanger worden van een derde wondertje!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Starry, Apr 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Hoi meiden,

Vanaf volgende maand willen wij weer proberen om zwanger te worden, ook met het idee dat het wel weer eens 2 jaar zal kunnen duren zoals bij mijn zoontje. Ik gebruik geen ac sinds wij zwanger wilde van mijn zoontje. Dus bijna 4 jaar ac vrij...nu vraag ik mij af is mijn cyclus nu regelmatig of niet? Zie onderschrift. Ik gebruik iedere maand ovulatie testen en heb iedere maand een positieve ovulatie test tussen dag 10 en 14, ik weet dat het geen garantie is voor een eisprong.
    Laatst zij iemand tegen mij; je moet een maand de pil gebruiken want na het stoppen ben je extra vruchtbaar, ik vraag me af of dit waar is?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik zou zeker geen maand pil gaam gebruiken. Je hebt een mooie cyclus. Een paar dagen kan het altijd verschillen :)
    Een maand aan de pil kan je cyclus juist overhoop gooien door de hormonen. En extra vruchtbaar na stoppen is volgens mij ook een fabeltje.. anders zou er wel een hoger percentage direct zwanger zijn ;)

3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Ik zou tekenen voor zo'n cyclus...
    Positieve ovulatietesten zijn geen garantie, maar het is natuurlijk wel heel waarschijnlijk dat je ovulatie dan is. Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken, dat het de vorige keer lang duurde hoeft niet te zeggen dat het nu weer gebeurt!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Even om in beeld te krijgen; positieve ovulatie testen en wel of geen gemeenschap in die dagen?

5. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik gebruik meestal maar 3 a 4 ovulatie testen omdat ik het groeien van m'n ei voel en dan ter bevestiging gebruik ik een test 9 van de 10 x is hij positief of de dag erna. Ik heb gewoon zo'n voorgevoel dat het wel weer eens langs kan duren omdat het de afgelopen maanden een paar x is voorgekomen dat we gemeenschap hebben gehad in mijn vruchtbare dagen en niet zwanger.

6. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Soms wel, soms niet.. ;)

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Valt sowieso geen pijl op te trekken ;) de eerste duurde hier ook ruim 2jr incl hormonen spuiten vanwege onregelmatige cyclus en IUI.

En de 2e spontaan, geen hormonen.. Cyclus nog steeds prut, maar voordat we naar de gyn gingen bleek het al raak te zijn:D

8. Pimpelmeesje

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Hoe leuk is dat :D extra gefeliciteerd!

Het kan natuurlijk ook weer langer duren, maar ik denk niet dat het helpt om je er druk over te maken, natuur geeft je geen garanties.. Ik blijf erbij dat je cyclus lengte goed is, ik zou zeker geen maand aan de pil gaan.

9. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Nee ik ga niet aan de pil maar dacht vraag het even na hier vond het zelf ook niet heel logisch.

Van mijn dochter was ik in de derde ronde zwanger maarja toen was ik net 23 ;) ach we zullen het zien en ik hou gewoon in m'n achterhoofd dat het wel weer eens 2 jaar kan duren voordat ik zwanger ben en komt het eerder dan ben ik alleen maar blij.

10. Pimpelmeesje

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Dat lijkt mij een prima instelling, ik zal iig voor je duimen dat het heel snel mag gaan deze keer!

11. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoop dat het snel mag lukken voor je meid!

12. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Dat hoop ik ook :)

Menstruatie is inmiddels voorbij dus we gaan ervoor ;)

Share This Page