Aan de ‘eisprong kenners’

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaIV, 17 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaIV

MamaIV Bekend lid

28 okt 2022
    659
    410
    63
    Vrouw
    Nu ben ik al heel wat jaren ‘gezegend’ met een fikse pijn in mijn onderbuik, altijd tussen CD 13 en 16. De dagen ervoor heb ik vervelende pijn in mijn onderbuik. De dag dat ik een uur ongeveer echt pijn/pijn heb (ook rectaal), is het heel intens.
    Is deze laatste pijn de sprong, is het pijn ervoor, is het pijn erna? Ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden.

Afgelopen dinsdag had ik rond 13.30 weer die felle pijn. Ga er dan automatisch vanuit dat het de eisprong is. Lees nu net alleen ergens anders online dat het vrijkomen van vocht in de buikholte erna is. Hoe lang erna dan?

Ben je 6x zwanger geweest, heb je vier kinderen en weet je het nog niet:oops:

Ik heb overigens adenomyose en endometriose en voel het daardoor allemaal wat intenser.

Benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Momof3d5

Momof3d5 Bekend lid

13 feb 2023
    815
    768
    93
    Vrouw
    Mamma
    België
    Goedemorgen,

Ik ben ook gezegend met de fijne ei pijnen .
    Ik denk persoonlijk dat bij mij de groei pijnlijk is.. hier begint het tam een dag of 3 , dan 1 a 2 dagen piekpijn echt heftig pijn aan 1 kant altijd..en dan de dag daarna heb ik milde krampjes en gevoelig buikvlies..en denk dat dan de sprong is...ik denk dit omdat mijn temp dipt op de laatste dag en dan altijd stijgt. Terwijl op de piek pijn dagen de temp nog hetzelfde is als daarvoor.

Hoop dat je er wat aan hebt.

MamaIV vindt dit leuk.
  3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    De eisprong zelf voel je niet. Wel de laatste groei van het eitje. Sommige follikels worden. Wel 2,5 cm groot dus het is wel logisch dat je dat kan voelen.

MamaIV en Momof3d5 vinden dit leuk.
  4. Momof3d5

Momof3d5 Bekend lid

13 feb 2023
    815
    768
    93
    Vrouw
    Mamma
    België
    #4 Momof3d5, 18 feb 2023
    Laatst bewerkt: 18 feb 2023
    Weet jij toevallig of het waar is dat die Groeipijnen niet direct een eisprong hoeft te zijn maar dat dit veel later nog kan gebeuren?
    Of heb ik me weer iets wijs laten maken?

5. MamaIV

MamaIV Bekend lid

28 okt 2022
    659
    410
    63
    Vrouw
    Snap dat ik het springen zelf niet letterlijk voel, maar de intense pijn komt van het vrijkomen van vocht. Dat komt toch direct na de sprong vrij, of is dat later?

Momof3d5 vindt dit leuk.
  6. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Bij mij was het idd vocht van het vrij komen van de eisprong. Dus als ik die pijn had wist ik dat mijn eisprong was geweest.

7. lili13

lili13 Actief lid

21 feb 2011
    368
    276
    63
    Vrouw
    Hee! Ook ik heb flinke eipijn, pas ontstaan na mijn miskraam. Bij mij begint het 2/3 dagen van te voren, met progressieve pijn aan 1 kant. Dan heb ik een piekdag waar gaan zitten of hobbels echt vreselijk is. De dag erna is alleen nog een zeurderige pijn, van de gehele onderbuik. Op deze dag wordt altijd door ff mijn eisprong aangegeven, omdat mijn temp dan nog niet is gestegen maar een dag later pas. Waardoor die piekdag dus de laatste groeispurt is geweest bij mij en hij een dag later pas springt. Fijn dat het eitje zo niet gemist kan worden maar wat een rotpijn :(

8. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw

Bij mij precies dit. Ook met tempdaling voor de eisprong.

Momof3d5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina