Hoeveel drink jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel glazen/flesjes alcohol drink jij per week ?

1. Niets

2. 1-3

3. 4-6

4. 7-10

5. Meer dan bovenstaand

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#41 MMarianne, 9 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2015
    Nu in de vakantie drinken man en ik dagelijks een paar biertjes en wijntjes, gister op verjaardag geweest van 16 tot 01 uur en dan tel ik ze niet :p ....buiten de vakantie en feestjes om neem ik regelmatig een wijntje bij het eten maar niet dagelijks. Ik vind je dus niet abnormaal ;)

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

#42 JJ1980, 9 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2015
    Ik drink zo ongeveer 8 glazen per jaar.

Ik vind ts imo echt veel drinken. Het max zou op 15 glazen per week kunnen liggen opgeteld. Als je drank nodig gaat hebt om je doordeweeks te kunnen ontspannen, denk ik dat je best een verslaving zou kunnen gaan ontwikkelen (ik zeg dus niet dat je die al hebt he!)
    Met kleine kinderen in huis geef ik je moeder dus gelijk. Stop eens 4 weken volledig en kijk eens wat dat met je doet ;)

Weet je, een verslaving is echt zo gebeurd. Je komt er alleen zo slecht vanaf en het heeft zoveel impact. Zou daarom gewoon de kans niet willen lopen. Ik heb een buurman die, met 3 kids, rustig om 11 op woensdagochtend een biertje doet in de voortuin :(

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier soms weken niets en soms 1-3 glazen , 2 avonden achter elkaar. Ik ben erg gevoelig voor een alcohol verslaving en zodra ik merk dat ik ga drinken voor de ontspanning stop ik.

persoonlijk vind ik de 3 avonden wanneer je drinkt niet te veel maar wel 3-5 glazen per avond. 1-2 en af en toe een keer 3 glazen zou in mijn ogen een gezondere keuze zijn.

4. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Ik drink zelden alcohol. Ik vind 3-5 glaasjes op een avond dan ook veel en meer voor een feestje haha ik zou er aardig aangeschoten van zijn in ieder geval

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik drink niet. De hoeveelheid die TS noemt vind ik best heel veel. Hoe lang duurt je avond?

In mijn familie komt alcoholisme voor. Althans zo benoem ik het. Omdat ze zeggen zonder te kunnen. Maar wordt er niet gedronken dan zijn ze geprikkeld en chagrijnig. Het begint 's middags en als je er op afstand naar kijkt lijkt het niets. Maar waar al die bierdopjes in de badkamer in de prullenbak vandaan komen..ik heb geen idee.

6. Deliana

Deliana Niet meer actief

Nu met het mooie weer wat meer (3-5 glazen per week) en in de winter minder (soms weken niet).

Moet ook zeggen dat ik er niet heel goed tegen kan, 2 glazen wijn achter elkaar en ik ben aangeschoten :)

Denk ook dat het aantal glazen niet het belangrijkste is wanneer je kijkt naar te veel of niet. Wanneer je niet tegen alcohol kan en iedere dag een glas drinkt is het te veel, maar wanneer je een fles wijn op zaterdag drinkt en daar niets van voelt vind ik het persoonlijk al iets anders.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nu nauwelijks nog. Dat is wel eens anders geweest.
    Vind dat je best veel drinkt ts, kan me de zorgen van je moeder best voorstellen.

8. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Bij mij is het afhankelijk van het weer eigenlijk. Daarnaast ben ik heel vaak de bob en dan drink ik dus helemaal niks, ook niet eentje ook al is dat wel toegestaan. Maar nu in de zomer denk ik 4 dagen per week 1 glas of hoogstens 2. Dan drink ik wijn of een biertje oid. Maar als het minder mooi weer is, heb je zo kans dat ik een paar maanden geen alcohol drink.

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Nu natuurlijk niets en tijdens de bv ook zelden. Maar ook daarbuiten drink ik weinig. Thuis een sporadisch glaasje in het weekend. En dat heeft dan weer tot gevolg dat ik op een feestje 4 à 5 glazen ook wel genoeg vind.

Wat TS betreft vind ik 3 dagen per week niet veel, het aantal glazen wel. Ik zou proberen wat meer richting de 2-3 glazen te gaan...

10. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Meestal openen wij twee flessen rode wijn per maand. Dan maken wij met zn tweeen 1 fles op (zo'n twee glazen). Natuurlijk zijn er van die periodes zoals de december dagen en de zomer maanden dat we een extra biertje of wijntje nemen, maar we kunnen ook een hele maand niets drinken.
    Ik vind trouwens ook dat je best veel drinkt en kan de bezorgtheid van je moeder goed begrijpen en vind het juist lief. De laatste tijd worden er dan ook steeds meer berichten geplubiceerd dat alcohol gebruik bij vrouwen slechter is dan gedacht! Maar het is heel makkelijk om jezelf te testen of je teveel drinkt.. Gewoon een maandje geen alcohol drinken en ervaren of je er moeite mee hebt.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Ik drink niet en kom uit een gezin waarin niet werd gedronken, dus weet zelf ook niet echt wat 'normaal' is bij drinkers maar mij lijkt 5 glazen op een avond echt niet normaal. En ook verre van gezond. En ik denk ook wel dat een verslaving er makkelijk in kan sluipen op zo'n manier.

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Eigenlijk nooit.

13. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik kom uit een gezin waar enorm veel gedronken wordt. Vandaar dat ik dus nauwelijks drink. Soms een wijntje, maar als dat 4 per jaar zijn is het veel.

14. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Heel soms een biertje of een wijntje, maar absoluut niet (bijna) dagelijks. Misschien 2 keer per maand, hooguit. En dan 1 of 2 glaasjes.

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik mag graag wijn drinken net zoals Ts maar kan het ook prima laten. Ik ervaar het niet als een probleem en mijn omgeving ook niet.

16. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

17. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    IK ervaar het zelf ook niet als een probleem. Maar goed: ik ben dan nu ook weer begonnen met een gezond dieet.

Daar past 3x in de week alcohol niet bij, heulaas. Dus de 3 a 5 per avond (9 tot 15 per week, dus) gaat sowieso even niet meer op.

Heb ik trouwens ook totaal geen problemen mee hoor, maar ik heb het -zoals ik het zelf bekijk- ook niet nodig, maar vind het oprecht lekker. Vooral een ijskoud biertje, of HUGO na een warme zomerdag op het balkonnetje.

Maar een ijskoud flesje water volstaat ook.

18. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik heb hetzelfde mag gewoon graag een wijntje drinken niets meer en niet minder. Niet omdat ik ervan ontspan of nodig ben puur omdat ik het lekker vind. Als ik werk drink ik maar 1. Dus ja ik drink misschien teveel wijn maar miet omdat ik verslaafd ben. Kan het ook prima niet drinken

19. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Momenteel drink ik niets natuurlijk. Straks met borstvoeding ook niet. Maar buiten die periode van zwanger zijn en bv, dronk ik ook graag mijn drankjes. Hooguit 2 glazen op een avond doordeweeks. Dat was dan een wijntje of whiskey zelfs. Sterke drank was er dan hooguit 1. Anders ben ik helemaal teut. In t weekend vrij/za ook hooguit 2 glazen. Als ik meer drink voelt t voor mij als zuipen. Dan voel ik me de dag erna zo klote. Ik heb een hekel aan een kater hebben.
    Mijn vader is overleden aan overmatig drankgebruik. Ik ben daardoor ook wel bang dat t bij mij ook ooit verkeerd zou gaan, niet dat daar aanleiding voor is,maar toch spookt t door je hoofd. Ik heb ook een hekel aan dat mensen zichzelf helemaal bezopen zuipen. Een drankje moet je van genieten, niet om zo weg te tanken als frisdrank.

20. mirmir

mirmir Actief lid

26 jan 2012
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik drink niet of nauwelijks nu helemaal niet natuurlijk als ik niet zwanger ben 1 keer in de 2 maanden een glaasje.

Deel Deze Pagina