Beste warboel, alleen jij weet of het een probleem is. Alcoholgebruik is problematisch als het aantal consumpties te hoog is, dagelijks is, je het doet om te vergeten, of het niet meer een sociaal aspect heeft. ( helaas in mijn omgeving mee te maken gehad) als jij het met gemak kan laten staan, geen probleem. Wat je misschien wel met de bezorgdheid van je moeder kan doen, is bij jeelf eens nagaan of jullie gewoonte toch niet een heel klein beetje uitgebreid is de afgelopen jaren. Alleen indien nodig, gebruik het als een wake-up call. Want ietsje meer drinken dan bijv. 5 jaar terug is niet erg, maar als er dan wat stressvolls gebeurt, kun je wel in een gevarenzone komen. Het enige wat bij mij een minimaal klein belletje doet rinkelen, is dat je het als me-time ziet. On topic- ongeveer eens in de maand oid drink ik 1 glas wijn.
Niets, ik vind het ook niet lekker maaaar in de zomer drink ik soms een radler, dat is op een hand te tellen. Als je gaat vragen hoevaak je chips eet dan ga ik blozen (mijn verslaving).
Ik drink alleen op feestjes en dan drink ik 2 of 3 glazen. Ik heb niet zo heel vaak een feest dus ik drink niet eens elke week. Na drie glazen ben ik ook wel aardig aangeschoten, vijf glazen vind ik wel veel.
Mijn antwoord staat er ook niet tussen. Ik drink soms wekenlang niets en soms (in de zomer) 2 glaasjes op een dag. Niet veel dus.
Hier precies hetzelfde. Ik drink ook niet om het drinken, als we ergens een feestje hebben en er wordt alleen azijnwater (slechte imo vieze bocht) drink ik niet, ik geniet echt van een goed glas wijn omdat het lekker smaakt.
Heel wisselend. Ik kan soms weken/maanden geen alcohol drinken om het vervolgens het een aantal dagen achter elkaar wel te doen.
Ik drink misschien 4 a 5 keer per jaar. En dan maximaal 3 a 4 glazen, bier of wijn en dan heb ik meer dan genoeg gehad. Wij drinken ook eigenlijk nooit samen, gisteren per toeval wel maar over het algemeen wil ik dat liever niet. Stel dat er wat gebeurd en je bent allebei niet in staat om te rijden? Dat lijkt me vreselijk...
Ik heb geen rijbewijs dus dat zou inhouden dat mijn partner nooit iets (of iets meer) zou kunnen drinken thuis? Nee, in noodgevallen zou ik hoe dan ook de ambulance bellen en anders zijn er gelukkig familieleden/buren dichtbij. Is natuurlijk geen vrijbrief om je samen vaak te buiten te gaan aan alcohol, maar af en toe eens samen een borreltje of 2/3 drinken: wij doen dat wel.
Ik wilde de poll invullen, maar alle opties zijn voor mij te veel. Ik drink erg weinig en als ik drink, drink ik vaak niet eens een heel glas of unit. Ik vind het fijner om af en toe een slok te drinken uit mijn mans glas. Het komt ook doordat ik heb geleerd dat mijn lichaam alcohol niet waardeert, dus dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Aangezien ik zo weinig drink vind ik het ook best veel van ts. Je zegt dat je binnenkort gaat dieten en dus niet tot weinig drinken. Als dat je makkelijk af gaat dan denk ik niet dat je problematisch veel drinkt.
Ik drink in het weekend ongeveer 1 of 2 glazen op een avond. Als ik moet rijden drink ik helemaal niet. Ik vind het onverantwoord om bewust je reactievermogen te verslechteren waarmee je jezelf en anderen in gevaar kan brengen. Om diezelfde reden drink ik thuis niet meer dan 2 glazen. Mocht er eens wat gebeuren, dan wil ik mezelf geen verwijten hoeven maken, omdat ik door mijn eigen toedoen situaties niet juist kan inschatten. Als ik geen verantwoordelijkheden heb (kind in huis of autorijden) dan drink ik wel eens meer, maar ik kan me de laatste keer niet herinneren.
Ik drink geen alcohol, uiteraard wel gedaan hoor maar zie er het nut niet van in, doe mij maar een cola😉
3x in de week lijkt mij prima...5 glaasjes per keer klinkt in mijn ogen wel als veel...das meer wat ik op een feestje doe maar niet thuis op de bank. Ik drink om bijna elke avond een glaasje rode wijn. Maar kan ook wel een periode helemaal niks drinken.
Ik drink gemiddeld 2x per week en dan meestal 2/3 glazen goede wijn. Ik von het heerlijk en kan ook makkelijk zonder. Soms op feestjes of spontane bbq's zoals gister met wat buren dan drink ik meer. Ik moet wel zeggen dat ik een fles wijn kan drinken en heel normaal functioneer. Partner en ik drinken wel tegelijkertijd, vind het nogal overdreven om apart van elkaar te drinken.
Ik vind 5 glazen wijn best veel op een avond. Zelf drink ik alleen in het weekend en dan hooguit 1-2 glazen per avond. Ik vind een glas wijn af en toe best lekker, maar ik kan er niet zo goed tegen, dus na 2 glazen lig ik soms al te snurken op de bank, haha. Ik vind dat mijn man ook teveel drinkt, zijn weekend begint al op dinsdag, haha. En dan 3-8 biertjes per avond, dus dat tikt lekker aan. En maar klagen dat ie niet afvalt, zucht..... Hij kan er wel goed tegen, dus verder heeft ie er geen last van. Als dat bij jou ook zo is, tja, wat maakt het dan uit. Maar echt gezond lijkt zoveel alcohol per avond me niet, zelfs al is het maar 3 avonden per week.
Ik drink vaak niets maar met mooi weer en een vrije dag nemen we smiddags al wel eens een drankje. En niet alleen maar alleen samen met m'n partner. Alleen drinken doe ik niet, dan voelt het niet meer gezellig maar dwangmatig. Of het om de drank gaat, kan t niet precies uitleggen. Als een van de kinderen niet fit is drink ik niet maar als er niets aan de hand is laat ik me niet weerhouden. Bij ongelukken komt er een ambulance en bij minder grote spoed kan ik, als geen van de buren kan, altijd nog een taxi bellen. Om dingen te doen of laten voor het geval dat, doe ik niet. Wel drink ik niet teveel en kan ik (mbv vrijkomende adrenaline) helder denken als t nodig is. Ik zou me ook onzeker voelen als m'n moeder zoiets zou zeggen maar ik vind je drink-gedrag wel normaal. Hoewel ik me ervan bewust ben dat ik ook buiten de norm val (zoals eerder genoemde gezonde hoeveelheden) qua drankgebruik.
Ik heb gekozen voor niets. Ik drink wel maar niet wekelijks. Alleen op verjaardagen of andere gelegenheden.