Ik drink ook niet (meer) wekelijks, heb wel voor 1-3 gekozen. Nu in de zomervakantie drink ik iets meer, maar in de winter ook regelmatig weken helemaal niet. Gisteren naar een festival geweest en ik heb 2,5 biertje op en was er helemaal klaar mee... Kan er ook gewoon niet meer tegen, vandaar dat het steeds minder en minder wordt denk ik. 3 dagen in de week vind ik niet veel, 5 glazen per avond dan weer wel. Je kunt ook eens kritisch en eerlijk naar jezelf kijken. Drink je omdat je het zo lekker vind of vind je het roezige gevoel fijn?
Verschilt nogal per week. Soms drink ik een week niets, soms heb ik 2 feestjes en drink ik zo een fles wijn (of ik drink bier, wodka, whiskey, etc) Tja, het zal vast veel zijn.
Aan het eind van de dag vaak 1 glaasje wijn of 1 blikje bier. Eigenlijk zelden meer dan 1, heel soms in het weekend, maar verder alleen bij een feestje ofzo. Vind 3 dagen per week niet vaak, maar 3-5 Glazen per keer echt wel veel. Ik vind 1 altijd lekker, zonder het echte effect van alcohol.
Ik drink af en toe. Het ligt eraan of ik er zin in heb em of het in huis is. Soms drink ik 1 maand niks en dan kan ik ineens 3 dagen achter elkaar wat drinken. Het verschilt een beetje.
Af en toe. In de zomer houd ik meer van een glaasje dan in de winter. En thuis alleen geef ik er niks om. Gezellig met een vriendin of op een feestje wel. Laat ik zeggen dat het om 6 glaasjes wijn gemiddeld in de maand gaat.
Heeel wisselend zou een paar weken niet en zo een week lang elke avond een glaasje (of 2) of op een terrasje, feestje of bij het eten maar niet meer dan dat omdat ik een dochter boven heb liggen en wel helder wil zijn als er iets gebeurd. Dus als ik thuis drink max 2.
Nu sowieso niet. En buiten de zwangerschap om alleen met oud en nieuw of een keer tijdens stappen. Denk niet meer dan 4x per jaar.
4 glazen wijn in de week. In het weekend soms 2 op een avond. Alleen als wij samen uit eten gaan, neemt 1 van ons een wijnarrangement. De ander neemt een BOB arrangement of 1 glas wijn. Als ik alleen ben met de kinderen (dat ben ik standaard 2 avonden per week) dan drink ik niet.
ik drink bijna nooit.. Maar áls ik drink (en ik dus uit ben) gaan er heel wat drankjes in en tijdens een etentje 1 a 2 wijntjes
Manlief en ik zijn sociale drinkers, dus vaak komt er alleen alcohol op tafel als we uit gaan/als er vrienden langskomen. Dat is ongeveer wekelijks, dus in het weekend drinken wij. Denk dan ongeveer 1-4 per persoon, verspreid over 2 avonden.
Elke dag een glaasje wijn bij het eten of een Radler op zomerdagen om een uurtje of 5. Heel soms nog een likeurtje na, maar dat is geloof ik maar een keer per 3 weken.
Ik vind het behoorlijk veel. Mijn man drinkt ook wel 3 a 4 dagen in de week, maar beperkt t wel tot 1 a 2 glazen en op een feestje natuurlijk wel wat meer. Zelf drink ik nu helemaal niet natuurlijk en anders drink ik hooguit 5 a 6 glazen per jaar
Ik drink hooguit 1 keer per jaar wat, dus eigenlijk nooit. Mijn man daar in tegen drinkt een glas of 3 per dag.
Ik drink nu heel soms (1 keer per week? ) wel een radler 2% biertje of als we wat te vieren hebben maken we een fles prosecco open, maar ik kan dusdanig slecht tegen alcohol dat ik gisteren na een biertje samen met de kids op bed lag Ik drink dus echt bijna nooit, alleen nu met bbq weer vind ik het wel lekker om s avonds een biertje te drinken. En ja, ik vind 9-15 eenheden alcohol per week wel heel veel ja, dus het is misschien iets om over na te denken. Alcoholdebaas.nl - Hoeveel is veel? Hier is het advies als vrouw max 1 glas per dag en 1 dag per week alcoholvrij te houden.
Doordeweeks niet tot 1glas. In het weekend drink ik met gemak een flesje leeg en soms wel 2. Op een feestje drink ik stevig, denk wel een glas of 7 ofzo. Ga vaak dan wel jolig naar huis. Overigens heb ik dan geen kinderen (uit logeren) tenminste dat was voordat onze zoon kwam. Nu drink ik niet tot 1glas. ivm de borstvoeding. Mijn partner drinkt momenteel ook echt heel veel minder. Maar die is aan het trainen/afvallen. I love wijntjes! En alleen maar mensen om me heen die deze mening delen. Vooral m'n vriendinnen.
Toen ik nog niet zwanger was dronk ik vaak wel 1 of 2 wijntjes 's avonds als ik niet hoefde te werken. Nu drink ik natuurlijk niks.