Hoeveel drink jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel glazen/flesjes alcohol drink jij per week ?

1. Niets

2. 1-3

3. 4-6

4. 7-10

5. Meer dan bovenstaand

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik drink ook niet (meer) wekelijks, heb wel voor 1-3 gekozen. Nu in de zomervakantie drink ik iets meer, maar in de winter ook regelmatig weken helemaal niet.
    Gisteren naar een festival geweest en ik heb 2,5 biertje op en was er helemaal klaar mee... Kan er ook gewoon niet meer tegen, vandaar dat het steeds minder en minder wordt denk ik.
    3 dagen in de week vind ik niet veel, 5 glazen per avond dan weer wel. Je kunt ook eens kritisch en eerlijk naar jezelf kijken. Drink je omdat je het zo lekker vind of vind je het roezige gevoel fijn?

2. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Verschilt nogal per week. Soms drink ik een week niets, soms heb ik 2 feestjes en drink ik zo een fles wijn (of ik drink bier, wodka, whiskey, etc)

Tja, het zal vast veel zijn.

3. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Aan het eind van de dag vaak 1 glaasje wijn of 1 blikje bier. Eigenlijk zelden meer dan 1, heel soms in het weekend, maar verder alleen bij een feestje ofzo.
    Vind 3 dagen per week niet vaak, maar 3-5 Glazen per keer echt wel veel. Ik vind 1 altijd lekker, zonder het echte effect van alcohol.

4. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ik drink af en toe. Het ligt eraan of ik er zin in heb em of het in huis is. Soms drink ik 1 maand niks en dan kan ik ineens 3 dagen achter elkaar wat drinken. Het verschilt een beetje.

5. mumija

mumija Niet meer actief

Af en toe. In de zomer houd ik meer van een glaasje dan in de winter. En thuis alleen geef ik er niks om. Gezellig met een vriendin of op een feestje wel.
    Laat ik zeggen dat het om 6 glaasjes wijn gemiddeld in de maand gaat.

6. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Heeel wisselend zou een paar weken niet en zo een week lang elke avond een glaasje (of 2) of op een terrasje, feestje of bij het eten maar niet meer dan dat omdat ik een dochter boven heb liggen en wel helder wil zijn als er iets gebeurd. Dus als ik thuis drink max 2.

7. misa

misa Niet meer actief

Soms twee of drie weken niets, soms een fles in het weekend...! :) ik heb dus 1-3x pw gestemd.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Nu sowieso niet. En buiten de zwangerschap om alleen met oud en nieuw of een keer tijdens stappen. Denk niet meer dan 4x per jaar.

9. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Niets. Nooit.
    Gewoon om de simpele reden dat ik het niet lekker vind.

10. koala28

koala28 Niet meer actief

4 glazen wijn in de week. In het weekend soms 2 op een avond.
    Alleen als wij samen uit eten gaan, neemt 1 van ons een wijnarrangement. De ander neemt een BOB arrangement of 1 glas wijn.
    Als ik alleen ben met de kinderen (dat ben ik standaard 2 avonden per week) dan drink ik niet.

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik drink iedere dag eigenlijk wel.

12. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik drink bijna nooit.. Maar áls ik drink (en ik dus uit ben) gaan er heel wat drankjes in :p en tijdens een etentje 1 a 2 wijntjes

13. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Niets.

Ik vind het niet lekker.

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Manlief en ik zijn sociale drinkers, dus vaak komt er alleen alcohol op tafel als we uit gaan/als er vrienden langskomen. Dat is ongeveer wekelijks, dus in het weekend drinken wij. Denk dan ongeveer 1-4 per persoon, verspreid over 2 avonden.

15. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Elke dag een glaasje wijn bij het eten of een Radler op zomerdagen om een uurtje of 5. Heel soms nog een likeurtje na, maar dat is geloof ik maar een keer per 3 weken.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik vind het behoorlijk veel. Mijn man drinkt ook wel 3 a 4 dagen in de week, maar beperkt t wel tot 1 a 2 glazen en op een feestje natuurlijk wel wat meer.
    Zelf drink ik nu helemaal niet natuurlijk en anders drink ik hooguit 5 a 6 glazen per jaar :)

17. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik drink hooguit 1 keer per jaar wat, dus eigenlijk nooit.
    Mijn man daar in tegen drinkt een glas of 3 per dag.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik drink nu heel soms (1 keer per week? ) wel een radler 2% biertje of als we wat te vieren hebben maken we een fles prosecco open, maar ik kan dusdanig slecht tegen alcohol dat ik gisteren na een biertje samen met de kids op bed lag ;) Ik drink dus echt bijna nooit, alleen nu met bbq weer vind ik het wel lekker om s avonds een biertje te drinken.

En ja, ik vind 9-15 eenheden alcohol per week wel heel veel ja, dus het is misschien iets om over na te denken. Alcoholdebaas.nl - Hoeveel is veel? Hier is het advies als vrouw max 1 glas per dag en 1 dag per week alcoholvrij te houden.

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Doordeweeks niet tot 1glas.
    In het weekend drink ik met gemak een flesje leeg en soms wel 2.
    Op een feestje drink ik stevig, denk wel een glas of 7 ofzo. Ga vaak dan wel jolig naar huis. Overigens heb ik dan geen kinderen (uit logeren) tenminste dat was voordat onze zoon kwam.

Nu drink ik niet tot 1glas. ivm de borstvoeding.
    Mijn partner drinkt momenteel ook echt heel veel minder. Maar die is aan het trainen/afvallen.

I love wijntjes! En alleen maar mensen om me heen die deze mening delen. Vooral m'n vriendinnen.

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Toen ik nog niet zwanger was dronk ik vaak wel 1 of 2 wijntjes 's avonds als ik niet hoefde te werken.
    Nu drink ik natuurlijk niks.

Deel Deze Pagina