Nou het viel mij idd ook al op. En ik bevind mij in niet zo'n slecht milieu denk ik hoor Een omgeving waarin een wijntje gezellig en lekker is bij je eten en heerlijk om de dag af te sluiten...en ja hoor ik kan ook gezellig en ontspannen zijn zonder wijn.
Ik heb gekozen voor 1-3 per week. Gemiddeld gezien klopt dat wel. Normaal gesproken drinken wij alleen in het weekend, man vaak 2-3 biertjes en ik 2-3 flesjes Jillz of glaasje Baileys of wijn, of een fruitbiertje, vind wel veel lekker Ik drink ook weleens als man weg is, vind ik geen probleem, 2 of 3 als de kids slapen. Dan functioneer ik nog wel normaal.. En taxi is snel gebeld, als het daar nog te spoed voor is dan is 112 sowieso beter en die komen naar je toe, dat scheelt In de zomer of gewoon als ik zin heb dan wil ik ook nog wel eens doordeweeks een glaasje drinken, maar dat is heel sporadisch, en daarom doe ik er dan ook niet moeilijk over als het dan een keer geen weekend is.. Op feestjes gaat er wel meer doorheen, maar dan hebben we of de kids niet of is er 1 bob..
Ik heb gekozen voor 4-6 per week. Ik drink alleen in het weekend en dan hoogstens twee glazen. Soms 3 als het gezellig is. Maar als ik eerlijk ben drink ik wel meer nu met het mooie weer. In het zonnetje is een glas rosé of droge witte wijn wel erg lekker. Dan begint bij ons het weekend iets eerder 😊
Dit dus, maar ondertussen ook wel logisch. Laatste tijd word iemand meteen afgebrand zodra ze 'afwijken" van het gangbare. In mijn omgeving word er ook wel meer gedronken dan dat hier word vermeld en ik heb toch wel een normale leefsituatie om mij heen.
Ik drink dus iedere dag wel wat. Ook als ik de zorg voor de kinderen heb ook als ik de kinderen alleen heb. Ik drink me niet laveloos en kan alles gewoon prima doen zoveel zuip ik dan weer niet. Mijn man drinkt ook gewoon met mij ik heb daar verder ook nooit zo over nagedacht. We hebben ook wel eens een leuke avond met vrienden als de kinderen op bed liggen hoor en dan worden er echt wel meer dan 2 glazen gedronken. Maar vind ik zelf eigenlijk niet zo'n probleem. bij mijn vrienden met kinderen gaat het over het algemeen net zo. Ik ken er hooguit 2 die niet drinken, omdat ze er niet van houden maar de rest wel Iedereen zijn eigen keuze hoor maar het valt me gewoon op dat ik het idee heb dat er hier geen eerlijk beeld geschetst wordt.
Ik kan mij ook een redelijk recent topic heugen waarbij ik juist schrok hoeveel er door vrouwen op dit forum gedronken werd. Kan mij herinneren dat er genoeg waren die een aantal keer per week tijdens het eten koken aan de wijn zaten om te ontspannen. Vind het ook heel bijzonder dat er nu plots een andere wending is. In mijn omgeving drinkt trouwens nauwelijks iemand. Heb 1 vriendin die dagelijks een wijntje doet, maar mijn familie, schoonfamilie, vrienden,zelfs collega's drinken zelden, in dat opzicht kijk ik er dus niet van op.
Tja, ik drink toch echt helemaal niets, kan er niets aan doen, maar de smaak van alcohol brrrr vies Misschien reageren nu juist de niet-drinkers meer. TS, ik vind het ook best wel veel wat je drinkt. Dat zijn toch 2 tot 3 flessen wijn per week, dus ik kan me de reactie van je moeder best wel voorstellen.
Ik drink hooguit 2 a 3x per jaar iets. Het is niet dat ik het niet lust, ik kan echt genieten van een glaasje port bijvoorbeeld, of goede wijn bij een goed restaurant. Maar ik hou er verder gewoon niet van... ik kom uit een gezin met ouders die iedere dag wel wijn of bier drinken, ik hou niet van het effect dat alcohol op ze heeft en het feit dat ze niet door hebben dat ze onder invloed zijn. Na 1 glas wijn zijn mijn ouders al niet meer zichzelf, ik vond dat als kind heel vervelend en nu ik 30 ben kan ik er nog steeds niet tegen. Dat wil ik niet voor mijn kinderen. Ik heb wel vrienden die drinken, heb er ook niks op tegen, maar duidelijk beschonken mensen vind ik echt niks aan.
Voelde me net met stemmen echt een alcoholist, haha. Ik drink (niet tijdens mijn zwangerschappen ofcourse) elke avond sowieso 1 glas wijn bij het eten. Vaak ook wel bij het koken al een beetje of s'avonds op de bank. Op terrasjes met vriendinnen of tijdens het stappen drink ik meer.
En al mijn vriendinnen en vrienden drinken ook gewoon, ken er geen een die nooit drinkt. Dus dat zoveel hier niet drinkt verbaasd mij eerlijk gezegd heel erg.
Hier ook inderdaad. Vind het zo frappant dat ik me bijna altijd zo herken in jouw berichtjes haha, ben nu heel benieuwd naar je! Mijn ouders en hun vrienden drinken ook allemaal. Familie ook.
De aantallen in de poll zijn natuurlijk niet representatief voor de hele samenleving, aangezien het meerendeel hier zwanger is, wil worden of baby's heeft al dan niet aan borstvoeding. Dat vertekent ook een hoop denk ik.
Gemiddeld 1-2 keer per maand denk ik. Eigenlijk nooit zomaar tenzij we een fles open hebben vanwege een feestje ofzo dan maken we die op
Zoals ik al had aangegeven drink ik zelf helemaal niet. Mijn omgeving drinkt af en toe, maar zeker niet dagelijks. In de zomer zal wat meer gedronken worden op een terrasje of bij een bbq, maar dan blijft het toch vaak bij maar één of twee glazen. Een fles wijn wordt vaak over meerdere dagen verdeeld en is een uitzondering, of wordt geopend als er meerdere vrienden bij elkaar zijn. Bij een festival wordt wel meer gedronken, maar dit komt maar een paar keer per jaar voor. Ik ken niemand in mijn omgeving die standaard meerdere dagen per week meerdere glazen alcohol drinkt.
Ik heb kinderen van 6 en 7 maar drinkt gewoon niet meer sinds ik moeder ben en de kinderen thuis zijn. Voor ik kinderen had elk weekend. Waarom? Tja voelt gewoon niet goed om te drinken waar de kinderen bij zijn. Sowieso moet er een nuchter zijn als er kinderen zijn en mijn man drinkt weekend altijd paar biertjes en door de weeks ook behalve met nachtdienst niet. 3 tot 6 flesjes per avond. Ik drink enkel als de kinderen uit logeren zijn . Das op feestjes. Dan drink ik ook veel, heel veel Mijn moeder drinkt wel elke dag en mijn vader ook. Heb geen slechte jeugd gehad hierdoor hoor maar wel veel tijd in cafés door gebracht en mijn ouders veel dronken gezien en ook wel is achter in de auto gezeten met dronken vader achter het stuur. Vind dat geen milieu voor kinderen, café, alcohol, roken etc
Okee vooruit, dan zal ik ook maar reageren om het gemiddelde op te krikken. Ik drink dagelijks 2-3 glazen en wanneer we een dinertje geven zelfs meer.
Halleluja, ik heb een lotgenoot tenminste, als ik niet zwanger ben wel te verstaan. Normaal enkele avonden 1 à 2 glazen. Soms ook eens geen door dieet, laat thuis, ... Op een feestje vaak ook wel 2 à 5 glazen zoals TS. Ik geniet er gewoon erg van, zolang mij job, gezin, sociale leven er niet onder lijdt, zie ik geen probleem.