Heb jij dat ook wel eens? "Waar ken ik jou van??"

Discussie in 'De lounge' gestart door Teddy26, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik vroeg mij af of meer mensen dit herkennen of dat wij nodig eens naar de huisarts moeten voor een check-up:D

Mijn man en ik hebben nu al regelmatig gehad dat wij in het winkelcentrum mensen herkennen, maar absoluut niet weten WAAR we ze van kennen. Dan is het niet iemand die we vaker in de supermarkt zien, maar na uitvoerige analyses, overleggen en denkwerk blijkt het iemand te zijn van een winkel waar we vaak komen. Mensen die vaak anders werkkleding zouden dragen. Zodra we hun dan in een andere omgeving zien dan hun werkplek, kunnen we ze blijkbaar minder goed herkennen.

Zo hebben we een paar dagen terug iemand praktisch staan bespioneren in de supermarkt, omdat we zeker wisten dat we haar kenden, maar we konden haar niet plaatsen. Dat is zo irritant maar ook grappig tegelijk. Werkt ze dus in een andere winkel waar we erg regelmatig te vinden zijn. En daar kwamen we op de terugweg pas achter:p:D
    Het voelt dan toch raar, want wat doe je. Zeg je gedag met de kans dat hij/zij je niet herkent en je voor aap staat. Want als je een gesprek aangaat weet je nog steeds niet wie het is:p
    Zeg je niks, maar wat doe je dan als je hem/haar in zijn eigen plekkie weer ziet. Word je dan als arrogant gezien of dat iemand denkt dat je hem/haar ontloopt.

Dus....Ik weet dat slaapgebrek gekke dingen met je kan doen en mijn geheugen is idd niet meer wat het was van voor de bevalling en zwangerschap. Maar er moet toch iemand zijn die dit herkent, en zo ja... Wat doe je dan?:D

2. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik herken ook geen mensen die ik oppervlakkig ken of van lang geleden. Met buitenlandse mensen heb ik het nog sneller. Zo dacht ik in de winkel heel vaak gewoon een vrolijke vietnamees te zien die groette, blijkt het de loempia man te zijn die ik wekelijks zie en een praatje mee maak, of bij het CB gewoon een vriendelijke Turkse vrouw te zien die groet, is het de overbuurvrouw...:p
    Laatst met de hond uitlaten vond ik het al zo vreemd dat een vreemde me een half uur aan de praat hield, tot hij zegt je herkent me niet hè? Uh nee moet dat dan? Iemand die ik vroeger dagelijks zag bij mijn buren ;)
    Maar volgens de opticien die ik laatst een bezoekje bracht zie ik blijkbaar ook mega slecht :D

3. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Oh dat heb ik ook regelmatig. En dan pas veel later bedenken: Oooooh dat is die en die hahahaha!

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wel eens? Wanneer niet!:p

Ik heb het altijd al gehad, heb jaren in de paarden wereld gewerkt en in de horeca, ik ken dus duizenden mensen echt extreem veel.
    Voorbeeld, toen we hier in de wijk kwamen wonen wist ik alleen dat mijn oom en tante hier woonde inmiddels zijn het alleen in ons wijkje al 12 mensen!:$ die ik al kende voor we hier kwamen wonen.

Met de bevalling van de jongste ben ik door het oog van de naald gekropen en daar heb ik echt geheugen verlies aan over gehouden:(
    Ik heb dus heel vaak, ik ken je ergens van maar waar?!?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja laatst in de jumbo zag ik een vrouw met wat kinderen lopen. Ze kwam me zo enorm bekend en vertrouwd voor maar kon steeds maar niet bedenken van wat..

Na een paar dagen viel het kwartje, ze had nachtdienst toen ik in het ziekenhuis lag na mn keizersnede ;)

6. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ah fijn, herkenning! Ik kan me er ook echt druk om maken, maar dat heb ik ook als ik ineens niet meer op een muzieknummer kan komen haha.

7. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik heb het heel vaak, laatst nog toen ik met mijn vriend naar in de AH was. Bleek een ex-scharrel, oops ;)

Ik ben heel goed in gezichten herkennen, maar dan nog onthouden waarvan ik ze ken? Dat lukt me niet haha. En namen onthouden is ook al zo'n drama.

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja ik had dat heel sterk met een man, ben er nu mee getrouwd:D Ben er overigens nog steeds niet achter waar ik hem nou van kende.

9. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Ooo grapppig Jesse77, vraag het gewoon aan je man.
    Wie weet ken je hem van de basisschool, camping of speeltuin etc.
    Ben wel benieuwd of je er nog achter kan komen.
    Heb je het wel s met je man d r over gehad.

10. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Dat klinkt wel spannend.
    Had hij dat gevoel bij jou ook of heb je het hem nooit verteld?
    Waarschijnlijk heeft het dan gewoon zo moeten zijn:D

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ehh ja heel herkenbaar, ik ben zelfs zo eentje die mensen die ik ken zo voorbij loop omdat ik ze niet herken, dan voelen vele zixh echt beledigd als ik niet meteen enthoussiast wat terug zeg.. Jah sorry bij mij horen mensen echt op de lokatie waar ik ze van ken want anders loop ik zo door😳

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Tegen mijn man wordt heel vaak gezegd "ken ik jou niet ergens van je lijkt precies Pieter van de hogenband die zwemmer)
    Nee sorry die ben ik niet, echt hoeveel we daarover aangesproken worden erg grappig

13. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Wel andersom. Iemand net even te vrolijk begroeten omdat ik denk dat het iemand is die ik ken om dan me op hetzelfde moment te bedenken dat het diegene toch niet is. Mensen kijken dan erg vreemd :D.

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik stond in de trein naar huis te kletsen met een vriendelijke vrouw met een leuk kindje. Het ging over onze kroost en onze dag etc. Eigenlijk zomaar koetjes en kalfjes - vroeg ik of ze nog ver moest reizen. "Net zoveel als jij hè?" Oh ja? Hoezo dan?

"Ik woon bij je in de straat, vier huizen verder aan de overkant...? Ik kwam verleden week nog een pakketje bij je ophalen".

Meeeeeeeeeeeeeen, wat een afgang :) Ik schaam me nog steeds diep. En om het nog erger te maken - ik zou haar nog steeds niet herkennen als ik haar weer tegen kwam :) Ik ben hier zo waanzinnig slecht in. Het is niet normaal.

15. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ja gister nog en ik weet nog steeds niet waar ik die vrouw van ken. Ik zie haar zo achter de balie zitten, maar waar??

16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Ik heb het vooral met acteurs op tv, dan MOET ik gewoon weten van welke film of serie ik hem of haar ken ...

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Imdb is echt een uitkomst ;)

Ik heb het ook vaak hoor. En dat ik jaren als receptioniste heb gewerkt en in mijn schooltijd als caissière en bovendien senior in een call centre ben geweest (soort van vraagbaak) helpt niet mee. Daardoor herkennen veel mensen mij wel.

Het ergste was dat ik een klasgenoot niet herkende, 2 jaar nadat ik bij haar in de klas had gezeten. Ik wist zelfs haar naam niet meer!

18. Koon

Koon Niet meer actief

Ik weet altijd gelijk waar ik mensen van ken. Vaak ook nog de naam. Echt van die info waarvan je denkt 'wat heb je er aan'!

19. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Heel herkenbaar. Kende ooit iemand via via op msn (haha,wat was dat lang geleden!) en toen ik op een bruiloftvwas kwam iemand naar ne toe een praatje maken, had geen idee wie dat was. Bleek achteraf dat het die jongen van de man is die net avond voor de bruiloft nog zijn foto gestuurd had en waarmee we uren gepraat hebben.
    Heb het ook vaak in de stad dat ik iemand dan zie en denk waar ken ik je van, maar blijkt het iemand uit de winkel te zijn waar we vaak komen.
    En als ik tv zit te kijken en weet niet meer waar ik die acteur van ken, dan MOET ik gewoon even googlen, anders zit ik hele film te raden wie dat is.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    We hadden idd beide dat gevoel maar ook echt beide geen idee waarom we elkaar zo bekend voorkwamen:(

Deel Deze Pagina