ons zoontje is nu bijna 5 weken en ik vraag me af of ik hem meer eten zal gaan geven! hij krijgt nu in zijn fles 120cc + 4 scheppen. en dit gaat eigenlijk de laatste week goed op!! voorheen maakte we best lang 90cc + 3 scheppen en daar liet hij dan vlot 20 a 30 cc van staan... toen liet hij er 3,5 ooit 4 uur tussen nu is het zo dat hij bij de flessen van 120cc een krappe 3 uur ertussen laat... ooit lijkt hij na 2,5 uur al honger te hebben! in de nachten kan hij er gelukkig wel 6 a 7 uur tussen laten. hij krijgt nou dus alles bij elkaar in 24 uur 7 flessen van 120cc + 4 scheppen... ik wil de flessen wel ophogen maar dan MOET er echt een fles af, en ben bang dat hij dat dan niet gaat doen en dan krijgt hij dus teveel.... weten jullie wat ik het beste kan doen nu... hij woog bij de geboorte 4390 gram. de laatste dag kraamzorg 4280 gram nu weet ik niet precies hoeveel hij weegt, maar verwacht zo richting de 5 kilo (eind 4 kilo) hoop dat jullie me wat tips kunnen geven of ideeen wat jullie kindjes van die leeftijd/gewicht kregen alvast bedankt
Hier een baby van 4800 gram die 6 x 135 cc en 1 x 100 cc(nacht) krijgt, hij drinkt zijn flessen niet helemaal leeg, laat gemiddeld 20 cc staan. Hij laat er ongeveer 3 a 3,5 uur tussen, maar is tevreden na de fles en vraagt niet om meer. Dus wij laten het zo voorlopig tot hij eerder gaat komen of niet voldaan is. Als jouw jongen niet tevreden is zou ik ophogen (ze mogen immers meer drinken dan die 6 x 135cc met dit gewicht) en zien wat er gebeurd. Als in de loop van de dag blijkt dat hij toch die 6 flessen gaat pakken, de laatste 2 flessen minder doen misschien? Overigens als je ophoogt hoeft dat niet meteen 30 cc te zijn toch? Wil je wel 30 cc ophogen dan komt hij met 6 flessen x 165 cc precies op 990 cc, dus dat mag nog net. Succes!
mij is altijd gezegd dat je gemiddeld per kg lichaamsgewicht 150 ml per 24 uur mag hebben. dus dat zou in jullie geval betekenen 5x150 ongeveer. dus op 750 ml voeding kom je dan per 24 uur. dit is echter een richtlijn he, dus die 840 die je nu geeft is niet mega teveel, maar gewoon goed... als je flessen van 150 gaat geven zou ik een paar dagen uitproberen hoe hij hier op reageerd, maar als je dan na een paar dagen echt steeds 7x150 moet geven denk ik dat dit echt te veel is en dan toch weer terug zou moeten naar de 120ml per fles. misschien is flesvoeding voor hongerige baby's iets?? (weet niet welk merk) heb vaak gehoord dat dit een meer verzadigd gevoel geeft.