Spugen nog tot 2 uur na de voeding..

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door KnuffieQ, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hoi dames,

Ons dochtertje is nu 10 weken en sinds een week zijn we noodgedwongen overgestapt van bv naar fv.

Ze krijgt nu 5 a 6 voedingen per 24 uur :

Om :
    6:00 180ml
    10:00 135ml
    13:00 180ml
    18:00 135ml (meld zich soms rond 16:00/16:30 al)
    20:00 100ml (als ze zich al om 4 uur meld)
    23:00 180 ml

met de borstvoeding op verzoek sliep ze s'nachts ook al langer

Nu is het zo dat sinds we over zijn gestapt op kv ze veel spuugt een mondje vol na de voeding.

Maar 1 of twee uur na de voeding wordt ze wakker er komt dan nog een keer best veel voeding terug. Ook heeft ze tijdens het slaapje soms al wat terug gegeven en merk ik dat ze oprispingen heeft. S'nachts spuugt ze ook wel eens in haar slaap maar doordat ze in diepere slaap is wordt ze hier minder snel wakker van.

We leggen haar meestal niet op bed zonder te boeren. (soms snachts wel)

Wat zou dit kunnen zijn en hoe zouden we het voor haar prettiger kunnen maken zodat ze langer kan slapen zonder last van spugen te hebben.

misschien iets aanpassen in het ritme? Zo ja wat zouden jullie dan adviseren?

Hoop dat jullie een tip voor ons hebben.

Groetjes KnuffieQ

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Waarschijnlijk een lichte reflux. Het is goed om het in de gaten te houden, wanneer het niet minder wordt even met het CB contact op te nemen voor verwijzing naar de kinderarts. De hoeveelheden van 180ml zijn wel echt fors, het zou qua spugen ook minder worden als er minder gegeven wordt. max 150/5. Misschien nog los johannesbroodpitmeel toevoegen tegen het spugen. Succes
    groeten Femke

3. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Bedankt voor jullie reactie.... met de flessen van 180ml bedoel ik inderdaad 150 ml water 5 schepjes :) was misschien niet heel duidelijk van me.

Ik zal het zeker in de gaten gaan houden.
    We wachten het even af en anders eens johanesbroodpitmeel proberen dan.

Hoop voor ons meisje dat het spugen snel minder wordt.

bedankt in ieder geval,

Groetjes KnuffieQ

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Wij hopen het ook voor je. Veel succes!!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina