onze zoon eet zo goed dat we in 2 weken tijd van 4 naar 2,5 fles zijn gegaan. maar krijgt hij nu nog wel genoeg vocht binnen vraag ik me af.. hij eet: 180ml pap 6 schepjes voeding en 7 schepjes bambix ong. 200 gram fruithapje 1/2 boterham + 100 ml opvolg melk ong. 200gram groente 180 ml 6schepjes voeding + 3 schepjes rijstenbloem soms geef ik hem na de groente toch nog een flesje en dan drinkt hij 100 ml maar dan krijgt hij denk ik te veel voeding binnen. ik vind het nu al zo veel maar hij lijkt het echt nodig te hebben.. alleen het vocht lijkt me zo weinig of zou hij dat tijdens het eten ook binnen krijgen? of zou ik hem na de groente nog een flesje water, thee of roosvice moeten geven?
Je kunt proberen om na het fruit en groente een flesje water, diksap, thee oid aan te bieden. Hij drinkt vast wel als hij dorst heeft. Hier is de ervaring dat na het fruithapje hij geen drinken meer hoeft, maar bijv na het tussendoortje wel, en na de groenten ook nog. Wat is het trouwens snel gegaan zeg, dat hij zoveel eet, wat goed!
we zijn al een tijd geleden begonnen met fruit en groente maar dat was steeds 100 gram. nu heb ik het verhoogd naar ongeveer 200 ik denk dat hij van ieder 180 eet. toen dat goed ging een pap fles erbij en brood geprobeerd en dat ging gelijk goed. hij eet graag. smult van zijn boterham en vind zijn groente lekkerder dan zijn fruit. veel verandert dus in korte tijd. ik geef na de groente nog maar wel een flesje denk ik. vandaag ook gedaan maar dan drink hij maar 50ml. zal eens kijken of er nog een ander moment is voor wat drinken anders dan melk
hij begint steeds minder van zijn melk te drinken vandaag na de boterham nog maar 50ml vanmorgen heeft hij van zijn pap 150 ml op. ik denk ook dat hij aan voeding meer dan genoeg binnen krijgt maar hij moet ook drinken. ik ga nu maar met het fruit en groente eten water geven en misschien tussen door...
forceer het maar niet, als hij zijn flesjes drinkt en bij het fruit-groentehapje water drinkt is het toch goed? tenminte zo doe ik het ook!! hier krijgt ze s`morgens bv bij de boterham dan ook opvolmelk en s`avonds bv