niet genoeg melk baby bijna 3 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mvfienenben, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvfienenben

29 jun 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf de eerste dagen kwam de borstvoeding al slecht op gang ´
    sinds eergisteren ben ik maar na elke voeding 20cc flesvoeding gaan geven omdat ik gewoon echt niet genoeg voeding heb en mijn zoontje alsmaar krijst na die 20cc flesvoeding is ie voldaan, ik heb al vaker aanleggen geprobeerd maar dat werkt niet.. ik kolf al sinds dag 4 , 40cc en dan niet per borst maar van beide.. ik weet niet meer wat ik eraan kan doen en wil er eigenlijk mee stoppen elke keer alsnog een flesje geven is ook vervelend... toch vind ik het ook weer zonde om nu alsnog te stoppen wie heeft er nog tips?

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Ik kan mij voorstellen dat je het vervelend vindt zoals het nu gaat.
    Ik heb nog wat meer informatie nodig van je zodat ik je beter kan helpen.

Hoe is het met zijn gewicht? Hoe is hij aangekomen b.v.?
    Kolf je alleen of leg je je zoontje ook aan de borst?
    Hoe vaak drinkt hij?

Ik wacht even op je antwoorden.
    Groeten Rieneke

3. mvfienenben

29 jun 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Rieneke

Mijn zoontje drinkt alleen aan de borst en dan elke drie uur savonds wat vaker want dan huilt hij veel snachts krijgt hij drie voedingen! hij komt wel aan op de borstvoeding hij is in eerste instantie afgevallen tot 2750 (dag 3) maar woog nu ( maandag is hij drie weken) 3170...

Groetjes en bedankt voor de reactie,

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Als je een verminderde melkproductie hebt is het belangrijk om de vraag te verhogen. Hierdoor wordt het aanbod ook meer.
    Je moet dus vaker je borsten stimuleren om meer melk te krijgen.
    Voor een jonge baby is het heel normaal om vaker dan om de 3 uur aan de borst te gaan. Je schrijft dat je vaker aanleggen al geprobeert hebt en dat dit niet werkt. Kun je hier iets meer over vertellen?

Verder kun je goed vaak van borst wisselen.
    Je begint bij borst 1 dan geeft hij aan dat hij klaar is of valt in slaap, dan geef je borst 2, hier hetzelfde verhaal en dan geeft je weer borst 1, enz, enz.
    Je gaat dus meer dan 2 borsten per voeding geven.
    Wisselvoeden heet dit.

Je kunt ook zelf een regel paar dagen inbouwen.
    Tijdens deze (bijvoorbeeld) 2 dagen hou je je kindje goed bij je (liefst veel huid op huid) en leg je heel veel aan. Dit is ook heel goed voor je melkproductie.

Je zoontje is wel goed aangekomen!
    Dit aankomen is (zoals ik het lees) alleen door borstvoeding.
    Het feit dat hij wel goed aangekomen is betekend toch dat hij goed melk binnen krijgt.
    Je kunt ook altijd natte luiers tellen om te controleren of hij genoeg binnen krijgt. 6 natte luiers zijn nodig.
    Nu het zo heel warm is vindt hij het waarschijnlijk zoiezo fijner om vaker te drinken.(net als wij trouwens ;))

Probeer het wisselvoeden anders eens. Hoe meer andere melk dan moedermelk je hem geeft hoe meer jouw melkproductie achteruit gaat.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina