Het grote slaapraadsel

Discussie in 'Voeding' gestart door Ka1986, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ka1986

Ka1986 Lid

30 jan 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 12 weken sliep vanaf 9 weken door, van 23:00 tot 6:00. Ze was dan bijna altijd de hele avond wakker en dommelde rond een uur of 22:00 een beetje in.
    Nu ruim een week leggen wij haar na de 4e fles op bed, rond 19:00 uur. Vooral omdat ze die avonden altijd erg onrustig was en niet goed in slaap kon komen.
    We maken haar nu om 23:00 wakker voor de laatste fles.
    Sinds begin deze week komt ze ineens weer rond een uur of 3/4 voor een nachtvoeding.
    Ze krijgt al de maximale hoeveelheid van 180 cc + 6 schepjes en krijgt met een nachtvoeding dus te veel.

Zou ze echt te weinig hebben aan 5 flessen van 200 of is ze uit haar doen door een ander slaapritme?

Gisteren naar het consultatiebureau geweest. Daar het advies gekregen om de vierde fles met een schepje minder te maken zodat ze uit zichzelf wakker wordt voor de laatste fles en haar slaapritme niet zo verstoord wordt.
    We hebben dit braaf gedaan. Half 8 de fles, 8 uur sliep ze maar vannacht werd ze pas om half 2 wakker.

Met het CB ook besproken om met forte voeding te beginnen wanneer het eerste advies niet uithaalde.

Herkent iemand onze situatie? En wat hebben jullie toen gedaan?

Bedankt alvast voor het meedenken!

2. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Wellicht is het verstandig om te kijken wat ze doet als jullie haar NIET wakker maken. Wellicht slaapt ze dan alsnog door? Door haar uit haar slaap te halen, kan ze inderdaad met haar ritme gaan rommelen.
    Mocht ze in de nacht toch wakker worden, kijk dan of het misschien zuigbehoefte is (een speentje geven)?
    Met 12 weken al aan de max vind ik persoonlijk best veel. Is ze verder wel rustig? Niet hikken, verslikken, veel boeren of onrustig zijn? Heeft ze misschien behoefte aan inbakeren of wat strakker ingestopte lakens?
    Ik zou het 'probleem' stap voor stap aanpakken. Ik zet probleem tussen '' omdat het best normaal is dat ze met 12 weken om een nachtvoeding vraagt. Elke stap minimaal 2 weken uitproberen, tenzij ze natuurlijk helemaal overstuur is.
    En misschien nog wel de beste tip: Volg je moederinstinct ipv een CB. :)

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Sprong! Kijk wat je kindje wil. Niet cb

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Die nachtvoeding is volkomen normaal. Bij ons verstoorden we haar slaapritme als we haar om 23u wakker maakten , en dan sliep ze erg onrustig. Oplossing bij ons was haar niet wakker maken, en gewoon zelf laten komen. Dan werd ze gewoon wakker rond 2u, en gaven we haar fles. Op het moment dat zij het wilde, niet wij. Maar liever 1 keer opstaan, dan heel de nacht aanmodderen. Of in jouw geval: twee flessen moeten geven.

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Nachtvoeding met deze leeftijd is normaaL.
    Ik zou haar niet om 23:00 wakker maken maar haar zelf laten komen met idd de kans dag ze s'nachts komt of wel doorslaapt.
    Misschien ook op andere voeding over? Vind persoonlijk dat ze erg veel krijgt met deze leeftijd.

Volg je eigen gevoel en volg je kindje.
    Ik snap dat er advies is vanuit het cb maar dat is een standaard advies en werkt niet voor ieder kindje.

6. Ka1986

Ka1986 Lid

30 jan 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zat vanaf het moment dat we met flesvoeding begonnen steeds al rond het maximum van wat ze mocht. Met 10 weken kwamen we pas bij het cb omdat we voor die tijd nog in het ziekenhuis kwamen aangezien ze 5 weken te vroeg is geboren. Ze spuugt wel. Soms alleen een mondje, soms nog 3 uur na een voeding. Last lijkt ze er niet van te hebben.

Gisteravond hebben we haar om 23:00 wakker gemaakt voor een fles met 2 scheppen forte en 4 standaard. Maar ze dronk met moeite 100 cc. Was niet wakker te krijgen. Daarna kwam ze weer rond 4 uur. Ze had nu echt honger en werd niet rustig van speen en bij ons liggen.

Maar 1 nachtvoeding ipv fles om 23 en om 4 uur lijkt me ook beter, ook omdat zij dan haar eigen ritme kan aanhouden. Ik denk dat we voorlopig wel even de forte blijven proberen.

@Shakes, waar merkte je dan aan dat je haar ritme verstoorde? En hoe lang bleef ze nog rond 2 uur komen?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze sliep gewoon erg onrustig, werd voortdurend wakker, had veel meer haar tutjes nodig. En ze dronk de fles om 23u ook niet goed. En ze kwam toch nog steeds om 2u voor een fles.

Zodra we stopten met die fles om23u, sliep ze gewoon door tot 2u. Dan een fles, en meteen weer gaan slapen tot de ochtend.

Op 7 maand is ze daar spontaan van de ene nacht op de andere mee gestopt.

Deel Deze Pagina