bakerzak, gevaarlijk?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jalea, Jun 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik gebruik de bakerzak zoals het hoort, maar mijn mannetje maakt er maar een gevaarlijke bedoening van :(
    als ie zn beentjes gestrekt heeft, knoop ik em onder zn voetjes vast zodat hij vrij trappelen kan, maar alle overbodige stof niet gebruikt kan worden. Mijn mannetje heeft echter bedacht dat ie zn beentjes flink op kan trekken, en dan met zn armpjes naar boven gaat waardoor hij de overbodige stof dus ook mee omhoog krijgt, waardoor een groot deel van zn hoofdje verdwijnt onder de stof die ie dan omhoog heeft weten te krijgen :confused: :confused:
    maar ik kan toch moeilijk de zak op een manier oprollen aan de onderkant, waarbij hij niet eens zijn beentjes KAN strekken?!
    hebben meer mensen dit probleem?

2. Niet meer actief

nee dat heb ik niet. Ik weet niet welke maat je hebt. Ik heb de mini. Je vouwt het overgebleven stof dubbel en dan doe je de touwtjes erom heen en knoop je het dicht. zo doe ik het en mocht het wat krapper zitten dat geeft niet want dat geeft ze juist een geborgen gevoel. In de baarmoeder lagen ze helemaal dubbel en hadden ze ook een beperkte ruimte haha

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik rol ook de overgebleven stof op en knoop em dan dicht, maar toch... blijft ie dit doen

4. Niet meer actief

hmm ik heb echt niks over wat ze op haar kan krijgen. Mischien heb jij een grotere dat zou kunnen. Mischien nog eerst een kleinere aanschaffen en deze bewaren tot ie groter is.

5. Mey

Mey Actief lid

Jun 9, 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    @Jalea: wat ik niet uit je varhaal op kan maken is of je kindje er met zijn hoofd inzakt of dat hij alleen de stof over zijn hoofdje trekt. Aerin doet dat ook namelijk maar die doet dat omdat hij dan op de stof kan sabbelen. Als hij in slaapt valt strekt hij zijn beentjes en trekt de stof automatisch weer omlaag. Ik heb meer verhalen gehoord over dat de bakerzak niet veilig zou zijn maar bij ons is het een geweldige uitkomst omdat we het anders nooit af kunnen bouwen.
    Misschien is het een idee om hem aan de zijkanten met veiligheidsspeldjes strakker te maken bij zijn buikje zodat hij het niet omhoog kan trekken maar toch de vrijheid bij zijn beentjes heeft.

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    hij zakt niet met zn hoofd in het gat maar trekt inderdaad de stof omhoog om erop te sabbellen. alleen doet ie dat zo ver dat je echt alleen de bovenste 3cm van zn hoofd nog ziet! hij slaapt vaak met zn beentjes in de 'kikkerstand'dus helaas trekt ie niet zelf de stof weer recht

je tip met t smallermaken is een goed idee!

7. Niet meer actief

oh nou snap ik wat je bedoelt (blond he) maar dat heb ik ook niet.. ze heeft haar vuistjes wel naast haar nek zeg maar maar hoger wil ook niet. Ik denk zelf dat je mischien een te grote hebt. Ik heb de mini en je hebt ook de maxi ;)

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    misschien dat een mini beter zou zitten maar tis een beetje lastig dat ik de mini nergens uit kan proberen. mn zoontje heeft namelijk al wel maat 68 dus zit precies tussen de 2 maten in waarschijnlijk

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    -dubbel-

10. Mey

Mey Actief lid

Jun 9, 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Dan zou ik niet de kleinste maat nemen omdat hij daar waarschijnlijk zijn beentjes helemaal niet in kan strekken. Ik zou deze dan gewoon even wat strakker maken. Als het met spelden niet lukt of je vindt dat niet veilig genoeg kun je ook even een randje afstikken met de naaimachine en dat er later weer uitpeuteren als hij groter wordt.

11. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

May 18, 2007
    575
    1
    18
    Female
    Gelderland
    Bij ons hetzelfde probleem! Ik vond het eerst ook eng, kom je de kamer binnen kun je nog net z'n oogjes er bovenuit zien... maar goed, Jacob deed dat ook om op de stof te kunnen sabbelen.
    Ik moet wel zeggen dat het een stuk minder is sinds hij in de grotere maat (maxi) ligt.
    Dus ik zou er me er geen zorgen over maken hoor.

Share This Page