hoe werkt dit nou, wie kan me helpen?

Discussie in 'Prematuur' gestart door petty, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    lieve meiden,

ik heb een vraag, wie kan mijn vertellen hoe dit werkt?

kijk, mijn zoontje is 10 weken te vroeg geboren...

nou heeft hij last van darmkrampjes...nu zegt men allemaal heel leuk van oooh maar dat gaat wel weer over, dat duurt meestal de eerste 4 maanden.

ok...maar hoe tel je dit dan bij prematuurtjes? want hij heeft hier bv in het ziekenhuis nooit last van gehad..eigenlijk sinds hij thuis is, is dit begonnen. reken je nou vanaf zijn geboorte 4 maanden of vanaf de uitgerekende datum (1 sept) 4 maanden?

zo ook met het doorslapen...tot nu toe lukt het nog niet, hij krijgt zijn laatste voeding om 00.00 uur, en slaapt dan meestal door tot ongeveer 04.00/04.30 uur en krijgt dus rond die tijd weer een voeding. de laatste tijd wordt hij tussentijds ook nog wakker met krampjes ( laat dan veel windjes en huilt erbij) maar over het doorslapen...hoe zit dat dan? moet ik erop rekenen dat dit ook nog wel 4 maanden kan duren vanaf uitgerekende datum tot hij doorslaapt, of reken je dit ook al vanaf de geboorte?

en zo loop ik steeds tegen bepaalde dingen aan!

hoe berekenen de andere mama's dit? ben heel benieuwd, laat me weten!

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij hebben het een beetje per situatie bekeken. Wij deden er ook niet al te krampachtig over.
    Er is geen vaststaande datum/leeftijd waarop je kind doorslaapt, dus ook niet voor premature kindjes. En dan maakt het toch eigenlijk niet uit hoe je moet rekenen? Het blijft toch afwachten, net zoals met op tijd geboren kindjes.

Sterkte/succes!

3. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi die van mij heeft het ook heel erg gehad hij heeft er zelfs een navelbreuk van gekregen.Je kan hem helpen met fiets bewegingen te maken met zijn benen.En z'n voetjes naar zijn neus brengen.Dit een paar keer meestal laten ze er dan wel een paar.
    Het heeft bij ons zeker een maand of 4/5 geduurd.Je kan er verder niks aan doen.En met het doorslapen zou ik me helemaal niet druk maken dit komt van zelf.

4. sara26

sara26 Actief lid

22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    oh petty,

we gaan helemaal gelijk op! Rio heeft opeens ook vet last van zijn darmen, zo zielig! weet me ook geen raad.

xxx

5. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    ja klopt, mijn zoontje heeft ook een navelbreuk hij heeft heel erg verstopping gehad en nu is het zo dat hij niet meer zelf poept alleen als ik hem help met de thermometer...
    vandaag ben ik ook druk bezig geweest met fietsen :) en ik kon het niet laten deed ff 2 tellen de thermometer erin en toen jaaah hoor, er kwam een flinke poep uit! tis gewoon zo zielig die krampjes...maar idd je kan er verder heel weinig aan doen..

het doorslapen ja ik weet dat het erbij hoort maar ik vroeg het mij gewoon af!
    zou het wel erg fijn vinden ik zit er helemaal doorheen...na een slopende spannende periode achter de rug te hebben gehad, nu thuis en ook niet aan je slaap komen, plus we zitten middenin een verhuizing..althans klussen spullen kopen enz..druk druk druk...maarja het komt allemaal wel...

6. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    jaaaah nou echt hè, dat hebben wij steeds! ;)

ja tis zo naar, je voelt je zo machteloos, bij Samir weet ik het meteen als het krampjes zijn, hij laat dan ook veel windjes en tijdens die windjes krijgt hij kramp en huilt dan. en dan zakt het weer af, en dan even later komt het weer opnieuw...

maaaaaar 1 ding....jouw kanjer slaapt tenminste wel al lekker door! :) jij zal er vast en zeker beter uigerust uitzien dan mij hahaha, mijn wallen hangen inmiddels ergens op mijn knieeen! hahaha

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    emani heeft het ook erg gehad. idd fietsen hielp wel. of de beentjes omhoog doen. lekker warm bad. en lekker over de buik aaien. het gaat echt over. maar het is idd erg zielig

8. sara26

sara26 Actief lid

22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Ja het is zooo zielig. Nou Rio is dus sinds twee dagen van de ferro en lactlose af en nu heeft hij nog meer krampen! Dus ook 2 nachten niet slapen :cry: maar gisteren heb ik hem voor de laatste voeding in een bad met zwitsal goede nacht gedaan en in een inbaker zak gedaan en dat ging fantastisch hij heeft heerlijk tot 7 uur geslapen. Ik wilde gaan afbouwen met inbakeren maar blijf het voorlopig doen. Ik help Rio ook af en toe met de termometer. Ik ga het heel even aankijken en ga anders over op de omneo voeding op aanraden van onze arts.

xxxx

9. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Lynn had het eerste half jaar veel last van verstopping, met de borstvoeding ging het nog wel, maar steeds als we over wilde stappen op de flesvoeding ging het weer mis. Gelukkig ging het na een half jaar veel beter (vanaf het moment van geboren worden)

Het doorslapen heeft bij ons heel lang geduurd. Ze sliep pas echt door met 7mnd, vanaf 5 maanden kwam ze nog maar 1x per nacht. Wij zaten er op gegeven moment ook helemaal doorheen. We hebben toen een paar keer bij mijn ouders geslapen terwijl zijn de nachtvoedingen verzorgden. Dat deed ons erg goed! De eerste keer vonden we het erg moelijk om de zorg uit handen te geven. Maar uiteindelijk heeft je kleintje meer aan je als je uitgerust bent!

succes, Mayke

10. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    nou meiden, vandaag weer bij de kinderarts geweest, mijn kleine mannetje heeft zoveel pijn, niet normaal, zij zag het ook en had het erg met hem te doen, hij is zoooo onrustig, slaapt erg slecht en onrustig door de pijn en huilt heel veel.
    het kunnen verschillende oorzaken zijn, maar ik heb nu nutriton van nutrilon dat is eigenlijk voor brakende baby's maar schijnt dat ze daardoor ook beter kunnen poepen. ook heb ik motilium gekregen dat is ook voor misselijkheid en maagzuur kan zijn dat hij hier ook last van heeft en daardoor meer zuigbehoefte krijgt ( hij vreet zijn speen zowat op iedere keer) waardoor hij lucht hapt en daardoor weer krampjes krijgt. en paracetamolletjes voor de nacht. dinsdag a.s moeten we weer terug is er dan geen verbetering opgetreden dan zal hij opnieuw voor de 3e keer na zijn ontslag uit het ziekenhuis worden opgenomen...ik heb net zo zitten janken...ik weet het gewoon ff niet meer, en ik vind het zo vervelend...zo lang gewacht tot hij mee naar huis mocht en dan gaat het vanaf het begin al niet lekker met zijn buikje...bah waarom nou?! wanneer mogen we nou es écht gaan genieten?! ik wil hem niet weer daar achterlaten....dat doet me zo'n verdriet.....de kinderarts bood aan hem daar te laten zodat wij een paar nachten goed kunnen slapen maar dat wil ik niet...dan denk ik weer, mijn mopje heeft me zo hard nodig...hij heeft pijn..dat wil je toch alleen maar je mama, en geen wild vreemden die je troosten...toch? pfff moeilijk hoor....nu maar hopen dat dit enigzins effect heeft....ik baal zo...zit er echt even doorheen..kan alleen maar janken.....

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook moeizame ontlasting en ook veel spugen/maagzuur (gehad). De kinderarts wilde eerst juist niet aan de nutritin, omdat Nutriton laxerend kan werken maar ook (extra) verstoppend. Uiteindelijk was ik het spugen zo moe, dat ik het wel heb geprobeerd. Volgens het CB moet je dan alleen het water goed warm (ik geloof boven de 65 graden ofzo) maken, dan de nutriton er doorheen doen; wat laten afkoelen en dan het poeder van je voeding er doorheen doen, anders gaan dan were de voedingsstoffen van het poeder verloren (of geef je borstvoeding/afgekolfde melk?).

Dat hebben we even gedaan, maar dat was zo onhandig... Nu zetten we het poeder inclusief nutriton erdoorheen al klaar en maken we de melk gewoon, zoals je normaal ook zou doen.
    Ontlasting is nog steeds af en toe wat harder dan we zouden willen, maar het is al stukken beter en in ieder geval frequent (dagelijks meestal, terwijl dit eerst 1 x per 3 dagen was).
    Als Samir wat ouder is kun je fruit gaan geven en dat helpt ook wel. Wij zijn vrij vroeg begonnen met vloeibaar fruit uit de fles (op aanraden van de KA), met 4,5 maand ongeveer.

Ook een cosi-bag tegen z'n buikje aan (sliep toch op z'n zij) hielp soms wel een beetje. ook masserden we soms zachtjes z'n buikje, maar dat moet je echt zachtjes doen en niet te vaak, schijnt.
    En heel soms 'helpen' met de thermometer.

succes!

12. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Ook hier veel last van krampen...toen mijn mannetje nog in het ziekenhuis lag had hij nergens last van, vanaf het moment dat hij thuis was, was het mis. Nu 4 maanden verder wordt het nog niet veel minder. Echt zo zielig om ze zo te zien worstelen met die rotkrampen.

Hoe gaan julie mannen hier btw mee om?

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hier ook.
    Heb ook venkel thee geprobeerd maar ja daar last ik weer over dat het kankerverwekend was dus vond ik maar niks.
    Warm bad hielp hier wel is.

Ze heeft ook altijd harde ontlasting gehad.
    Soms dan krijgt ze het gewoon er niet uit als ze een luier aan heeft.
    En doen we haar beentjes richting buik en moet ze flink persen voor het er uit is.
    Of even met de thermometer.

@ mama van mike

Die is vrij nuchter en zegt dan gaat van zelf over.

14. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier werkte Cinababy erg goed!

15. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    wij zijn nu door een flesje cinababy heen...hij vind de druppeltjes errug lekker maar ik kan niet zeggen dat ze goed werken bij hem. Hij heeft nu 3 dagen geen druppeltjes gehad..kan een baby hier ontwenningsverschijnselen van krijgen?

16. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Ik gebruik ook kindicol om de ontlasting zacht te houden. En dat helpt goed.
    @ Petty hoe is het nu met je mannetje is het al beter of ligt hij nu toch in het ziekenhuis. Kan me voorstellen dat je dat echt niet wil. Sterkte! (beetje late reactie van me sorry)

17. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee hoor cinababy is homeopatisch!

18. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Dat klopt! maarrr er zit een klein percentage alcohol in dit middeltje, zie hieronder de samenstelling...

Cinababy® druppels
    Per 100 g bevat Cinababy druppels de
    werkzame bestanddelen: 10 g Chamomilla
    D6, 10 g Cina maritima D6, 10 g
    Colocynthis D6, 10 g Lac vaccinum defloratum
    D6 en 10 g Magnesium muriaticum
    D6.
    Andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn:
    water, glycerol (E422) en xylitol.
    Alcoholgehalte 2,69% (v/v).

19. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Volgens mij zitten in bijna alle producten van VSM een klein percentage alcohol. Ik heb zelf namelijk ook voor de borstvoeding iets gebruikt en daar zat ook alcohol in. Wel vreemd op zich.

20. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat is wel vreemd idd.
    Ons zoontje had gelukkig geen ontwennings verschijnselen gekregen!

Deel Deze Pagina