ik ben sinds vorige maand overgegaan van bv naar fv omdat mijn dochtertje niet goed groeide, bijna niet groeide zelfs. Met de fles gaat het echt hartstikke goed, we zien haar groeien en ontwikkelen. Ze is nu 5 en halve maand en drinkt zo'n 130 tot 160 cc per keer. Ze krijgt 5 flessen per dag. Hoeveel cc slokken die van jullie naar binnen?
Dhani is nu vijf maandjes en krijgt of 5 x 180 cc + 6 schepjes of 4 x210 cc + 7 schepjes.. (aantal flessen hangt af van het tijdstip dat hij 's morgens komt, voor half 9 is vijf flessen, na half 9 is 4 flessen)
Rafael is nu 10 weken 3 dagen en hij drinkt 5 x 180 cc. Ik mocht het ophogen naar 5 x 200 cc van het cb. Dus over een paar dagen wordt het 190 cc en dan volgende week 200.
Cyenna is nu bijna 6 maanden en ik geef 4x210 met 7 schepjes. Ze drinkt het niet allemaal op, vooral nu ze ook al een beetje groente en fruit krijgt.
Lynn is nu 3 maanden en drinkt 3 flessen van 150cc en 2 flessen van 180cc. De 1e en de laatste fles is een fles van 180cc.
Mijn Lynn is 2,5 maand en drinkt 5 flessen van 150 cc water en 5 schepjes. De meesten gaan op, soms blijft er 1 staan met 20 a 30 cc over.
Keano is nu 7 weken en hij krijgt 5x 150cc (soms doen we de eerste en de laatste fles, 180cc) liefs, misspuma
Alyssa is ruim 5 maanden en krijgt 4 x 180/6, maar nu ze haar groente en fruit krijgt is het wisselend, s´morgens 180/6 en s´middags nog es 2 x 120/4 en s´avonds 150/5, ligt ook aan de tijden wanneer ze komt enzo!
Jeetje wat wisselt dat zeg! Jaime is nu vijf weken oud en krijgt meestal 6 flessen per dag. Ik doe er 125cc melk in. Bij de nachtvoeding drinkt ze 100cc en de voeding rond het koffieuurtje 's ochtends doet ze dat ook. Alle andere flessen gaan op. Soms blijft ze nog effies lurken aan het flesje (grappig geluidje is dat). Weet niet of ik haar dan meer moet geven. Volgens het cb mag ze maar 525 per dag.
senseemilia..ik heb gehoord dat het niet zo goed is om ze aan een lege fles te laten sabellen..krijgen ze te veel lucht binnen. vervelend met krampjes en zo.. ook is het een teken dat ze gewoon nog honger hebben.. bij mij helpt het om nog een beetje meer te egevn, of een paar slokjes water. dan heeft ze echt zo een vol hoofd ik geef trouwens 5x 180/200 , het is vloeibare melk voor babies(nidina premium)en daar word aangeraden 5x 200. waneer begin je eigenlijk met papjes?
5 x 200 is het maximale, een baby mag nl niet meer dan 1 liter FV per dag. Papjes pas vanaf 4 maanden, liefst vanaf 6
ik laat haar ook niet lang sabbelen hoor, maar als ik ff niet oplet hoor ik het dat ie leeg is. Maar hebben ze dan echt nog honger? Moet ik dan eigenlijk meer gaan geven als ze dat doet? Probleem is altijd dat Jaime halverwege de fles in slaap valt. Soms denk ik dat die speen gewoon niet snel genoeg voor haar is ofzo. Kan dat? En als ik meer ga geven over de dag is dan de kans dat ze 's nachts gaat doorslapen?
Steven krijgt 4 flessen van 210/7 schepjes. Drinkt hij netjes allemaal leeg, laatste fles met nutrix erdoor.
oohh..ik zit best nog eens over de liter heen...niet veel, maar met 20 of 40.. ook drinkt ze buiten de flesvoeding ong 80ml water per dag. weet niet of ze beter doorslapen door meer voeding..maar die van mij slaapt uitstekend en vaak zo een 7/8 uur per nacht.. als het flesje helemaal leeg gaat doe ik nog 20ml bij ong.. drinkt ze 2 slokjes en is ze in slaap, anders blijft ze soms nog uren onrustig. beetje water word ze ook rustig van.