Peuter 2,5 jr weigert in ene melk te drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door vruchtje24, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ons zoontje is na zijn flesvoeding nog nooit echt een grote melkdrinker geweest, maar we kwamen vaak wel aan de minimaale hoeveelheid van geloof ik 350ml.

Nu echter sinds een paar dagen neemt hij 1 slokje en wewe igert daarna. Ik probeer hem uit te leggen dat het goed is voor hem en dat hij het nodig heet om groter te worden, maar helaas niets helpt. Wat kunnen we nu het beste doen om hem weer aan de melk te krijgen? De strijdt aangaan? Dus niets anders te drinken geven totdat wij vinden dat hij voldoende melk op heeft. Of is dit iets tijdelijks en moeten we er juist niet teveel aandacht aangeven en welk gewoon ander drinken geven?

Ik hoor graag jullie evt. ervaringen en tips.
    Bedankt alvast.

gr vruchtje

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lust hij wel yoghurt, kwark, kaas? Zo ja, dan dat geven. Melk wel aanbieden maar nooit strijd met een kind over eten, dat werkt alleen maar negatief! Als hij wel andere zuivel wilt, dan zou ik dat aanbieden. Anders eiwitten op een andere manier; ei, vlees en calcium uit groenten etc. Maar zolang hij yoghurt kaas en kwark wilt is dat prima.

3. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Jeps idd kaas en toetje tellen ook mee he.

Ik zou het zo doen: Wil je drinken, water voor zijn neus zetten.Wilt hij dit niet dan pech.Water of melk.Jij de keuze geven tussen 2 dingen (en zeker neit fris enz doen he) en dan hem laten kiezen.Uiteindelijk is het water zeker de laatste keuze.Duurt echt niet lang hoor hoogstens 2 dagen als je het zo volhoud.

Zo maak je er geen machtsspel van want dat vinden kinderen geweldig als ze het gevoel hebben dat je erop ingaat.Ze hebben lange adem hoor.En als hij even niet veel melkprodcten binnen krijgt voor 2 dagen dan is dat niet zo erg hoor.

Succes en ik zou zeggen probeer het eventjes.kan geen kwaad he.Wel ervoor zorgen dat iedereen alleen water en melk aanbied en neit iemand die het "verpest" door toch fristi of ranja te geven ofzo he.

Heb je trouwens chocomelk geprobeerd?
    En dan niet het pak he (157 calorieen met 100ml!!!) maar melk emt poeder.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou het lekker laten gaan met de melk, het is ook gewoon vies :p.

5. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Minimale hoeveelheid... ik moet eerlijk zeggen dat onze zoon daar dan ook niet aan komt. Maar als het je om de calcium gaat, misschien lust hij wel Fristi?
    Ik hou me niet zo vast aan 'minimale hoeveelheden', hij groeit goed, is nooit ziek en eet verder alles lekker mee.

6. mamavanlucas10

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Fristi zit veel suikers in.
    Krijgt hij alleen maar meer dorst van.
    Neit doen dus

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt voor de tips. We geven hem inderdaad wel even de keuze van melk of water. Hij zal dan vast wel weer aan de melk gaan denk ik. Verder telde ik inderdaad de andere zuivelproducten niet mee zoals kaas/toetje dus kortom valt het dan ook wel weer mee.

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben groot gebracht met sinasappelsap en yoghurt.
    Meer kreeg mn moeder er niet in. Dokter zei "ze groeit toch goed? ze is toch nooit ziek? niet drukmaken".
    Had melk heel snel afgeschaft, vind het nu nog steeds het vieste wat er is. blehhhh

9. mamavanlucas10

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Dat kan bloem maar daar vraag TS niet naar.
    Ze wilt haar kindje wel melk geven.

En als je neit genoeg calcium binnenkrijgt weet mijn schoonzus alles van.
    Die was net zoals jou met eten.En die is nu 26 jaar en heeft dus reuma en botontkalkingen in eht bekken daardoor nu.Dus het is zeker neit goed hoor.Je meot er of nog achter komen later als je ouder bent...of je hebt geluk.Ik zou het neit aan eht toeval overlaten om maar te gokken dat geen melkproducten je gezond houd op lateren leeftijd.
    De basis is toch de eerste jaren.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    maar je kunt prima aan de hoeveelheid zuivel komen met yoghurt en kaas.

TS, ik zou de melk gewoon aanbieden en anders idd water. En verder hem voldoende yoghurt en kaas op brood aanbieden.

@MamavanLucas, wat maak jij je druk om machtspelletjes van kids. Tenminste als ik hier zo je stukje lees en in het andere topic over warm eten.
    Zie verbaasd dat je kindje ruim een half jaar jonger is dan de mijne.
    Mijn dochter probeert in sommige dingen wel haar zin te krijgen en niet alles vinden papa en mama oke. En ze gooit zich wel eens uit boosheid op de grond. Maar na even negeren en gewoon rustig verder gaan met je ding, is dat ook weer over.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Calcium kun je ook heel goed uit andere voeding halen hè! Bijvoorbeeld sperziebonen, daar zit meteen ook magnesium in.

12. mamavanlucas10

14 jul 2011
    399
    0
    0
    @red: Idd maar hier ook het negeren idd wat werkt.Maar hebben een pittig manneke.En maak me er niet druk om probeer zoveel mogelijk te helpen die ook een soortgelijk probleem hebben.En geef mijn ideeen mee en wat die persoon ermee doet mag die zelf weten.

Reik het aan hoe het bij mijn kindje is en ja..mijn kindje is de jouwe neit.En hij weet ons heel goed uit te spelen maar wij trappen er niet in.Dus ja idd....ons zoontje is met zijn 9 maanden net zo erg als een peuter in d epeuterpuberteit.Dus vandaar mijn antwoorden.

13. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Mijn zoontje drinkt al sinds dat ie 1jr is geen melk meer, met geen mogelijkheid en idd zoals bovenstaande>>> ik ga er geen strijd van maken. We maken nu ochtend en avond pap met melk en tussendoor eet ie danootje 1x per dag of yoghurt met fruit, ei, kaas dus hij komt gelukkig niet tekort. vind t wel jmmr dat zoonlief niet wilt, maar als ie wat meer kan comminiceren gaik t cker nog eens aanbieden! En als jij idd andere dingen dan melk niet had meegerekend en nu wel moet t idd vast goedkomen en meevallen :) Succes!

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje is ook geen grote melkdrinker, hij eet gelukkig 's ochtends nog graag een bord pap met 200 ml melk. s' middags krijgt hij kaas op brood (daar is hij gek op) en een plakje kaas op de vuist, 's avonds een bakje volle yoghurt en dat was het qua zuivel. Soms geef ik hem 's middags een beker fruitmelk maar daar zit dan wel weer veel suiker in helaas.

Deel Deze Pagina