Hoi, sinds ons dochtertje 6 maanden is en we echt zijn gaan bijvoeden, maak ik haar fruit-hap en avond-eten zelf. Ik maak dan vaak 4 of 5 porties van 1 gerecht tegelijk en dat vries ik in. Elke dag halen we dan 's ochtends haar eten uit de vriezer, en dan smult ze er 's avonds heerlijk van. Ze eet dan echt goed, vindt het lekker en zit gewoon heerlijk te genieten. Maar... als we eens weg zijn, op visite, of laatst een weekendje weg, dan neem ik dus een potje mee. Maar na 3 happen vertikt ze het om er nog verder van te eten. Dan wordt ze dwars, huilerig (van de honger natuurlijk) en is er niets meer met haar te beginnen. We hebben al verschillende smaken van Olvarit (6 & 8 mnd) en Kruidvat (6 mnd) geprobeerd. Heeft er iemand een tip? Alvast bedankt! Groetjes, Daan
Zelf eten maken en meenemen als je weg gaat? Zo heeft ze toch haar vertrouwde lekkere eten ! Evt de dag ervoor wat extra maken zodat je dat mee kan nemen ! Ow wacht, ik lees nu pas dat je sowieso voor meerdere keren maakt en invriest. Ik zou dan dus gewoon zo een potje/bakje van jezelf meenemen ! Liefs, Hanneke!
Dat doe ik ook vaak, alleen als we dus een weekendje weg gaan, en zoals laatst een hotel zitten, dan heb je geen koelkast en kan ik het zelfgemaakt eten dus niet goed houden voor een paar dagen... Daarom graag tips of iemand hier ervaring mee heeft...
Ik zou van tevoren dan het hotel bellen of je daar iets in de vriezer of koelkast mag leggen. Vaak is er ook wel een minibar waar je het in kwijt kan (heb ik een paar maanden geleden gebruikt voor mijn gekolfde melk, toen we weg waren zonder Eva). Je zou ook kunnen vragen of ze daar wat groenten enzo in een pan gooien en een kwartiertje willen koken. Ik weet niet hoe je het geeft, maar dan kan je het zo geven, of prakken. En als dat nou niet kan, of je kan het eten niet lang goed houden, dan maar een dagje brood.