Ik heb nu al twee keer gehad dat zoonlief 's ochtends wakker wordt met de dekens over z'n hoofd. Hij draait zich dan 180 graden en krijgt op één of ander manier de dekens over z'n hoofdje. Door de babyfoon hoor ik hem dan ademen alsof hij heel druk ergens mee bezig is (zelfde geluid als hij probeert te kruipen), maar als ik dan in z'n kamertje kom lijkt het wel of ie naar adem lijkt te snakken. Hij kan normaal wel een doek van z'n gezicht trekken met kiekeboe, maar een deken zit natuurlijk ingestopt aan de achterkant. Dus dan kan ie trekken wat ie wil. Ik ben zo bang dat dit een keer midden in de nacht gebeurt en ik in een te diepe slaap ben, dat ik hem niet hoor. Iemand dit ook meegemaakt? En hebben jullie tips? Ik stop hem al heel strak in, maar hij weet zich er altijd uit te wurmen en ligt altijd door z'n hele bed heen.
Hier ook een kind dat het hele bed door gaat. Ze slaapt al heel lang in een slaapzak. Dekens of lakens gebruik ik niet. Zo hoef je niet bang te zijn dat ze ergens onder komen. Ze hebben alle vrijheid en zijn toch lekker warm.
Hier allebei om die reden in alleen een slaapzak. Zoon ging met 5maanden en dochter met 7maanden. het enige nadeel vind ik dat het bedje er zo "ongezellig" bij staat als het is "opgemaakt"
Slaapzak gebruiken. Dan kunnen ze nergens onder gaan liggen Vanaf nu gaat hij het vaker en vaker doen en liggen ze alle kanten op
Ik heb sinds mijn dochter 6 weken oud was een slaapzak gebruikt, en nooit meer een deken. Veel makkelijker.
Hier ook eentje die niet met een deken kan slapen, omdat ze er anders onder raakt. Voor het mooie wil ik haar bedje wel eens opmaken met een lakentje, maar daar slaapt ze dan bovenop. Ze slaapt gewoonlijk met een slaapzak zonder deken of laken om ongelukjes te voorkomen
Ok, bedankt voor jullie tips. Dan gaan vanaf nu de dekens eruit. Voor de frissere dagen dan een pyjamabroekje aan in de slaapzak? (Hij ligt nl nu al in een slaapzak met alleen een pyjamashirt, t-shirt (of romper als het heel warm is).
Ja zo zou ik het ook doen. Doen zoals het nu is en als het frisser is een broek erbij. Hij slaapt al in een slaapzak dus ik denk dat het wel goed gaat gaan, er komen geen grote veranderingen he