Hoe moet ik dit aanpakken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door schoentje24, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hoi dames

Mijn dochtertje van 6,5 week begint nu een beetje een ander ritme te krijgen. Voorheen meldde ze zich standaard om de 3uur (ik kon er bijna de klok op gelijk zetten). Deze week heeft ze 's nachts een paar keer langer geslapen. Ik merk dat ze hierdoor een ander ritme begint te krijgen. Overdag slaapt ze soms ook een stukje langer maar ik blijf met twee problemen zitten:
    1) ze slaapt het liefst bij mij op de arm, dan slaapt ze ook heel lang. Als ik haar in t wiegje leg dan wordt ze vaak eerder wakker, begint te huilen en meestal krijg ik haar dan op de arm wel weer in slaap of moet ik gaan wandelen om het voeden nog even te rekken (anders zit er 2uur tussen). Ze lijkt ook niet heel honger te hebben maar zelfstandig slapen doet ze dan niet meer. Wat kan ik hiermee doen? Als we weg moeten en ze ligt in de maxi cosi slaapt ze soms zo lang dat er 4 tot 5u tussen een voeding zit!
    Hoe pak ik dit aan?
    2) soms wordt ze wakker en zit er 2u tussen de voeding, dan hapt ze echt alsof ze honger heeft en leg ik haar aan. Ze drinkt dan nauwelijks en valt weer in slaap. Ik probeer haar dan weer wakker te krijgwn en te stimuleren maar dat werkt meestal niet goed. Ze heeft dan net te veel gedronken om wakker te zijn vd honger maar te weinig om weer goed door te slapen. Zo heb ik op 1 dag wel 4 voedingen gegeven waar maar 1,5uur tussen zat. Hoe moet ik dit aanpakken? Vandaag werd ze na een uurtje in bed ook wakker en huilde, toen zijn we een uur gaan wandelen en daarna dronk ze heel goed! Toen had ze echte honger. Maar moet ik dan elke voeding rekken door te gaan wandelen tot ze zelf een ritme heeft gevonden? ik weet dat bv ook is dat je op verzoek moet voeden maar soms is dat lastig zoals hierboven beschreven.

Ik hoop dat jullie adviezen voor mij hebben...

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Lekker laten gaan. De klok los laten en volledig op verzoek voeden. Het geeft niet dat er 'maar' 2 uur tussen zit. Of 1 uur, of 3 uur ;). Ik zou zeker geen voedingen rekken. Nergens voor nodig. Lekker naar je kindje luisteren. Zij weet het beste wanneer ze wat en hoeveel nodig heeft.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat is het mooie van voeden op verzoek: aanleggen zo vaak als je kindje er om vraagt! Dus is dat ieder uur of iedere drie uur, lekker doen! Ook goed voor je productie...
    Rekken van voeding is sowieso nergens voor nodig!

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Dit is heel normaal gedrag, en zeker rond 6 weken. Hier lees je meer over deze regeldagen en groeispurtjes, incl. adviezen. Voedingen rekken is onverstandig, je rekt er nl. ook de intensievere periode mee.

Deel Deze Pagina