Hoi hoi even ene vraagje over kma testen in het ziekenhuis hoe ging dat bij jullie ? Hier gisteren geweest en vond het eigenlijk een beetje raar gaan maar misschien is het standaard .. De arts vroeg gelijk of wij ook onze voeding bij ons hadden ja die hadden we dus mee en die wou ze dan wel graag hebben voor de testen .. Wij zo van de testen dan weten jullie toch niet wat erin zit .. Klopt zegt ze we maken de fles zeg maar als je een fles hebt van 180 cc 6 schepjes komt er 5 schhepjes nutramigen in en 1 schepje van of nutramigen of die koemelk .. Alleen kan je dan wel goed testen .. Amber heeft ook pepti gehad en reageerde daar pas na twee weken weer op .. Lijkt me toch beter als je of geheel nutramigen of geheeld nutrilon ofzo iets gebruikt dan kan je toch beter testen .. Straks reageed ze er niet op op beide testen en geven we straks nutrilon thuis en is het gelijk weer terug .. wel is ze sinds gisteren middag wat benwauwd trouwens.. zie filmpje graag jullie meningen .. YouTube - MVI 2526 grt yvonne
Ik heb zelf thuis geprovoceerd met pep en standaard. De 1e fles gaf ik 5 pep 1 standaard, 2e fles 4 pep 2 standaard, 3e fles 3 pep 3 standaard en toen begon de reactie al ( Huilen huilen huilen, buikpijn, vieze oogjes net als voor de pep voeding ) dus ja, ik denk dat je zeker met 1 schepje standaard al wel reactie kan krijgen! Ik denk zelfs als je ineens een volledige fles standaard geeft bij een ernstig allergisch kind, het zowat levensgevaarlijk kan zijn.
hier war het dus zo standaard kwam alles toen pepti gehad gelijk in 1 keer en na 2 weken pas kwam alles weer terug daar zit veel minder koemelk in .. Dat in totaal nog wel 4 weken moeten gebruiken de pepti en echt na de twee weken werdt het echt steeds ergens .. Toen weer naar de kinderarts .. En sindsdien hebben we dan nutramigen en alles is weg gegaan en niet weer terug geweest.. Nou ben ik gewoon bang omdat het bij de pepti ook wat langer duurder het nu met een mengen ook pas later reageerd.. En zoals jij ook zegt met 3 pepti en 3 standaard schepjes zag jij pas reactie .. Hier heeft ze dus totaal 210 cc gehad en dat is 7 schepjes totaal dus 6 schepjes nutramigen en 1 standaard .. Kijk kinderen die het echt heftig hebben zullen vast daar ook wel op reageren maar bij amber is het nooit echt heel erg heftig geweest het was er wel maar bouwde zich op .. Zoals eczeem werdt erger , benauwdheid werdt erger , enzo enzo .. ZE geven ook niet gelijk een volle fles het gaat stapgewijs amber kreeg eerst 5 druppels daarna 1 cc daarna 5 cc tot 50 cc en als laatste 150 cc maar naar mij inzien is het toch beter als je gelijk standaard geheel pakt kijk eenm heel erg allergische kind reageerd ook wel op de 5 druppels of de paar cc en dan stoppen ze ook gelijk ..
Nou, naar mijn idee dus niet, als je kind echt heftig reageert kan ik me voorstellen dat dit echt gevaarlijk kan zijn! Als je kindje bv reageert met de ademhaling, dan kan je kind ineens enorm benauwd worden, of gigantische buikpijn... Waarom zou je dat je kind aandoen? Wij hadden na 3 flessen, dus om 15.00 's middags reactie, een hele avond huilen en de volgende dag was het weer goed. Dat is al zielig genoeg, moet je dan je kind zo uitlokken door een hele fles standaard voeding te geven? Terwijl jullie kindje al met pepti voeding allergisch reageerde, dus heftiger allergisch is als bijvoorbeeld onze dochter?