Een paar biertjes per week en soms een bacardi cola. Hij kan er zo van genieten. Even ontspannen een koud biertje. Moet kunnen.
ik denk dat mijn man op avonden dat hij bardienst heeft wel 10 bier drinkt. als hij terras of keukendienst heeft misschien 1 of 2. is hij vrij dan drinkt hij of niks of 1 of 2 biertjes. vandaag heeft hij wel bardienst maar is met de auto ivm de regen. dan drinkt hij ook niks.
Iedere dag 2 biertjes. Soms maar eentje, maar op vrije dagen/ bijzonderheden wat meer. Ikzelf trouwens ook 2 wijntjes per dag
Nou dan ben ik zwaar alcohollist geweest. Ik dronk toen ik nog alleen woonde zeker wel 5 glazen wijn per avond. Maar rouwde er echt niet om als het een keer niet kon hoor.
Een alcoholverslaving als je gewoon iedere avond 2 biertjes drinkt?!?! Nee hoor, das wel wat overdreven lijkt me.
een alcoholverslaving heb je als je niet zonder kan. ongeacht of dat nou 1 drankje of 10 drankjes op een avond is.
nou ja dat ligt eraan of je het ook structureel elke dag doet.maar goed dat is mijn mening he. IK vind het niet raar als iemand 2 a 3 biertjes (of drankjes) drinkt per dag maar dat zal voor iemand anders weer anders zijn. ikzelf drink trouwens amper. als ik 1 x per 2 a 3 weken 1 of 2 wieckse rose biertjes drink of glaasje wijn/tia maria is het veel.
Ik heb er geen ervaring mee, dus ben even gaan googlen. Maar jullie hebben gelijk, zolang je er maar geen problemen van ondervind. Ik lees 3 standaardglazen voor een man, 5 dagen in de week is nog 'gezond' alcohol gebruik.
mijn man drinkt op dinsdag en donderdag avond een biertje na het trainen, meestal 2 en op zondag na de wedstrijd ook wel 2 en al we op visite gaan bij mijn ouders drinkt hij 3 a 4 biertjes weg met mijn vader, en dit is meestal op vrijdag of zaterdag.
Mijn man drinkt een paar biertjes als hij voetbal kijkt. (4??) Ook drinkt hij in het weekend, ik denk ook beide avonden 4, dus in totaal 12 flessen bier per week. Ik heb er geen probleem mee. Zelf drink ik niet omdat ik bv geef. Doe ik dit niet drink ik 1 a 2 wijntjes in het weekend.
Mijn man drinkt bijna niks. Als we gewerkt hebben wil hij nog wel eens daarna een biertje doen(we werken in een poppodium), verder drinkt hij alleen Bavaria 0,0% en als we uitgaan iets meer, maar dat is 1x per 2 maanden.