Zo'n 800 cc drinken in totaal, soms wat meer nog. Fruiteten is sinds een periode van oorontstekingen een ramp, maar ze eet nu wel weer gepureerd fruit, ook nog z'n 150 gram per dag.
Uit een beker drinken lukt niet goed, dan krijgt hij maar weinig binnen. Als ik hem ook nog uit de fles laat drinken krijgt hij dagelijks tussen de 700 en 1000 cc binnen. Water, thee, diksap, roosvicee, vruchtensap, melk.
oh, nou dan is het toch nog niet zo dramatisch als ik dacht hier.. Dietist zei dat een 1jarige 1l vocht binnen moet krijgen (idd inclusief yoghurt en fruit etc). Ik dacht aanvankelijk zo rond de 700ml te zitten, maar geloof dat het werkelijke toch eerder rond 500 ml ligt. Krijg er gewoon echt niet meer in. Maar zo te zien is hij dan toch niet zo vreemd als ik dacht
Over het fruit nog even gevraagd aan iemand die er meer van weet en fruit mag je idd voor 100% vocht rekenen...dan komt er hier ook aardig wat binnen, met 3-4 stuks fruit.
Jeetje, een liter?? Dat gaan we hier lang niet redden. Ik denk dat we op de helft zitten en dan nog wel wat fruit en yoghurt erbij. Mandarijnen zit denk ik wel veel vocht in, maar bananen denk ik bijna niet. Ben er nu wel achter dat rietjesbeker veel beter gaat dan tuitbeker, dus dat bieden we nu maar meer aan. Op KDV vinden ze ook dat hij weinig drinkt. Maar ja, zolang hij af en toe nog met natte buik wakker wordt 's nachts zal het wel meevallen
Nooit bij stilgestaan! Als je bijv een peer perst, hoeveel sap zou daar uitkomen? 50cc? Daar zit ik net aan te denken, anders geen idee....
Nou ik geef dus altijd 2 stukken fruit in stukjes in een bakkie dus had ook geen idee. Nu schilde ik vanochtend een banaan en een mandarijn..he het even gewogen haha. Was samen 140 gram dus zou dan voor 140cc gelden.
Hier kan ze altijd wel drinken, zeker uit de fles. Uit de tuitbeker iets minder, ik probeer wat te remmen maar zit ook zo op een liter hoor! Soms wel 1300cc telde ik laatst!! Dat terwijl mn oudste met moeite 300cc binnenkreeg. Gek..
Ik denk persoonlijk niet dat je een fruitstuk als banaan als 100% vocht kunt rekenen. Mandarijn, meloen en peer zulke soorten wel.