Onze zoon is nu 4 weken oud en drinkt 7 voedingen van 120 Cc. Maar ik vroeg me af of dit veel is. Hij woog met zijn geboorte 2600gram. Hoeveel drinkt die van jullie?
Ons ventje is 2 weken en 3 dagen en drinkt 7x100cc. Vanmorgen bij het cb gaven ze aan dat als hij het aangeeft en eerder voor zijn fles komt we mogen ophogen. Jouw kindje is 2 weken ouder, dus ik neem aan dat het wel goed zit
Dat is echt te veel... Mijn zoon is nu 3 weken en woog 3060 gram en scheelt week met die van jou. En hij dronk ook 110 a 120 weg bij elke fles. Vandaag naar ha gegaan, omdat ik het niet normaal vond dat hij zoveel dronk/at. De arts vond dat ook veelste veel!(oudste zoon zat pas aan 800 cc toen hij 10 weken was en geboorte gewicht van 2820 gram) Maar ik ben om meerdere redenen naar arts gegaan (op verdenking verborgen reflux) Nu geven we hem nutrilon/ton en drinkt traager en doet er nu 20 min over om 70 cc weg te drinken. Huilt jou ventje ook??
Ligt eraan hoeveel hij nu weegt. Tot aan vorige week kreeg mijn mannetje (ook 4 weken nu) ook 7 keer 120cc. Omdat hij nu boven de 4 kilo zat mocht ik overgaan op 6 keer 120 cc. Dit krijgt hij nu wel met johannes broodpitmeel erbij anders nam hij hier geen genoegen mee. Mijn mannetje moest eerst een inhaalslag maken omdat hij veel was afgevallen de eerste paar dagen, aangezien die van jou ook niet zoveel woog hoeft dit niet te veel te zijn. Anders het CB even bellen.
Mijn zoontje woog bij zijn geboorte ruim 3 kilo en wilde in de eerste anderhalve week niet echt drinken (hij was iets prematuur en zag geel waardoor hij wat slomig werd en teveel afviel). Na deze periode had hij ''de slag te pakken'' en haalde hij zijn achterstand weer in. Twee weken na zijn geboorte zat hij ook al op 7 X 100cc, gewoon omdat hij het nodig had. Hij is een enorme hongerlap en zit nu al op 850 cc. Het is misschien veel, maar ik denk maar zo: geen enkel kind is hetzelfde en het ene kind heeft nu eenmaal meer trek dan het andere kind. Wij eten immers ook niet allemaal evenveel toch? Zolang hij maar onder de 1000cc blijft, goed in zijn velletje zit en normaal groeit kan het mijn inziens echt geen kwaad.
Mijn dochter is nu een maand en zij drinkt gemiddeld 90 cc per fles, en dat 7 keer. Ik geef altijd een flesje van 120 cc, de ene keer laat ze wat staan en de andere keer is deze bijna leeg. Ze woog 3180 gram bij haar geboorte.
onze dochter zat op die tijd meestal op 6, soms op 7 voedingen, en dan dronk ze tussen de 100 en 130 cc . Aan het eind van de dag had ze meestal rond de 700 cc op. Met af en toe een uitschieter naar 780 (maar dan had ze dus 7 flessen op) . Onze dochter was overigens wel een stuk groter: 3840 gram bij geboorte. Overigens hebben wij ook een periode gehad, dat ze in vergelijking met haar gewicht, vrij hoog uitkwam met de hoeveelheid voeding, maar op het cb werd daar toen niet moeilijk over gedaan. Ik was allemaal aan het rekken, om op een voeding minder uit te komen en cb gaf aan: Geef maar, ze zal het nodig hebben... als ze maar niet boven die liter uitkomt. En dat was blijkbaar zo. Ze zit nog steeds tegen het gemiddelde aan qua gewicht (tikkie eronder) en qua lengte op het gemiddelde. maar oke, je kindje is natuurlijk wel een heel stuk lichter.. dus ik weet niet héél zeker of het helemaal opgaat.. Maar ik mocht de formule 150 cc per kilo per dag wel loslaten. Overigens hoor ik hier op het forum ook regelmatig 150 tot 180 cc per kilo lichaamsgewicht... als maatstaf..
Onze dochter is nu 5 weken en zit op 5 voedingen van 165cc! Ze drinkt niet allle flessen helemaal leeg! Ze was wel bij de geboorte al 3890! Vorige week woog ze al 4850, dus wel een zwaarder kindje!
Bedankt voorjullie reactie's. Als ik het zo hoor hoef ik me niet echt zorgen te maken. Aanstaande donderdag heb ik een afspraak bij cb ben benieuwd wat ze daar zeggen.