advies gevraagd baby 3 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pinkprecious, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    hoi allemaal
    ik heb een beetje advies nodig eigenlijk

mijn alessandro is nu 3 maanden en krijgt 5 flessen per dag..
    waarvan 4 180 en 1 210
    maar hij heeft hier al een tijd niet genoeg meer aan!
    maar ik mocht niet meer van het cb en wil ook niet boven de liter uitkomen... ik voeg al broodpitmeel toe...
    maar nu de laatste dagen is hij gewoon non stop onrustig
    na zijn flesjes is hij zelfs moeilijk rustig te krijgen tenzij hij moe is...
    en ik weet dat het honger is want ik weet hoe hij is als hij pijn heeft (helaas)...het is gewoon steeds...dat hij een tijdje genoegh eeft er aan ...en uiteindelijk niet meer

maar ik kan nu niet de flessen nog meer ophogen!
    maar dit is zo niet echt leuk meer... voor niemand :p
    iemand tips..... ?
    (hij is btw 7 kilo ongeveer..)

de laatste tijd wisselt hij ook erg met wakker worden sochtends...
    als hij wel een keer veel meer heeft gehad word hij lekker rond 8 uur heerlijk vrolijk wakker en kan dan zelfs nog langer zonder eten... maar vanacht dus mooi weer om 5 uur,en krijsend wakker worden van de honger ! (nu is dit niet ernstig natuurlijk odat het een baby is ;) maar voor alsnog vind het ik het apart... en niet fijn dat hij constant zo onrustig is en om de 2 uur al honger heeft....rekken is soms niet te doen!)

en ohja...hij krijgt HYPO allergeen

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zou het eigenlijk niet weten.. Mijn dochter is 4,5 maand en 6,5 kilo. Krijgt over het algemeen 4 flessen van 180+6, soms 5 per dag. Drinkt ze nu sinds bijna een week ook allemaal leeg (overgestapt op andere voeding en drinkt met een 3-standen speen omdat de voeding niet door de gewone wil).

Maaruh.. Je zit nu dus al boven een liter? Als je kleine 5 flessen krijgt, 4x 180+6 (dus 4x200) en 1x 210+7 (is 230 dacht ik?). Heeft CB geen tips? Tis ook nog wel te vroeg om te beginnen met bijvoeding. Misschien gewoon een beetje water/slappe thee oid tussendoor geven?

Of de flessen verdunnen? Dus bijvoorbeeld 180 water + 5 schepjes. Dan zou je 6 flessen per dag kunnen geven (je mag max 30 schepjes voeding per dag geven).

*edit* zie nu net het laatste stuk wat je erbij hebt geschreven.

Schijnt dat HA voeding lichter verteerbaar is.. Maar het lijkt me idd niet helemaal goed dat je kleine elke 2 uur een flinke fles wil drinken. Het kan ook zijn dat het alleen dorst is, maar als ie huilend wakker wordt lijkt me dat ook niet helemaal. Het wisselt hier trouwens ook wel hoor, qua hoe laat ze wakker wordt. Ene keer half 5, andere keer 9 uur.. Maar madam krijgt hier wel 's avonds een papfles sinds ze bijna 4 maanden was..

3. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    hey hey!

bedankt voor der eactie..en voor het meedenken!

maar nee zit nog niet over een liter want je moet het water rekenen wat je in de fles doet.... kom uit op 930 geloof ik
    maar vind dit toch al erg veel!

en nou de fles verdunnen dus dan 180+5 heeft dan niet veel zin ... want dan is het alsnog net zo veel water ;) en extra water toevoegen mag helemaal niet....want dan kom ik alsnog op/over de liter..
    dus is wel een beetje lastig inderdaad..
    Hij doet ook lang genoeg over een flesje daar let ik al heel lang op..

en ja het huilend wakker worden is nietaltijd maar wel steeds vaker en vaker
    overdag slapen was al nooit zijn ding maar lukt nu al bijna helemaal niet meer..
    hij lijkt nu ook constant moe.
    (misschien moet hij eerder naar bed ? we geven nu 8 uur nog een voeding misschien die eerder doen? maar wil ook niet dat hij weer standaart snachts komt haha .....merk dat hij daar zelf tenslotte ook onrustiger door word)

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Voor zover ik weet mag een kind rustig iets meer water drinken, maar je mag niet over die 30 schepjes per dag (dus 5x6 of 6x5). Anders zou een kind dus naast de flessen geen water of ander drinken meer mogen..

Tja, je kunt gewoon wat dingen proberen. Misschien de laatste fles idd eerder, mocht ie wel ineens 's nachts komen weet je dat het geen succes was.

Ik weet hoe lastig het is om een kleine te hebben die overdag amper slaapt, doet mijn meisje ook namelijk. Dan is ze wel verschrikkelijk moe, maar kan zich slecht overgeven aan de slaap. Hier helpt het wel eens om een stuk te wandelen met de kinderwagen, of gewoon een poosje heen en weer lopen met de kleine op de arm. Maar ze heeft ook wel periodes dat ze NOG minder slaapt, maar ook periodes dat ze juist geen problemen heeft met in slaap vallen en overdag rustig 3-4 uur aan een stuk slaapt. 's nachts slaapt ze (meestal) van 22.00-8.00, maar ook wel eens een uur eerder slapen, of 3 uur eerder wakker.

Je kunt misschien ook nog voeding voor hongerige baby's gebruiken, dat verzadigt iets langer. Het is echt een kwestie van wat dingetjes uitproberen wat voor jullie en voor de kleine werkt, misschien kun je op het CB om tips vragen, maar betwijfel het of ze je van nuttig advies kunnen voorzien..

5. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    je mag idd niet over de liter kunstvoeding heen dus incl schepjes.

6. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    hey heel erg bedankt allemaal! voor de tips en het meedenken..
    heb ook contact gehad met het cb en ik.mag 5 x 200 geven gewoon of 4 x 240
    en ik weet dat hij liever 4 flesjes wil.maar het eten was niet voldoende maar nu ga ik eerst rustig aan naar alle flesjes 200 (of alle 210 maar dan mocht 1 niet op...)
    en dan weet ik.bijna zeker dat het over zal gaan op 4

maar heel erg bedankt en hoop dat het nu beter zal gaan :D

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    max is inderdaad 30 schepjes voeding.. Ik doe soms wat extra water in de fles en dat maakt niet uit...

Deel Deze Pagina