Vanmorgen zijn we bij het cb geweest en deze adviseerden ons om div. redenen Nutriton toe te voegen aan de voeding. Hij krijgt 100cc en hierbij 1 schepje Nutriton. We gebruiken flessen van Dr.Brown, maar daar krijgt hij nu niets meer uit omdat het zo dik is. wie o wie kan me vertellen welke flessen/spenen we het beste kunnen gebruiken?
Ik gebruik gewoon flessen van Avent met een speen maat 1. Ik gooi 2 schepjes op 165 cc erbij en dat gaat prima! Hij krijgt het er zo uit
hier difrax 123 en dan op 1, en dan nog slokt ze het veel te snel naar binnen. Hier 3 schepjes op 150cc.
loop ook nog steeds te klooien, ik gebrui het al vanaf begin januari! Ik gebruik nu 2 schepjes op 210 cc met een dental M difrax speen en fles. Gebruik ik de gewone M, dan gaat het weer te hard en moet er meer nutriton bij maar dat wordt dan weer te dik aan het eind van de fles. Avent vond ik hier niet handig. Difrax of etos wel, eigenlijk de spenen met 1 gat, niet met meerdere kleine gaatjes. Dr. Brown doet het hier ook niet goed. Succes!
Domme wij Mijn vriend zou vanmorgen 'wel even' de fles maken en had dus gewoon het schepje van de normale voeding gebruikt. Hij is nu op zijn werk, dus maakte ik net het flesje en zag toen dus dat mini schepje pas Hartstikke logisch dus dat we vanmorgen niets uitkwam, want we hadden dus zo'n groot schepje gebruikt ipv dat mini schepje wat er bij zit. Hij heeft net gewoon uit de DrBrown fles gedronken en dat ging dus een stuk makkelijker dan de fles die papa vanmorgen gemaakt had Op het einde is het inderdaad wat dikker en hij dronk ipv de 100cc die hij normaal drinkt nu 80cc en toen kreeg ik er niets meer in. Maar ik denk dat hij ook moeier is doordat hij er nu meer voor moet werken dan zonder Nutriton en dat het meer vult? Of zie ik dat verkeerd en ben ik te makkelijk geweest door die 20cc te laten zitten?
haha dacht al toen ik het las wat raar, want bij ons werkt het wel. Hij zat eerst 800 cc op 1 dag, dat is dus te veel. Vandaag ook van de arts gehoord dat waarschijnlijk reflux is en laat hem 70 cc drinken en miss over paar dagen 80 cc. Hij drinkt er nu 20 min van en mag mij er 30 min over doen. Hij weegt nu (denk ik) 3250 a 3500 gram. Miss idee om tussen tijds een boertje te laten.
Wij geven ook nutrilon + nutriton in een dr Brownsfles. De eerste paar dagen deed hij heel lang (meer dan 25 min.) over een fles en dronk hij hem regelmatig niet helemaal leeg. Inmiddels is hij gewend aan de manier van drinken en drinkt hij hem in 20 min. leeg. Alleen wanneer hij heel erg moe is dan haalt hij de laatste 20/30 ml niet.
Wij gebruiken ook de Dr Brown-fles en onze zoon krijgt twee schepjes Nutriton op 120/4 in een level 2-speen. Een schepje Nutriton ging nog wel door de level 1-speen (tjee, het lijkt wel een computerspel ), maar twee schepjes niet.
We geven nu 1 schepje (het schepje wat dus bij de Nutriton geleverd wordt ) en dat gaat nog goed door de 1 speen. Hij moet er wel wat meer moeite voor doen, maar dan istie ook wat moeier. Wel heeft hij ontzettende last van krampen sinds gisteravond Komt dit bekend voor bij jullie?
ja, elize heeft dat ook gehad. ben toen meteen begonnen met infacol, hielp al iets! Ze moeten even aan de jbpm wennen. Maar was echt te zielig om aan te zien. Ook kreeg ze enorme dunne poep en heelveel vieze luiers. Heeft een paar dagen geduurd, nu nergens meer last van gelukkig.
De tranen stonden in mijn ogen inderdaad. Gisteravond had hij ook een luier vol dunne poep en hij ligt alleen maar windjes te laten Heb net even gezocht via Google en ik lees daar meer verhalen over wennen aan de Nutriton. We zetten dus nog even door in de hoop op verbetering.