Flesvoeding aanmaken met kokend water, in fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mei2013mama, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    We gebruiken sinds kort Friso 2 Extra. De halve hoeveelheid water moet hievoor worden gekookt, daar moet de poeder bij. Nadat je dit 30 sec. hebt geschud, vul je het aan met koud water.

Nu is het probleem dat de Difrax fles niet tegen schudden met kokend water kan. Gevolg: enorm lekken. In de gebruiksaanwijzing staat ook dat er geen heet/kokend water in mag worden geschud.

Iemand een idee hoe ik dit makkelijk op kan lossen?
    Ik zat te denken aan een maatbeker (en dan na bereiding teruggieten in de fles) maar in een maatbeker kan ik de voeding niet schudden..
    Misschien denk ik te moeilijk maar er zijn vast moeders die ditzelfde 'probleem' hebben gehad.

2. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen ervaring met het aanmaken van voeding op deze manier.

Wel van een zoontje met verschrikkelijk veel krampjes, die ook veroorzaakt kunnen worden doordat je de fles schud en er luchtbelletjes in komen, maar dat doet er niet toe :)

Wij zijn toen begonnen met het roeren van de flessen, en hebben hiervoor glazen roerstaafjes gekocht. Werkt prima, de flessen lekken zo niet en veel minder lucht in de fles. Misschien een idee?

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voeding schudden is niet de juiste oplossing om het op te lossen. Door schudden creer je extra lucht die in het maagje komt en er ook weer uit moet. Door rustig te roeren met een vork lost de poeder goed op en krijg je weinig extra lucht in de melk.

4. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. De lucht in de fles is echter niet het probleem. Mijn dochter heeft nog nooit last van krampjes gehad, de flessen worden hier altijd geschud. Op de verpakking staat nu ook heel duidelijk dat het, in verband met de grotere hoeveelheid zetmeel, 30 sec. lang goed moet worden geschud.
    Ik vraag me nu af of misschien een ander soort fles (zonder al die losse onderdelen en rubbertjes etc die de difrax heeft) wel werkt met kokend water...

Maar ik ga ook eens proberen het poeder lange tijd goed te roeren in de fles, wie weet is dit ook voldoende bij deze voeding.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een gesloten verpakking met kokend heet water is niet te schudden, kans op ontploffing ;) of hoge druk in de verpakking.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kokend water in een gesloten fles schudden lijkt me idd geen veilige optie. Ben je zeker dat het zo moet?

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Je kunt ook gewoon koud water even in de magnetron opwarmen tot de juiste temperatuur. En inderdaad de poeder er door roeren met een vork. Ze kunnen wel meer op de verpakking zetten, maar zoveel lucht in de fles lijkt me niet fijn voor je kindje.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon roeren met een vork. Je hebt wel water net van de kook nodig, anders werkt het verdikkingsmiddel niet.

9. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Aventfles is wel goed te schudden met kokend water. Misschien een idee om het daarmee te schudden (als je die perse wilt want roeren werkt hier het beste) en dan over te gieten in je difrax fles?
    Succes!

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

#10 Minerva, 24 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2013
    Oh...wij schudden eerst ook altijd in de Difrax-fles.... Nooit problemen mee gehad :)
    Nu roeren we overigens ook. Wij maken de voeding op dezelfde manier klaar als TS, ideaal! Gelijk op temperatuur :)

11. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    Even over de juistheid van de bereidingswijze: ik heb vandaag een nieuw pak gehaald en daar staat het volgende op:
    - kook de helft van het water en schenk het in de fles. Het water is nu ongeveer 75-80 graden.
    - strooi de poeder in de fles
    - draai de dop op de fles. Schud de fles flink (30 seconden) tot al het poeder goed is opgelost
    - vul nu aan met de andere helft koud water en schud nog eens kort

Ik heb dit weekend roeren met een vork en 'schommelen' (alleen horizontaal schudden al geprobeerd. Beide zonder resultaat, er blijven klontjes in de fles drijven..

Ik heb wel nog een goedkope kruitvat-fles liggen. Ik denk dat ik daarin maar ga schudden en het dan overgiet in de andere fles.

Bedankt voor het meedenken in elk geval!

12. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    Dit gaat helaas niet, het is de extra variant voor hongerige kinderen. Hierin zet extra zetmeel en dat lost niet op in magnetronwarm water.

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik vind dit echt dé ideale manier van een flesje klaarmaken. Hiermee is 'ie namelijk direct op de juiste (lichaams)temperatuur (ja, dit hebben we getest met een thermometer :)) :) Geen geklier met de magnetron. Mocht je een beetje uitschieten met het hete water, dan houd je het flesje even onder koud stromend water en klaar :)

Ik roer nu ook en dat doe ik met de achterkant van een mes / vork / lepel. Ik merk dat er nu soms wel wat meer klonten inzitten dan toen ik nog schudde, maar ik heb het idee dat dit wel beter is voor onze mini.

Deel Deze Pagina