Hallo, Ik vroeg mij af of jullie met 6 maanden iets aan de laatste fles voor het slapen gaan toevoegde. Rijstebloem, pyjamapapje, zwaardere fles? etc... Mijn zoontje zit op 4 flessen. Maar is elke ochtend om 5 uur a half 6 klaarwakker. Zijn laatste fles later geven werkt niet, dan is ie alsnog zelfde tijd wakker.
Wij zitten nu sinds kort ook op 4 flesjes. 3 keer 180 met 6 schepjes. De laatste om 19 uur krijgt ze 210 met 7 aangeboden. Drinkt ze soms op. We wilden eerst ook rijstebloem ofzo toevoegen maar hhebben eerst gekeken hoe ze zonder slaapt. Ze wordt nu netjes tussen 7 e half 8 wakker. Dus hier niet nodig. Pyjama papje zou ik hief niet doen, volgens mij zit er wel wat suiker in. Rijstebloem lijkt mij beter.
Dat hij om 6uur wakker wordt kan hij niets aan doen. En om het voor jou gemakkelijk te maken door hem "vol te proppen" zou ik ook afraden. Wil je niet aanvallen hoor, maar baby's veranderen vaak van schema en tijden. 210/7 is nog te proberen, dochterlief dronk het hier wel rond 5 maanden. Maar zou de fles zeker niet "zwaar" maken om bovengenoemde reden. Ps: hier een meisje dat elke ochtend rond 6u wakker is/wordt. Het zij zo....
Dezelfde tijd wakker ondanks de fles later geven kan ook de reden van genoeg slaap zijn. Meneertje hier slaapt van 7 tot 7 en mocht hij eens een half uurtje eerder/later naar bed gaan dan is hij ook een half uurtje eerder/later wakker. Wij dachten eerst ook dat een latere fles ook langer slapen betekende, maar dat werkte dus niet.
Volproppn helpt niet. Hooguit later gaan slapen, zodat hij zijn nacht later begint. Maar dan nog heb je kinderen die op die vaste vroege tijd wakker blijven worden. Mijn kinderen werden elke ochtend rond vijf uur wakker. Bleek dat er elke dag om die tijd een zware vrachtwagen voorbijkwam, waar ze wakker van werden. Nou dan kun je eten geven wat je wilt...tegen een vrachtwagen van de supermarkt kun je niet op!