Hi allemaal, Onze dochter van 15 maanden drinkt best weinig. Zo krijgt ze 's morgens een bord pap gemaakt met 200 ml melk en de rest van de dag diksap of water. Maar ze drinkt niet meer dan 1 tuitbeker over een hele dag. Ook zo'n 200 ml dus. We hebben allerlei soorten bekers en soorten drinken geprobeerd, ook een gewone beker, maar dan drinkt ze juist nog minder. Over het soort drinkbeker maak ik me niet druk, maar wel een beetje om de hoeveelheid vocht dat ze binnen krijgt. Ze heeft redelijke plasluiers en is gewoon vrolijk gelukkig en wij weten niet beter dan dat ze gewoon niet zoveel drinkt. Moeten we dit gewoon zo laten gaan, of is dit echt te weinig?
Mijn ventje drinkt ook erg weinig en hier ook van alles geprobeerd, ik geef hem meestal water en af en toe diksap, maar dan nog heeft hijd aar ook niet altjid trek in. Het enige wa tik gewoon probeer is constant aan blijven bieden, ook terwijl hij aan het spelen is, dan loop ik even langs en zet ik de fles naast hem neer, soms pakt hij die dan om er vervolgens een slokje uit te drinken en gaat hij weer verder.
Zo doen wij het precies ook! Ik lees en hoor vaak dat je vaste drinkmomenten moet gebruiken (bij voorkeur tijdens het eten), maar op die manier drinkt onze dochter nog minder..
Onze dochter drinkt 2x 100 cc melk en 4x 150 cc sap ongeveer.. Helaas nu weer uit de fles omdat ze uit een beker (open, tuit of rietje) vertikt en ze moet extra drinken ivm blaasontsteking..
Geen idee hoeveel Tycho drinkt maar hij krijgt bij zn fruit een klein beetje diksap (eigenlijk water met een klein beetje een smaakje) en dan 's middags bij het brood 125ml warme melk uit de fles (hij komt dan zo heeeeerlijk tegen me aan liggen en knuffelen en hij wordt er lekker sloom van) en dan 's middags na het slapen diksap met een koekje en heel soms bij het avond eten sinasappelsap verdund met water. xx
ik denk wel iets van 500/600 ...soms 400 sosm 700... maar hij krijgt wle veel ander vocht dmv yoghurt/kwark/fruit mijn zoontje wilt wel es extra drinken als ie slokje smag proeven van mij ...dus mijn thee of water...doe ik alsof het heel bijzonder is ...hij helemaal blij en drinken ook na het tandenpoetsen krijgt ie voor het slapen vaak nog slokjes water
Hier krijgt ze sowieso 300cc melk op een dag, soms leng ik het nog wat aan met water... Verder meestal 1 hele tuitbeker water (= 300cc) en dan nog wat sap of thee. Ook het fruit en yoghurt/kwark mag je meetellen in vocht, dus hier komt ze zeker aan de 700-800cc per dag!
Dat water met een scheutje melk trapt mijn zoontje helaas niet in, het moet echt gewoon merendeels melk zijn met een beetje water erbij. Maar goed, meestal geef ik geen diksap, ik had het al 3 maanden niet in huis omdat hij toen erg goed en veel water dronk en ik denk dat het gezonder is, maar nu de laatste 2 weken drinkt hij dus wat minder water en heb ik weer diksap gekocht, maar hij is ook verkouden dus weet niet of het daarmee samenhangt. Mag ik vragen of jullie dreumesmelk geven of gewone koemelk? Die dreumesmelk is mierzoet zeg!! Ik ga maar volledig over op koemelk denk ik, anders lust hij nooit meer gewone melk na die heerlijke dreumesmelk te hebben gedronken Ik gaf nu als laatste fles telkens die dreumesmelk..en de rest van de dag koemelk
minnij, mijn zoontje lust dus geen melk ineens vanaf 1 jaar, alleen melk+ diksap of voor de uitzondering es yoki or whatever...maar dat komt niet vaak voor .. nu heb ik toevallig soyamelk+smaakje in huis...echt lastig is dat. maar eerst dronk hij wel gewoon volle melk
hey dat is toevallig, want mijn ventje lijkt nu met de lunch ook nie tmeer zo'n trek te hebben in de fles koemelk, maar de dreumesmelk die ik voor het slapengaan geef vindt hij heerlijk!
Onze dochter heeft een hele tijd geen koemelk gedronken en dus ten einde raad maar op dreumesmelk overgestapt. Nu zitten we in de mengfase dreumes/-koemelk en het gaat goed, vanmorgen zelfs een hele fles koemelk weer op
Hier gewone halfvolle koemelk... je mag overigens ook volle koemelk geven. Maar wij drinken zelf ook halfvolle, dus vandaar dat onze dochter dat ook krijgt! Ze drinkt het erg graag hier, maakt niet uit welk moment van de dag, haha!
Hier geef ik 300 cc melk op een dag, en daar doe ik vaak nog een beetje water bij door. Diksap en thee wil ze hier NIET hebben (bah!), dus krijgt ze water. Ik doe een drinkbeker vol (300 cc) en daar drinkt ze vaak zo'n 150-200 cc van op. Uit fruit en dergelijke haalt ze ook vocht. Ik geloof dat de ondergrens wat betreft drinken bij een dreumes/peuter 500 cc is.
Hoi, hier drinkt zoon ook weinig. 's ochtends bij de boterham zo'n 100cc melk uit de tuitbeker Bij zijn fruit wil hij niks Bij het brood zo'n 50cc thee of water 's middags bij het tussendoortje ook hooguit 50cc thee of water Bij het avondeten vaak maar een paar slokjes. Wij geven daarom ook rond 22u nog een fles 150cc water + 3 scheppen voeding, want anders krijgt hij echt te weinig binnen. Grote grap is wel (kwam ik laatst achter): als ik hem zijn fles geef met warm water en 1 schep voeding, drinkt hij deze altijd leeg.... wellicht ga ik dat dus tussendoor nog doen overdag.
dreumes: 2 x 100- 125 ml volle melk 1 x circa 100 ml volle kwark 3-4 x een beker sterk aangelengd diksap (water met een smaakje): circa 600 ml 1 bekertje water bij het eten (50 ml) Ruim voldoende dus. Oja ze drinkt uit een rietjes of tuitbeker. Ze kan prima uit een beker drinken maar ze heeft de neiging om die op een gegegeven moment om te draaien en mama heeft geen zin in continu op te ruimen
En als je gewone koemelk geeft (of heeft hij allergieën, omdat hij nog opvolgmelk krijgt??)... Smaak is weer net anders, dus misschien drinkt hij dat beter/ liever? Of uit een tuitbeker/rietjesbeker ipv de fles, maakt het vaak ook weer wat interessanter... Gaat hij pas om 22u naar bed of maak je hem dan wakker voor die laatste fles??
Hier ook zo'n slechte drinker... 'Vroeger' ging het altijd goed met de melk. Maar eigenlijk sinds de bijvoeding is het een drinkdrama. We hebben ook alle soorten bekers, tuiten, rietjes, etc. in huis. Maar drinken blijft matig. Ik probeer het nu maar te accepteren... Voorheen dronk ie nog wel een fles warme melk, maar ook dat wil hij niet meer. Nou ja, hij doet het er nu al maanden goed op, dus hij kan blijkbaar zonder. Hij krijgt hier ook 's ochtends een bord pap met 200ml koemelk. Dat is de basis van de dag! Verder qua drinken is het een paar slokken bij elk eetmoment, af en toe gaat er wel een half bekertje in, maar vaak ook maar een paar slokjes. Ik denk dat ie gemiddeld zo'n 100-150 met uitschieters tot 200ml extra drinken naast de pap-melk binnen krijgt. Hij is wel dol op fruit, das ook vocht, en z'n kwark als toetje mag ik geloof ik ook wel meerekenen... Hij drinkt overigens het beste uit een open beker! Maar dat is wel goed opletten!
Lisa (en Eva ook) drinkt niet zoveel. Bij het ontbijt hooguit 100ml melk, bij de lunch sap of een half pakje yoki/chocomel. De beker sap/water doet ze de hele dag mee, soms moet ik 'm bijvullen, dus in totaal zo'n 400ml drinken. Wel wordt ze nog wel eens 's nachts wakker en drinkt dan zo'n 200ml. Maar dat is dus niet altijd. Lisa drinkt alleen uit een gewone beker, of een pakje. Eva drinkt ook niet veel, wel iets meer, maar 's nachts drinkt ze nooit. Ze eten allebei wel goed fruit en meestal ook een toetje. Ze plassen en poepen prima, dus het zal wel genoeg zijn.