limonade/diksap/roosvicee

Discussie in 'Voeding' gestart door ona81, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hoi allemaal,

Onze zoon drinkt vrij weinig. Hij krijgt momenteel wel genoeg vocht binnen mede door de 2 BV die hij nog rkijgt, beker melk bij zn boterham en de yoghurt, waarschijnlijk.
    Maar als hij straks een jaar is, wil ik de BVmomenten gaan afbouwen. Tussendoor drinkt hij een heel klein beejte diksap, maar echt te weinig.
    Wa thij wel waanzinnig lekker vindt, is gewone aanmaaklimonade. Ik meng dit met heeel veel water.
    Roosvicee vindt hij echt niet lekker.
    Miss maak ik me nu druk om niets an drinkt hij gewoon diksap als hij echt dorst krijgt.
    Ik weet dat diksap of roosvicee beter is, maar wat vinden jullie van die aanmaaklimonade?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou dat wel geven en er voor zorgen dat hij niet de hele dag aan een flesje lurkt ivm caries.

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Misschien gaat hij als je afbouwt wel meer diksap drinken, dan krijgt hij immers meer dorst? ik zou eerst de diksap even volhouden, daarzitten nl geen toegevoegde suikers in en de andere aanmaakdingen wel. Ook roosvicee dus.

Drinkt hij echt (een tijdje) helemaal niet dan kun je altijd nog wat anders geven.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

aanmaaklimonade of diksap maakt eigenlijk niet erg veel uit.. diksap heeft nog wat vezels en wat vitamines maar dat is echt minimaal zeker als je het sterk aanlengd. Qua suikers maakt het niets uit (toegevoegde suiker of fruitsuiker blijft gewoon suiker)
    Oja, een voordeel van diksap vind ik dat er erg veel smaakjes van zijn (wel allemaal met basis appel)

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zie geen problemen met dun aangelengde limonade. Als hij dat nu wel drinkt, gewoon doen. Vocht binnenkrijgen is toch het belangrijkst. Inderdaad er wel voor zorgen dat hij niet de gehele dag door kleine beetjes drinkt. Liever in 1 keer een bekertje leeg.

Wel kun je kijken of hij nog andere dingen lekker vindt (als je je er niet lekker bij voelt), zoals gewoon kraanwater? Of verdunde thee? En de andere smaakjes diksap. Ik zou me er verder niet te druk om maken.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Of aangelengde vruchtensap?

7. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Dank! Hij heeft nooit uit een fles gedronken en drinkt al vanaf 9 maanden uit een gewone beker (mama logopedist blij;)), dus maak tme geen zorgen over dat hij de hele dag drinkt. We hebben echt vast eet- en drinkmomenten, dus dat komt goed.

Ik haal gewoon alle smaken diksap in huis en kijk wel welke aanslaat. Tot op heden heef thij het niet echt nodig gehad,, maar straks natuurlijk wel.

Deel Deze Pagina