Bv via fles ... makkelijk terug aan de borst ?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door novmama, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Onze dochter heeft niet de kracht om aan de borst te drinken ze is ook meer dan 10 % afgevallen ... Nu krijgt ze afgekolfde melk uit de fles sinds 2 dagen eerst kreeg ze fingerfeeding .. het kolven is echt geen probleem heb productie genoeg (bedoel 160 cc en dan om de 3 uur *trots*) Dus dat zetten we gewoon door .. Nu is het hopen dat ze sterker word en dat ze zelf gaat drinken uit de borst ..

maar goed nu mijn vraag ;) Heeft iemand hier ervaring mee ?? Wilde hij/zij de borst wel weer pakken ?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee maar wil wel even zeggen dat je terecht trots bent op je productie ;) Top!

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb hier wel ervaring mee, mijn dochter is prematuur en heeft in het ziekenhuis met de fles leren drinken. Toen ze 5 weken oud was dronk ze alle flesjes goed leeg maar kon ze nog niet uit de borst drinken, ze heeft thuis pas de eerst slokjes genomen en daarna hebben we het langzaam opgebouwd. Ik geef nog steeds borstvoeding dus het kan wel degelijk!

Ik zou het als ik jou was toch elke dag 1 keer even proberen om te oefenen, dat hebben wij ook gedaan zodra Simone een zuigreflex kreeg. Ze hoeft dan niet zoveel te drinken maar kan dan nog wel even blijven snuffelen en oefenen. Je geeft dan daarna alsnog een flesje. Als ze weer een hele voeding kan drinken bouw je het weer op naar 2 per dag enzovoorts.

Succes!

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    mijn eerste wilde niet aan de borst, 6 weken gekolfd en daarna aan de borst gekregen. (beginnend met een slokje en zo steeds verder opgebouwd)

mijn 2e wilde wel aan de borst, maar om andere redenen gestopt met 6 dagen. Daarna met 3 weken weer even aangelegd en paar dagen later weer. En nu drinkt ze elke voeding even aan de borst *trots*

Dus hier geen probleem mee:)

5. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook twee dochters die op de fles begonnen zijn. Ik heb wel hulp gehad van een LK, maar ze zijn beide weer aan de borst gaan drinken. Het kan dus zeer zeker, maar schroom niet om hulp te vragen. De LK zit tegenwoordig in de basisverzekering.

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi! Super seg dat je zo'n goede productie hebt!
    En gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje!

Mijn vriendinnetje is bijna een maand geleden bevallen van een prematuur kindje en hij heeft, na eerst een week sondevoeding, afgekolfde BV via een fles gekregen. Nu is hij sinds dinsdag thuis en drinkt hij elke voeding uit de borst. Zeker nu zijn te korte tongriempje gekliefd is, gaat het erg goed!
    Wat haar LK wel zei, toen M. nog in het ziekenhuis lag, was dat het beter is om een sondevoeding of een flesje te geven dan fingerfeeding! Maar cupfeeding had de absolute voorkeur (na de borst dan natuurlijk).
    Had dit ook nog nooit gehoord, zenne... Maar wilde het wel even aangeven.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier kon ze ook niet aan de borst drinken op het begin. Ik ben dus fulltime gaan kolven en via de fles gegeven. Na 4,5 week heb ik haar met een tepelhoedje aan de borst gekregen, heeft me veel bloed zweet en tranen gekost, maar het is gelukt. :D Met 2 maanden hebben we de tepelhoedjes weg kunnen gooien.
    Het kan dus en het komt vast en zeker helemaal goed!

Je doet het super! :D

8. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn eerste heeft een paar dagen uit de fles gedronken in z'n eerste week. Het terug aan de borst komen ging zonder problemen, hij pikte het meteen op. Wel de eerste keer met een lactatiekundige erbij, dan kon zij gelijk zien hoe het aanleggen ging en hier heel goede tips bij geven.

9. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ze drinkt aan de borst !! :D

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wat goed, novmama!
    Is ze ook goed aangekomen? Je zou, als je daar onzeker over zou zijn, ook een babyweegschaal kunnen lenen/huren bij de thuiszorg, dan kun je voor en na de voeding wegen om te zien of ze voldoende binnen krijgt.
    Maar er zijn ook andere tekenen hoor; als ze tevreden lijkt na de voeding en als ze een paar keer per etmaal helder plast, gaat het goed.

Ben erg blij voor je dat ze de borst goed pakte!

11. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Vandaag was de laatste dag van de kraamhulp en helaas was ze niets aangekomen maar gelijk gebleven ... De kraam is nu 2 weken vrij (of nou ja morgen moest ze op wacht) en dan mochten we haar weegschaal 2 weken lenen :D ... Dus die komt ze nog even brengen :) .. Verder moeten we haar om de 3 uur wakker maken ... Vannacht heeft ze van 23.45 tot 7 uur geslapen !!

Alleen moet mn productie terug lopen want ik heb veelste veel voeding .... Tis nu steeds wat druk eraf kolven en dan zit alles ff weer wat lekkerder ;)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat super zeg!!

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wat fijn dat je zoveel melk hebt zeg!
    Mijn zoontje heeft de eerste zeven dagen ook alleen maar fv gehad. Toen hij een week oud was mocht ik zelf gaan aanleggen (kolven had geen resultaat bij mij helaas), en dat ging super. Hij snapte ineens hoe het drinken uit de borst moest. En daarna nooit meer anders gedaan.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

IK kreeg mijn zoontje na een week aan de borst.
    Hij was 3 weken te vroeg na een erg zware bevalling en was erg moe, wou alleen maar slapen en viel > 10% af. Vanaf dag 5 had ik een superproductie en we cupten eerst en deden daarna fingerfeeden.
    5 mensen (2 kraamhulpen, 2 lactatiekundigen en ook nog een boel verpleegkundigen) hebben geprobeerd hem aan de borst te krijgen.
    Totdat engel kraamhulp 3 kwam en het helemaal anders aanpakte en zoon de borst pakte en hij laat nog steeds niet los!

Het kan zeker nog na een week en jij kan het en je zoon kan het!
    Ik duim dat het jullie gaat lukken!!!

Edit: oh, ze drinkt al aan de borst, joepie!!!

Wat ik trouwens niet snap is dat ze niet aankomt terwijl jij zo'n goede productie hebt? Voormelk afkolven en achtermelk geven? Mijn zoontje kwam rap aan toe hij eenmaal aan de borst wou. Ik ging niet te vaak wegen hoor, daar word je zo nerveus van.

15. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ze had savonds een poepluier gehad en dat telt ook mee in gewicht ... Gister en vandaag heeft ze alle voedingen bij me gedronken :) ...Ben benieuwd wat de weegschaal "zegt" morgen;)

16. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    je kan haar eerts de fles geven en daarna nog even op je borst laten sabbelen, puur voor het contact en het gevoel. dat kan je tussendoor ook regelmatig doen.
    ook al drinkt ze dan niet, ze kan wel lekker sabbelen

Deel Deze Pagina