Hoeveel drinkt jullie kindje op kdv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door suus1983, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Ik vroeg me gewoon af hoeveel jullie kindje drinkt op het kinderdagverblijf. Weet dat het van verschillende factoren afhankelijk is, maar ben gewoon nieuwsgierig. Mijn dochtertje is vandaag voor het eerst een hele dag naar het kdv en ik heb haar 3 flesjes van 125 meegegeven en gezegd dat als ze niet genoeg zou hebben ze mij konden bellen, dan zou ik komen voeden. (hoef nog niet aan het werk namelijk vandaag)

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik geef 2 bekers met 160 cc mee. De eerste keren 3 bekers maar er kwam er altijd weer 1 mee terug. Dat vond ik zo zonde dat ik er nu dus 2 mee geef en voor de zekerheid kv poeder maar dat hebben ze gelukkig nog niet hoeven gebruiken.
    Het leek mij in het begin veel te weinig want als hij thuis is drinkt hij vaker dan 2 keer op een dag. Maar hij doet het er prima op!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn dochter dronk in mijn afwezigheid zelden meer dan 100cc uit een fles.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Benthe gaat niet naar het kdv, maar savonds krijgt ze geen voeding aan de borst, maar 2x een flesje gekolfde melk, hier drinkt ze per keer ongeveer 100cc-130cc van. Om rond 18.00 drinkt ze aan de borst, rong 21.00 drinkt ze toch meestal wel een 'groot' flesje dus 130cc en rond 23.30 drinkt ze meestal rond de 100cc maar soms ook wat meer om 03.00 drinkt ze dan weer aan de borst. Maar als je van 18.00 tot 03.00 telt zijn het dus tussendoor 9uur en dat had natuurlijk ook mijn werktijd kunnen zijn bedoel ik. Dus dat ik om 08.00 zou voeden, zij rond 11.00 130cc drinkt, zij rond 14.00 100cc drinkt en ik dan om 17.00 weer voeden ;)!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Bedankt voor de reacties! Ik heb haar net weer opgehaald en ze had van de 375 die ik had meegegeven, maar 275 gedronken en ze had veel meer geslapen als thuis. Had het uit de vriezer gehaald dus behoorlijk wat weg kunnen gooien. Vind dat ze nu wel heel weinig heeft gedronken overdag of valt dat wel mee?

03.00 uur bij mij
    07.00 uur bij mij
    11.00 uur 125 kdv
    15.00 uur 125 kdv
    16.00 uur 50 kdv

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wie weet heeft ze vanmorgen bij jou wel 2x200cc weggelurkt ;)!

Als ze echt te weinig zou hebben gehad, zal ze het vanzelf wel in gaan halen zometeen toch.

En doet ze dat niet, dan zou je evt aan de meiden van het kdv kunnen vragen of ze haar sowieso bijv elke 2.5 uur even een slokje aan zouden willen bieden.

Was het verder goed gegaan met de kleine? Behalve dat ze meer had geslapen ;)?
    Liefs, Hanneke!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Ja, het was verder goed gegaan gelukkig! Was wel een beetje zenuwachtig vantevoren.

Ja, idd misschien had ze vannacht en vanmorgen wel veel gedronken.

Ik had al gevraagd of ze haar na max 3-3,5 uur wilden wakker maken, maar dat hadden ze helaas dus niet gedaan. Volgende keer nog maar wat duidelijker aangegeven.

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

suus echt wel met je neus er bovenop gaan staan!
    Hier weigerde ze de fles. Ik had uiteindelijk een goede speen en toen dronk ze super en zij gaven gewoon de verkeerde!
    Ze vinden Bv maar moeilijk merkte ik. (niet alle juffen)
    Zij moeten doen wat jij wil.
    heb jij een schriftje waar ze dingen in opschrijven? Zo kan je alles terug lezen van de komende tijd.
    Het kan ook zo zijn dat ze nu nog weinig drinkt omdat alles zo leuk is en ze alles wil zien. Daarvan kan ze meer gaan slapen.
    Ik zat in het begin op 2x 100 cc!! Veelste weinig. Vanwege die speen en omdat ze alles te leuk vond.
    Na 1 1/2maand zat ze op 2 x 200 cc.
    Nu met bijvoeding zakt alles weer.

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    in het begin dronk ze meestal 3x. Geloof iets van 130cc, later 150cc tot 180cc.
    Toen ze wat ouder was dronk ze vaak nog maar 2x en heb ik vaak 2x 200ccmeegegeven.
    Nu ze ook goed fruithap eet en wat brood drinkt ze weer minder en geef ik voortaan 2x 150cc mee, wat soms niet eens opgaat.

T blijft lastig hoor, hoeveel geef je mee.
    Wij hebben trouwens ook wat daar in de vriezer liggen. Wel fijn idee. Stel dat ze per ongeluk een flesje omstoten of ons meisje ineens veel meer wil drinken...misschien een idee?

suc6 ermee en blijf goed communiceren met de leidsters.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jitte drinkt al vanaf dat ze naar het kdv gaat (met 4 maanden) 3x 120cc... En ze vertelden laatst dat ze dan eigenlijk al een beetje moeite heeft met de laatste 10 cc. Niet dat ze het erin proppen, maar ze drinkt dan echt om de gaatjes te vullen... ;)

Ik vind het ook weinig, in totaal komt ze nog aan een voeding of 6/7. 's ochtends om 7.30 borst (als ik niet ben werken) of flesjes 120cc, dan 3x 120cc op het kdv, dan borst als we weer thuis zijn, rond 17.00, dan om 19.00 een flesje kv 180cc en om 23.00 weer de borst. Maar ze komt 's nachts verder niet, dus ze zal er dan wel genoeg aan hebben...

Overigens zijn we nu met de bijvoeding wel een beetje aan het rommelen met het schema op het kdv. Nou ja, schema... Ik wil niet dat ze meer dan 3 uur tussen de voedingen laten, maar 9 van de 10 keer ligt ze te slapen op die tijd en moeten ze haar dus wakker maken. Komende week wil ik eens kijken wat er gebeurt als ze haar laten liggen. Ze krijgt nu ook fruit erbij, dus op zich heeft ze misschien geen 3 voedingen meer nodig..

11. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Gijs drinkt 1 x 240 ml (afgekolfde mama melk) :)

12. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Mijn melkmonstertje drinkt op de creche veel meer afgekolfte melk dan thuis (als ze bijv. eens met oma/papa thuis is). Op de creche slobbert ze makkelijk 4 flesjes weg van 130 ml, terwijl dat er thuis 3 zijn. Denk toch mamahonger!
    Ik heb ook wel het vermoeden dat de begeleidsters kv veel makkelijker vinden, de eerste weken had ik ze voortdurend aan de telefoon en waren ze best wel aan het zeuren. Na twee maanden gaat het eigenlijk supergoed: ik heb voldoende melk, weet hoeveel ik aan moet leveren en baby doet het goed.

13. Jeetje1aug

19 jan 2009
    46
    0
    0
    Michel is bij een gastouder en drinkt met 14 weken meestal wel 3 potjes met 160 tot 180 ml leeg. Ik geef hem op zo'n gastouderdag meestal 3x de borst: 's ochtends rond half zeven, 's avonds rond acht uur en rond tien uur.
    Ik geef ook meestal een extra potje mee, stel dat er een keer iets omvalt of er iets anders vreemds gebeurd, dan heeft ze een 'noodrantsoen'. Voorraad zat in de diepvries. Overdag op kantoor kolf ik 3x een potje vol en 's ochtends vroeg heb ik zoveel melk dat hij maar 1 borst leegdrinkt en ik uit de andere een volledig potje kolf (180 ml).

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Bedankt voor alle reacties!

Het verschilt dus allemaal nogal. Dan ga ik maar gewoon door zo, ze lijkt genoeg te hebben aan 3x 125cc en komt ook niet vaker in de nacht erna. Het is momenteel ook maar 2 dagen in de week, dus het zal ook niet zo'n vaart lopen als ze wel te weinig zou krijgen lijkt me, kan ze het gewoon weer inhalen de rest van de week.

15. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Niet een antwoord op je vraag, maar mijn zoontje zou niets drinken als ik hem niet zelf zou voeden op het KDV. Hij is een hardnekkige flesweigeraar... Dus komt mama twee keer per dag hem voeden. Gelukkig gaat hij nu nog maar 1 keer per week. Andere dagen komt papa met zoonlief naar mijn werk. Denk wel dat de meeste kleintjes minder drinken op het kdv, als ze de borst gewend zijn. Het is toch een mindere keus, de fles, denk ik (vanuit het kind gezien dan). Borst is zo gezellig, warm en knus. Mijn zoontje weet in iedergeval heeeeel goed wat hij wel en vooral NIET wil...

Deel Deze Pagina