Ineens regelmatig maar één borst nemen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Hellen1971, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Vraagje aan de ervaren BV mama's:

Mijn dochter van bijna 3 maanden is ineens haar drinkgedrag aan het veranderen. Nu hoort dat erbij, dat weet ik, maar wat mij vooral opvalt, is dat ze recentelijk ineens regelmatig nog maar één borst neemt. De tweede wil ze dan niet of ze neemt hooguit een paar slokjes.

Waar ik me zorgen om maak, is mijn productie. Blijft die wel hoog genoeg als ze dit gedrag blijft volhouden? ik heb zelfs van ellende wat "overdruk" uit de volle borsten moeten kolven, omdat ik echt stuwing kreeg. En ik moet straks 4 dagen per week gaan kolven en moet er dus niet aan denken dat de BV terug gaat lopen!

Of zeggen jullie: ook dat uit één borst gaan drinken is normaal?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Ja hoor, lijkt me normaal. Mijn dochtertje doet dat ook wel eens en dan vooral als er langere tijd tussen de voeding heeft gezeten. Lijkt me ook wel logisch omdat je er dan meer in je borst zit.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als er idd wat meer tijd tussen heeft gezeten drinkt hij hier ook wel eens maar 1 borst. Ik vind het zelf prettiger als hij twee drinkt omdat ik dan minder stuwing heb. Als hij een periode maar 1 dronk dan kolfde ik als het kon de andere af (deed ik ongeveer de helft van de keren ofzo). Dan waren ze allebei weer leeg en dronk hij daarna weer gewoon beide. Vond ik zelf prettiger.

4. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Mijn zoontje heeft van in het begin op deze manier gedronken (nu ja, behalve tijdens clusteren of op regeldagen) en heb nooit iets negatief gemerkt aan m'n productie. Die past zich vanzelf aan aan het drinkgedrag van je baby (dus die stuwing zou snel weg moeten zijn). Zolang je er aan denkt om bij elke voeding de andere borst aan te bieden is er geen probleem :)

5. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    ik heb precies hetzelfde, drinkt 4 van de 6x per dag 1 borst leeg. de andere kolf ik gewoon. goed voor mijn voorraad :D

Deel Deze Pagina