Mijn zoontje is net 1 jaar geworden en nu las ik dat ze dan 800ml per dag moeten drinken. Hij haalt dit niet. hij drinkt ongeveer 500ml per dag. ´s ochtends en ´s avonds melk. bij zijn fruit water, bij zijn brood thee, bij zijn koek roosvice en bij zijn avondeten water. Wat drinken jullie kindjes op een dag en hoeveel? Wie heeft er tips om de kleine meer te laten drinken?
Dit veranderd echt per dag, de ene dag drinkt ze heel veel, en vandaag bijvoorbeeld vertikt ze t om te eten of te drinken. Denk dat ze rond de 700ml zit, maar dit verschilt echt per dag. Tips om t beter te laten drinken: Meer kleine beetjes ipv 1 of 2 flinke flessen Als ik bv. diksap voor Layla heb gemaakt en het water is een beetje lauw ipv koud dan drinkt ze t al niet meer. Als het drinken koud is drinkt ze prima!
tussen de 600 - 1000ml per dag. Ik sta er soms van versteld maar dan zie ik de plasluiers.. en dan denk ik "Ah, daar is het allemaal heen gegaan"
Ik verdeel het drinken ook over de dag maar dan nog drinkt hij weinig. Drinken jullie kindjes uit een beker of een tuitbeker of een fles? En wat geef je ze?
Volgens mij bedoelen ze de hoeveelheid vocht op een dag dus het drinken inclusief het vocht wat in het fruit, yoghurt en eten zit. Dus 500cc drinken, 200cc uit het fruit, 100cc uit de yoghurt en dan nog ongeveer 100cc uit het avondeten= 900cc vocht per dag. Veel liefs Nataly
mijn zoontje drinkt zo ontzettend slecht. Ik denk dat hij met drinken ongeveer op de 350-400cc komt en daarbij dan nog het vocht uit fruit ed.
Mijn zoontje is een onwijze zuipschuit Hij drinkt per dag zeker 1000 tot 1250 ml Daarnaast komt dan nog het vocht uit fruit e.d.
mijn dochtertje drinkt weinig hoor. Bij de boterham 150 melk, in de middag wat diksap (maar die moet van mij uit een rietje en daar heeft ze vaak geen zin in) meestal 100cc en bij het slapengaan 100 melk. Das dus 350. Ze krijgt nog wel pap 's ochtends met 180 melk.
200 ml. melk, zo'n 500 ml. diksap. Melk drinkt ze afwisselend uit gewone beker of fles. Diksap uit rietjesbeker. Hier hebben we geen drinkmomenten. Drinken staat de hele dag voor het grijpen, zo kan ze drinken wanneer ze dorst had. Toen ik vaste drinkmomenten had dronk ze gewoon niet met als gevolg dat ze problemen met haar ontlasting kreeg.
Ochtend 150 cc melk, bij fruit ca. 100 cc sap/water/thee, lunch 120 cc melk, tussendoor 80 cc water/sap en bij avondmaaltijd toetje ca 100 gr en bekertje water 60 cc. Ook niet superveel, maar ja... wat doe je er aan. Er wordt voldoende geplast, dus is prima.
ja ik weet ook niet hoe ik er meer van moet maken. ik wil het drinken niet de hele dag aan bieden want dat is slecht voor de tandjes. hij eet wel heel goed dus ik hoop dat hij daar genoeg vocht uit haalt en hij plast ook genoeg heb ik het idee.. dus me misschien maar geen zorgen over maken dan...
Hoi, Hier staat ook de hele dag drinken tot zijn beschikking en dat is dan water in een rietjes beker. Zit hij lekker mee te spelen en ondertussen te drinken. Hij heeft zon grote en snapt nu dat als je het klepje weg haalt het rietje te voorschijn komt. Helemaal leuk natuurlijk. Knoeien is dan ook niet erg omdat er maar water in zit. Je staat er versteld van hoeveel er toch nog opgaat. Smorgens nog een pap fles van 260. Smiddags een pakje melk met rietje van 200. Dan nog 125 diksap tussendoor bij het koekje en het water dan. Fruit en/of toetje bij het eten. Groetjes san
Hier ook zo'n slechte drinker. Ik denk dat hij gemiddeld zo'n 250-500 drinkt en dan is 500cc echt een topdag. heb al van alles geprobeerd er staat altijd drinken maar het interesseert hem niet. We hebben al diverse periodes van een week gehad waar hij totaal weigerde om iets te drinken dan ging er misschien 100cc in met heel veel pijn en moeite. Ik kan je dus geen tips geven want wij hebben ook al alles geprobeerd.