Hoi hoi, ben ik weer. waarschijnlijk is onze zoon van sprong(16w) naar sprong(19w) gegaan. in de 16w sprong dronk hij hooguit 750 ml melk op een dag, verdeelt over 5 flessen. Einde van de sprong zat hij op 4 flessen, maar nog steeds totaal 750 ml. Een week geleden is hier verandering in gekomen. Hij kreeg 4 flessen van 210+7 maar was na 2,5 u alweer hongerig. Wellicht tijd voor bijvoeding, maar daar willen we om allergie-redenen nog eventjes mee wachten. We hebben toen een keer na krap 3 u een fles aangeboden, die dronk hij helemaal leeg. Nu geven we eigenlijk op verzoek, wat neerkomt op 5 flessen van 180+6 maar wel ELKE 3 UUR! 07:30 / 10:30 / 13:30 / 16:30 / 19:00 Hij zit nu dus op de 950-1000 ml per dag, drinkt alles dus op en laat in principe geen druppel meer staan....en dat terwijl hij eerder gewoon 'genoeg' had en halve flessen liet staan... Wie herkent dit? Is dit erg om weer terug te vallen naar elke 3 u? Nieuwe sprong? Of groeispurt?
Als hij erom vraagt en niet boven de liter komt lijkt het me geen probleem. Als je eenmaal met bijvoeden begint zal de hoeveelheid flesvoeding minder worden. Kan best een groeispurt zijn hoor. Succes!
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Is hij tevreden met die 5 flessen? Hij mag het hebben, dus dan geeft het toch verder niks? Om de 3 uur lijkt me netjes.
volgens mij kan het ook geen kwaad hoor, als ze maar niet boven de liter uitkomen. Ons mannetje deed dat ook telkens maar 3 uur er tussen. Ik ben dus wel met bijvoeding begonnen en hij vond het heerlijk. Ook ons mannetje is ligt gevoelig voor allegieen maar onze kinderarts zei dat we het gewoon moesten proberen met een paar hapjes. En als dat goed gaat dat het wel mocht. Moet wel zeggen dat onze man echt lichte koemelk allergie heeft. Dus niet echt heel heftig. Denk dat je naar je eigen gevoel moet luisteren. Sommige mensen zijn ook heel erg tegen bijvoeding voor de 6 maanden, maar ons mannetjes was er gewoon echt aan toe. Maar je moet het zelf weten, 5 flessen kan echt geen kwaad als je maar niet boven de liter uitkomt!! zo hebben ze het tegen mij verteld omdat het bij ons het zelfde was. succes groetjes rensje
Weet je, ik heb soms het gevoel dat ze een soort van voorraadje aanleggen voor moeilijker tijden. Bij ons volgt een slechte eetperiode altijd op een periode waarin ze juist heel veel heeft gegeten! Dus groeispurt, sprongetje, verkoudheid... De kleine neemt wat hij op dat moment nodig heeft en het is aan ons als moeders (ouders) om daar flexibel in te blijven. Makkelijk gezegd he? Ik vind dat zooooooo moeilijk want in mijn achterhoofd zegt een stemmetje: ja maar vorige week dronk ze nog 950cc per dag en nu nog maar 750! Maar ik probeer echt mee te gaan al is het soms verrekte moeilijk...
ik ben alleen maar blij dat hij nu meer drinkt. Vond 750 ml maar weinig eigenlijk, maar misschien kotm dat omdat ons oudste zoontje als baby onverzadigbaar was....Dit ken ik dus helemaal niet. wat ik met de oudste geleerd heb: rekken helpt niet, je hebt alleen je kind en jezelf ermee. Vandaar dat we over zijn gegaan op flessen van 3 uur. Vind ik geen probleem in prinicpe, hij slaapt van 7 tot 7 zeg maar, dus ik kan ook vroeg naar bed. Vroeg me meer af of elke 3 u kwaad kon...omdat ze op een gegeven moment naar om de 4 u moeten gaan...Vandaar de vraag eingelijk. Vandaag weer anders: 08:00 / 11:00 / 16:00 (heeft 4 u achtereen geslapen!) / 19:00 u. dus 5 flessen ging niet lukken, dus om 16:00 + 19:00 maar 210+7 gegeven...hopen dat hij het er mee redt...vast wel..zoniet, dan niet...hahaha....wat je zegt: je moet flexibel zijn
Ze hoeven niet naar 4 uur hoor, je mag ook gerust 5 flesjes blijven geven, het gaat meer om de hoeveelheid. Bovendien krijgen ze vanaf 6 maanden sowieso bijvoeding en laten ze er vaak wat langer tussen. Maak je niet te druk, zo te lezen weet je kleine heel goed zelf aan te geven wat hij nodig heeft, komt helemaal goed!
Ik mag vandaag mijn flexibiliteit ook weer uittesten: gisteren dronk ze 930cc en vandaag tot nu toe 470 dus dat wordt een kleine oogst. Wat een verschillen he? Ze moet nog wel een voeding hoor, maar die is maximaal 200 en die zal ze ook wel niet opdrinken. Gekke kinderen van ons!
Ons mannetje drinkt ook erg slecht op dit moment. Dit is vorige week begonnen. Ik krijg er dus echt geen 200 cc in. Hij krijgt 5 a 6 flessen van 165 cc en die drinkt hij nu niet eens leeg. Vaak laat hij 30 cc staan. Ook slaapt hij nu veel meer als eerst. Ik denk echt dat dit met een sprongetje te maken heeft. Normaal is hij onverzadigbaar zeg maar. Als hij dan niet op tijd de fles heeft is het net alsof hij vermoord wordt. Soms erg lachwekkend hoe hij dan doet. Ik ga er maar vanuit dat hij weer beter gaat drinken. Hij is verder als hij wakker is heel vrolijk en alert. Heb in dat boek "oei ik groei" gelezen dat dit bij een sprongetje hoort. Eerst moest ik altijd opletten dat hij niet boven een liter uitkomt en nu drinkt hij de laatste tijd maar ongeveer 700 cc!! Probeer het maar los te laten maar vind het ook wel moeilijk hoor. succes meiden groetjes rensje
Hoi, hier begint het sinds een paar dagen ook moeilijker te lopen met de flesjes! Hij zit meer te spelen met die speen en de fles dan dat hij ervan drinkt, hehe. Zit terwijl ook nog met zijn handje te wapperen en vindt dit interessanter om naar te kijken dan zijn flesje leeg te drinken Ik gooi het ook op de groeispurt/sprong hoor. Hij zit hier trouwens nog wel op 5 flessen (180/6), en aangezien hij ze toch niet vaak leegdrinkt, zie ik hem nog niet naar 4 overgaan. groetjes, Sunnyke