Wanneer over op koemelk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamavanjuul, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dochter is nu 10,5 maand oud. Tot mijn grote verbazing kom ik er achter dat de opvolgmelk nummer 2 maar tot 10 maanden gaat.

(was toch altijd 6-12 maanden?)

Dus nu het pak opmaken en dan maar naar 3 denk ik of overgaan op koemelk en extra vt.D geven.

Hoe gaan jullie dat doen?

Ga namelijk echt niet aan de peutermelk. Ik vind dat wel zo'n commercieel gedoe. Iedereen moet dat natuurlijk zelf weten :);)

2. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou het pak openmaken en opmaken. Daarna even doorgaan op 3 en dan gewone melk met vit D druppels.
    Het is alweer even gelden, maar zo hebben wij het toen gedaan bij onze zoon.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben tot 11 maanden nr 2 gegeven en toen over op koemelk. Als je kindje onder de 500 cc opvolgmelk drinkt dan moet je zoiezo al vit D bijgeven.

Inmiddels zitten we wel aan de peutermelk, aangezien mevrouw heeft besloten geen gewone melk meer te drinken..

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik gebruik ook nog steeds nr 2 hoor maar dat heb ik bewust gedaan. Ik ben gisteren aan een nieuw pak begonnen en is ook de laatste. Zodra deze op is ga ik over op koemelk. Ik meng nu af en toe al een fles en ze vindt het erg lekker.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zag dus vandaag dat nr 1 van 0-6 mnd gaat, nr 2 van 6-10 mnd en nr 3 van 10-12 mnd.

Ik zou zweren dat het 3 jaar geleden nog niet zo was!

Hier hebben we gelukkig wel al koemelk geprobeerd en ze vond het wel lekker, zowel koud als warm.

Maar vanaf wanneer mag ze het hebben, toch vanaf 10 maanden?

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wij gebruiken nog steeds de ha 2... Maar dat is met een reden.. Volgens het cb en ha helemaal niet erg..dus ik zou het zolang als je zelf wilt gebruiken..

Wij geven altijd extrz vit d druppels.. Elke dag. Volgens mij wordt dat ook aangeraden toch?

Deel Deze Pagina