Hoeveel dronk / drinkt jullie baby van twee weken oud?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Peet012367, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Charlotte is nu 10,5maand, geboren op 9 april.

ik kende dat voor frühgeborene niet, maar dat is natuurlijk wel logisch. Heb je een Hebamme? Ik zou even met haar overleggen wat betreft de 1-voeding. PRE wordt beter verdragen omdat ze het zo ontwikkeld hebben dat het in de buurt komt van borstvoeding. 1-voeding is dikker, maar heeft dezelfde calorieen en voeingswaarde als PRE. Vanuit het ziekenhuis krijgt ieder kindje PRE HA voeding (mits op normale termijn geboren). PRE mag je ook geven zolang je kv geeft, je hoeft niet over te stappen.

(sorry TS voor het inbreken op je topic!)

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    We gaan wel even verder in ons DE draadje loesje.

Sorry voor de inbraak.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ja hoor, ze mogen alleen geen reclame maken voor flesvoeding onder de 6 maanden.
    Er is dus gewoon forte flesvoeding voor zuigelingen tot 6 maanden.

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Oh das waar ja, stupid me :D Ga volgende week maar eens naar de
    kv om te bekijken.

5. happymama

happymama Niet meer actief

de kraam hulp vertelde mij dat een baby die nog zo jong is maar een maagje heeft dat zo groot is als een pinda. dus denk dat t wel genoeg is . zelf geef ik bv dus mijn zoontje drinkt gewoon wat ie wilt .
    maar wilde je ff laten weten dat t maagje nog zo klein is

6. Risssje

Risssje Lid

23 feb 2012
    75
    0
    0
    Den Haag
    Dat het maagje klein is klopt maar dat rekt best snel mee hoor...
    je mag niet de eene dag 30 cc per keer geven en de dag erna ineens 90...
    je moet wel opbouwen met 10 cc verschil per keer... maar ze kunnen wel wat hebben :)

Hier ook een moeder van een hongerig babytje! :)
    Wij zijn met 3,5 week overgestapt op de nutrilon forte en daar deed hij het stukken beter op, er zitten niet meer calorieën in het voelt alleen verzadigder en onze knul zit nu met 6 weekjes al op flessen van 150/5 en nog steeds forte :)
    Sinds we wat meer toegegeven hebben aan zijn honger, in overleg met de artsen gaat het nu stukken beter, overdag zit er 3,5 tot 5 uur tussen de voedingen en s avonds maakt hij een ruk van 20.15 tot ongeveer 3/4 uur 's nachts :D

7. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0

Vinden jullie dit nu ook geen vreselijke kolder dat er geen informatie te vinden is voor flesvoeding onder de 6 maanden?? Je kunt werkelijk overal informatie over vinden, zelfs hoe je bommen in elkaar sleutelt.... Maar ojee....... Die levensgevaarlijke flesvoeding.......

8. AnneThamar

Hihi raar he? En best irritant als je het geeft. Ze doen net alsof het niet bestaat ofzo!

En dat het maagje klein is idd, maar zoals al benoemd wordt dat best snel groter.

Ik denk nu dat het een beetje haar regeldagen waren want ze zit nu weer rond de 100, 120 per keer.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    regeldagen bij fles kunnen idd ook. Ik heb het idee dat mijn moppie dat nu gaat doen. Ipv na 50ml moeten verschonen word dat 70/80 ml. Vanacht kwam ze 3x maar dronk minder en vanochtend in ene een fles van 120 ml. Ach ze is nog zo klein en drinkt al zo goed, ik laat haar lekker begaan.

10. AnneThamar

Nou precies, allang blij dat ze goed drinkt!

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahaha dat zit tussen je oren hoor :p

Onze kleine man dronk toen 7x80 :)

12. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Haha sam20, helemaal gelijk..... En nu drinkt hij weer vele malen meer en vraag ik me af of dat dan wel weer normaal is... Nou goed, ik ga lekker met hem mee en zorg dattie niet overdrijft. Hij zal wel weten wat hij nodig heeft, gezien hij goed groeit, poept, plast en ook nog eens weinig huilt;)

13. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik ben deze week overgestapt op kv en vroeg me inderdaad af hoeveel een baby van 3/4 weken oud drinkt. Het verschilt dus enorm. Mijn mannetje die drinkt 100/110 ml per keer. En komt vooralsnog om de 3/4 uur. Dat betekend 6/7 voedingen op een dag. Dat is best veel voor zo'n klein manneke. Maar als ik minder geef is hij niet tevreden. Is dit teveel?

14. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik vroeg me af wat een baby van een week oud gemiddeld drinkt... met een gewicht van 3 kilo? Kan iemand een beetje een gemiddeld aangeven? snap dat het per baby verschilt.

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    mijne is nu 2 weken en een paar dagen en hij drinkt 6 flesjes KV van 90cc en 1 fles borstvoeding ( ligt er aan hoeveel gekolft, meestal rond de 130 cc)
    Welke tijden komt jullie kindje?!
    Wij moeten hem nu nog om de 3 uur wekken en in de nacht mag er 4 uur tussen zitten. Meestal hebben we een beetje dit schema:
    1e: 5 uur/half 6
    2e: half 9
    3e: half 12
    4e: 3 uur
    5e: 6 uur
    6e: 21 uur
    7e: half 1
    Soms een half uurtje later.

Deel Deze Pagina