Baby's 5 weken hoeveel drinken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Mamishka, Aug 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een tweeling van bijna 5 weken. Ze zijn 3 weken te vroeg geboren..ze drinken nu beide 110cc stipt om de 3 uur. Ze krijgen dus beiden 8 flessen per dag.....ik hoor wel vaker dat de baby's die vroeg geboren zijn (of lichter) een inhaalslag maken...

Ik schat dat ze allebei iets van 4100 gram wegen...
    Drinkt jullie baby van die leeftijd ook nog steeds 8 flessen per dag? Hoeveel drinken ze dan per fles? Bij het ophogen an de fles is het ook niet zo dat ze opeens na 4 uur willen drinken....stipt na 3 uurtes beginnen ze allebei te gillen...

Heb deze week een afspraak bij het CB maar wil toch graag vergelijkingsmateriaal hebben...

2. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Onze dochter gisteren gewogen 4040 gram.. Mogen der nu 130 aanbieden.. Ze krijgt 6 soms 7 flessen per dag

3. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mandy om de hoeveel uur krijgt jou dochter een fles? Hebben jullie al een "vaste schema" ?
    Wij nog helemaal niet....ze krijgen gewoon omde 3 uur voeding, ook 's nachts...behoorlijk vermoeiend kan ik je zeggen :)

4. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Hier ook meestal om de 3 uur, nu moet ze eigenlijk eten maar ik laat ze mooi liggen, ze is veel wakker geweest vandaag dus vind het wel goed! Een strak schema hebben wij ook nog niet! Snachts komt ze wanneer ze zin heeft meestal niet maar 2 dagen terug om 3 uur weer

Ik maak ze snachts ook niet wakker, heb het geprobeerd met gevolg een baby die niet wil drinken, en weer moeilijk in slaapt komt! Hier ga ik commentaar op krijgen hahaha

5. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

Sep 29, 2009
    3,042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Kleine hier is net 6 weekjes. Vanochtend bij cb geweest en hij woog 4140. Hij dronk al 6 x 120cc en mag dat gewoon blijven drinken nu. Hij komt zelf rond de 3,5/4 uur. S nachts maken we hem niet wakker.

6. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Mijn dochter is 6 weken en krijgt 5 flessen van 130 (120 water en 4 scheppen)

af en toe maken we extra 30cc bij (wanneer we het idee hebben dat ze meer wil). onze dochter wordt 1x per nacht wakker om te drinken. We maken haar niet wakker, maar voeden op verzoek. En toch is het vaak rond dezelfde tijden!

In het begin maakten we haar wel wakker, maar ook bij ons drinkt ze dan slecht en is daarna niet meer in slaap te krijgen :)

7. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben zooooo jaloers als ik hoor dat jullie kindjes maar 1x komen voor voeding 's nachts

Zoals ik al zei komen mijn jongens beide om de 3 uur dus ook snachts! Heb alleen 1x gehad dat er snachts 4uur tussenzat maar thats it :(

Als ik het zo vergelijk met jullie krijgen mijn jongen veel meer voeding maar lijken lijken en er niet genoeg aan te hebben

8. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hier was ze vorige week dinsdag 4300 gram, en dronk toen al 1,5 week 6 x 120.
    Snachts meld ze zich 1 x, overdag om de 3,5 a 4 uur.

Pittig lijkt me zeg

9. misa

misa Niet meer actief

Hier was het minder vaak en volgens mij ook ietsje minder aan voeding. Maar ondertussen is ze volledig ritmeloos en komt ze soms na 2,5 uur en soms na 5 uur. We geven dus wisselende hoeveelheden, ligt eraan hoevaak en hoe snel ze ongeveer wil. Ze komt nu al op krap onder de liter uit en soms 7 keer per dag.

Tja elk kindje is anders merk ik heel erg. Mijn oudste zat binnen korte tijd op om de 4 uur en dronk ook snel grotere hoeveelheden en vanaf een week of 6 nog maar 5 voedingen.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Mijn dochter is nu 6,5 week en zit al 2,5 week op 5 flessen van 150+5 (165 cc dus). Ze slaapt soms door, maar meestal meldt ze zich één keer tuasen 03.00en 05.00 u. Ze slaapt daarna tot 09.00 of 10.00 uur. Overdag zit er 3,5 tot 4 uur tussen de flessen.

Toen ze 3 weken was is ze ineens van 8 naar 6 flessen gegaan van 120+4. Een week later dus naar 5 flessen. Ik maak haar nooit wakker voor een voeding, ze komt meestal rond dezelfde tijd. Soms rek ik een half uur met de speen om beter uit te komen met de laatste fles (altijd 23.00u).

Share This Page