Nou vandaag precies 34 weken en een groeiecho gehad. Met 30 weken schatte de gyn hem op 1700gr en vandaag......2500gr... Boven gemiddeld dus. Moet met week 37 terug komen. Met week 38 gaan ze kijken of ze al kunnen inleiden (als er al iets aant rommelen is) en zo ja, dan dus in die week gaan ze hem halen.
Jee dus dan is de mijne echo boven gemiddeld? Schrik er wel een beetje van, maar toch...stel dat ie nu zou komen, zoals bij jou angelie, dan voelt dit gewicht toch wel prettig.... Net gebeld voor 3e groeiecho..moet met 37 weken precies, 9 febr. Spannend!
hihi de mijne woog afgelopen vrijdag ( naar schatting natuurlijk) 2350 gram met 33 weken en 3 dagen, dus ook mijn ventje loopt voor want ben morgen 34 weken en hij zal vast al wel weer aangekomen zijn, ( het schijnt dat ze ong. 200 gram per week aankomen) dus die van mij zit nu ook wel op 2400/2450 gram
hey schat, morgen heb ik mijn groeiecho... om 13:10 uur. dus ik laat het je wel weten. ik denk dat die van mij meer als die van jou weegt. wordt ook met week 38 ingeleid, maar misschien al met week 37, dat hoor ik morgen van de gynecoloog rond 14:00 uur! spannend voor ons man! ps. dus jou gyn doet de echo`s maken?
Ons kleintje woog met 33wkn en 4 dagen 2300 de gyn zei ook dat, dat ietssss boven het gemiddelde was.
Hoe wegen ze dat toch? Mijn vk schatte onlangs dat mijn baby met 40 weken ongeveer 6 pond zal wegen. Als hij nu nog 200 gram per week moet groeien, weegt ie nu (met ruim 32 weken) dus ongeveer 1600 gram. Maar ik ben toch wel heel benieuwd hoe ze nou aan die gewichten komen.....
ze weegt nu 2633 gram. Dus dat is boven de gemiddelde! Morgen om 11 uur belt de gyn op of ik nu wel wordt ingeleid of niet (aangezien ze niet "te" groot is)
bij mij meet de gyn het gewicht aan de hand van echo's. ze meet de beentjes,de omtrek van de buik en de omtrek van het hoofdje, en daar maakt ze dan een schatting van...maar onthoud wel dat het een schatting is, sommigen worden op 5a6pond geschat en ze krijgen een 8 ponder of andersom...
Nou, mijn zoontje was niet groot hoor. Is hij nog steeds niet. Hij zat/zit altijd onder de onderste groeilijn, dus ik denk niet dat je meteen de conclusie moet trekken dat jij een 'reus' hebt. Ik krijg zowiezo steeds kleine kinderen, mijn oudste is met 38 weken geboren en woog 2360 gram, veel te weinig. Nu ben ik ook weer onder extra controle omdat ons spruitje wat achter ligt qua buikomvang. Ze zeiden nu dat ik veel rust moet nemen en dat ze dan hopen dat hij tussen de 4,5 en 5 pond zou gaan wegen.
Ik heb alleen van 36 weken die was 3130 gram volgens de gyn. Met 30 weken woog hij 1700 gram en nu met 34 weken 2500 gram dat is 800 gram in 4 weken (200 gram per week zeg maar, das een vaste groei niet opeens veel extra gegroeid zeg maar), als ie dus op zelfde tempo blijft groeien zal ie met 38 weken rond de 3300 gram zijn, ze groeien wel iets sneller de laatste paar weken (vooral more chubby) ik vind het soms wel eens moeilijk wat je ermee moet, wat zegt de gyn ligt het qua lijn allemaal hetzelfde en welke lijn volgt ie (de hoogste?)
op de pc van de gyn zie je 3 lijnen staan, het onderste gemiddelde, gemiddeld en bovengemiddeld, ik neem aan dat ze of die overzichten meegeven OF dat ze je deze even laten zien op hun computer.. Als ze steeds dezelfde lijn volgen is het gezond zeg maar...
Klopt! Mijn spruitje zit onder de onderste groeilijn, is dus erg klein. Maar hij groeit wel mee met die lijn en de gyn zei dat dat goed is.
jep die bedoel ik idd.. zolang ze een bepaalde lijn volgen is dat prima vaak zie je opeens een grote stijging of daling en DAT is reden voor zorgen of extra oplettendheid zeg maar. Ons kindje is helemaal gemiddeld onze eerste zat altijd op de bovenste
ah zo Ik heb hem voor me liggen (kreeg kopie mee voor vk, daar blijf ik onder controle tot 38 weken als het goed gaat).. ff kijken... Bij femur (botje been geloof ik he) is het de middelste lijn (beide keren) Bij Abd. Circumf. (buikje) was het vorige keer middelste lijn en nu bovenste lijn Bij Head Circumf. (hoofdje) is het middelste lijn (beide keren) Ze zei ook dat hoofd en beentje prima waren, maar buikje echt groter was en adhv die 3 kwam ze op 2500gr. 1e keer was dus met 30 weken en 2e keer met 34 weken. Met 37 weken nu terug komen.