hallo, ik weet sinds kort dat ik ZD heb, diabetes vp zei toen meestal met 38/39 weken word je dan ingeleid, (dit is ook het enigste wat ze erover kon vertellen) maar is dat altijd zo? of is dat alleen als de baby te hard groeit? als de baby normaal groeit word je dan ook nog ingeleid of wachten ze het dan gewoon af? hoe is het bij jullie gegaan, ben erg nieuwsgierig!
Ik heb ook sinds week 28 zwangerschaps suiker en bij mij hebben ze daar niets over gezegt. Wel als hij te groot zou worden maar zoals het er nu uit ziet is er niets aan de hand. Onze kleine ligt ietsjes onder het gemiddelde en ik moet 7 keer per dag prikken om me waardes in de gate te houden. Verder hebben ze uitgelegd wat en wanneer ik het beste kan eten. Ik niets gehoord over inleiden. Ben inderdaad benieuwd of iemand anders dit wel gehad heeft
In mijn vorige zwangerschap had ik ook zwangerschapsdiabetes, ik ben toen ingeleid met 38 weken. Inleiden doen ze niet omdat het kindje anders te zwaar wordt, maar wegens andere factoren. Ik moest insuline spuiten tijdens de zwangerschap en dan word je volgens mij sowieso ingeleid rond 38 weken.
ik moet idd ook 7x per dag mijn waardes controleren, en met een "dieet" proberen alles onder controle te houden en wanneer ik nu nog 1x een uitschietertje er tussen heb moet ik gaan spuiten pff. maar wat voor andere factoren zijn dit dan?? of is het door de insuline?
volgens mij gaan ze inleiden omdat het steeds moeilijker wordt om je suiker onder controle te houden. Maar precies weten doe ik het niet meer, sorry. Ik vond het trouwens ook heel erg om insuline te gaan spuiten, maar het is me uiteindelijk wel meegevallen. Bij mij was het gewoon zo'n tegenvaller omdat ze er pas bij 32 weken zwangerschap zijn achtergekomen en vanaf week 34 ben ik toen insuline gaan spuiten.
Ik had ook zwangerschapsdiabetes. De gynaecoloog heeft het mij zo verteld: Als je insuline moet gaan spuiten, word je ingeleid. Ik ben ingeleid precies op 38 weken, en twee uur na aansluiten van het infuus wat Liesbeth er al. De reden dat ze gaan inleiden is dat bij het spuiten van insuline relatief vaker voorkomt dat de placenta niet meer goed functioneert op het einde van de zwangerschap.
Ik heb ook zwangerschaps diabetes gehad, maar ben niet ingeleid. Heb wel zelf insuline moeten spuiten.
Ik heb ook zs- suiker gehad en insuline gespoten vanaf week 26 ong .Ik zou met 38 weken worden ingeleid , maar mijn meisje besloot zelf al eerder met 37 w te komen ..
Heb ook zwangerschapssuiker gehad, maar ben pas ingeleid met cytotec tabletjes toten ik 40+4 was, ben bevallen met 40+5. Wel werd ik zeer regelmatig gecontroleerd middels echo's. Uiteindelijk was mn dochter 4120 gram. Ik kon het gelukkig met dieet onder controle houden en heb niet hoeven spuiten.
Hier ook iemand met zwangerschapsdiabetes. Bij mij ontdekt toen ik 24 weken was. L.ynn zat toen gewoon qua gewicht nog onder de lijn. Ik ben overgedragen aan de gyn en daar verder onder controle gebleven. Toen ik 30 weken was was het een drama met mijn suikerhoogte en moest iedere dag meer en meer spuiten, hierdoor is L.ynn harder gaan groeien qua gewicht. Ook nog een week in ziekenhuis gelegen vanwege de vele hypo's. Toen iedere 2 weken een groeiecho, zolang ze groeide in een lijn was er niet echt sprake van inleiden, maar toen ik 36 weken was groeide ze in 1 keer zooooo hard dat ze het niet verantwoord vonden om haar te laten zitten. Ben ingeleid, maar L.ynn had geen zin en na 2 dagen en 1 dag volop weeen besloten tot een keizersnede. L.ynn is dus bij 37,5 week geboren. Ze woog toen 4190 gr. Een flinkerd dus... Succes verder met alles en als je nog vragen heb kun je me PB-en!!
Mijn suiker was met insuline ook niet echt onder controle te krijgen , maar bij mij kwam dat omdat ik een hele berg medicijnen voor mijn astma had, die heel erg actief was tijdens de zwangerschap ...Mijn meisje was trouwens maar 2400 gram met 37 weken ...Maar dat komt waarschijnlijk denken ze nu , dat mijn placenta te vroeg op is , met resultaat , laatste weken weinig tot geen groei en alledrie de kindjes met 37 en 38 w geboren