Hallo, Ik word net door het ziekenhuis gebeld dat er vergeten is een intakegesprek voor de 20 weken echo te plannen... Ik had hier nog nooit van gehoord?? Waar gaat dit gesprek over en wat willen ze allemaal weten> Wij lopen al 2 jaar bij dat zelfde ziekenhuis (IVF afdeling) en ik ben een beetje geirriteerd dat ik op een verdieping hogen weer het hele verhaal mag gaan doen, terwijl alles op papier staat daar, toch? Het gesprek kan ook niet op dezelfde dag, dus man mag weer vrij nemen... Zijn het m'n hormonen dat ik dit een beetje (heel erg!!!) onzin vind of heb je altijd een intakegesprek voor de 20 weken echo? Dank jullie
Ik heb de 27e een GUO in het UMCG en hoef niet eerst nog voor een intakegesprek. De zwangerschapscontroles zijn nu bij de verloskundigenpraktijk. Ik krijg een GUO van wege spina bifida occulta in de familie van mijn vriend.
Hier deed de vk een soort 'intake', maar dat was gewoon basisinformatie geven en verwijzen naar een foldertje. Kan me voorstellen dat als er bv een aandoening in de familie zit, ze daar misschien nog wat extra's over willen vertellen. Maar een échte intake? Ook nog nooit van gehoord.
ik heb het ook niet meegemaakt, maar bij mij was het de eigen vk die de 20 wekenecho deed. Een vriendin had een vk met verouderde apparatuur en moest in een andere praktijk de 20 weken echo doen, die kreeg dus wel een gesprek vooraf. Onze vk heeft in de controles ervoor al wat dingen gevraagd.
Dank je meiden! Ik vind het ook een raar verhaal... Er komen geen ernstige erfelijke aandoening bij ons voor. Wij lopen op de IVF omdat man zijn zaad niet zo goed kan zwemmen. Ik denk dat ik de vraag ook maar eens aan de VK hier op de site ga voorleggen?
als je een medische 20 wkn echo krijgt begrijp ik t wel, maar dat gesprek is dan voorafgaand aan de echo! als er bv ziektes of aangeboren afwijkingen voorkomen in de familie willen ze weten waar ze extra op moeten letten...
Ik loop ook bij de gyn en ik heb wel rond de 16 weken een gesprek met de verpleegkundige in het ziekenhuis gehad over de 20 weken echo. Kreeg allemaal info die ik al wist en er werd het echo formulier ingevuld dat ik toestemming gaf voor de echo enzo. Hier is dat omdat je de echo niet in het ziekenhuis krijgt maar bij een maar bij een echokliniek.