Hoeveel echo's krijg je??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kleintjuhh, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ie groeiecho was al standaard bij ons....bij ons meisje ook gehad. Maar nu dus niet 1 echo maar 3!! standaard bij iedereen bij onze vk!! :D

2. Wijfie79

Wijfie79 Actief lid

15 okt 2010
    208
    1
    0
    Zuid-Holland
    Bij mijn vk standaard 3 echos - 1e tussen de 8-11 wk, 2e met 20 wk en de 3e met 35 weken. Zou er ook graag meer willen hebben...

3. Amanda1978

Amanda1978 Nieuw lid

4 jul 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn VK is het bij 8w, 12w, 20w en 30w en indien nodig bij 36w.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Een termijn en screenings echo zijn standaard en tegenwoordig komt de groeiecho ook steeds vaker voor.

Ik heb een echo gehad met 8 weken, 11 weken, 19 weken en krijg er straks nog 1tje met 30 weken.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het ligt er ook aan welke vk je hebt.

Vaak een termijn echo, 20wk echo en verder als ze nog meer duidelijkheid willen hebben.

Ik loop zelf bij de gyn en ben medisch en krijg bij elke controle een echo en nu nog meer zelfs... maar dat komt door voorgeschiedenis.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    tussen de 10 en 13 wk meestal 1 en tussen de 18 en 22 wk nog een.

verder doen steeds meer verloskundige praktijken nog een liggingsecho rond 34 weken.

1e zwangerschap 9wk en daarna met 11wk toen het hartje bleek gestopt te zijn die dag)

2e zwangerschap 8wk, 12 wk (ter bevestiging dat het nu wel goed was) 17wk nadat verloskundige geen hartje kon vinden met doptone na 30 minuutjes zoeken, in het ziekenhuis bleek alles goed) 20wk en 34wk (en nog een op eigen koste met 23wk)
    totaal dus 5

3e zwangerschap 5wk (was niks te zien) toen 8wk en bleek alles goed te zijn. toen 12 wk ter bevestiging dat het echt goed zat. 20wk echo. daarna met 32wk ivm gebroken vliezen en kreeg toen 2x per week een korte echo om te kijken hoe de kleine het deed. toen met 34 en 36wk een echo om gewicht en groei te controleren.

uiteidnelijk denk ik wel een echo of 20. plakboek vol laten we zeggen

echos krijgen is leuk maar meestal krijg je alleen veel echos na indicatie. bijv moeizame zwangerschap, zwangerschappen doormiddel van hulp (bijv ivf) en risico groepen (bijv kans op vroeggeboorte of afwijkingen) . als je dus niet zoveel echos krijgt is dit meer een voordeel dan een nadeel.

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    In het ziekenhuis krijg je bij elk bezoek een echo en heb met 6 weken en 3 dagen een echo gehad en met 9 weken en 4 dagen. De 2e was omdat bij de eerste wel een mooie vuchtzakje te zien was met een klein vruchtje erin maar nog geen hartactie. Nu was er echt een klein beebje te zien met een mooie hartslag. Mag met 12 weken weer komen en ws dan ook weer echo. 20 weken echo staat ook gepland.

8. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Morgen ga ik voor de intake naar de verloskundigenpraktijk op het UMCG terrein. Op de website geven ze mooi aan welke echo's je krijgt: echocentrum, dus in totaal 5. Op 22 september heb ik de termijnecho... het is allemaal nog heel pril hier. :)

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Bij het echocentrum hoefde ik na de 20 weken echo geen afspraak meer te maken, maar ben gister bij de verloskundige geweest en vanwege m'n leeftijd en gestel stuurt me toch door voor een 30 weken groei echo.

Dan heb ik met 8, 10, 12, 20 en 30 weken een echo gehad. Moet met 30 weken ook naar de gyn dus dan volgt er misschien nog wel een echo of 1-2 :(

10. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van de week mijn eerste termijnecho gehad, volgens de planning van mijn VK was ik acht weken, dit bleek zeven weken. Ik mag over drie weken al weer terug komen. Dit omdat het dan wat groter is en ze het beter kan bepalen... Ook heeft ze gezegd dat wanneer ik twijfel of het wel goed zit, ik mag bellen en dan mag ik nog een keertje komen... Dus eigenlijk is dat uitzonderlijk als ik dat zo lees...

11. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Hier bij 7 weken, 10 weken, 20 weken en 30 weken. Maar omdat mijn vk zelf de echo's doet wordt er wel eens een keer extra gekeken, gewoon voor de leuk.

12. Linana

Linana Niet meer actief

Denk dat het afhangt van je vk.
    De praktijk waar ik nu loop (moet straks veranderen) werken 3 vrouwen. De 1 wil elke keer een echo maken en maakt er ook echt een sport van om de baby goed op de foto te zetten, de ander mag nog geen echo's maken en de derde wil ik het niet eens over hebben (echt een heks/lomp wijf, sorry)

Zal dus deels ook wel te maken hebben met de praktijk en de vk die je hebt

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    wij hebben een echo gehad met 10, 20 en 30 weken.
    woensdag exrta groeiecho en gelijk ligginsecho denk niet dat ze me een week later weer laten komen :p

maar heb begrepen dan mn vk dat dit de 4 echo's zijn die vergoed worden en dan de extra medische echo's (zoals extra groeiecho na 30 weken)

daarnaast hebben wij met 17 en met 23 weken pretecho gehad met de as opa's en oma's mee. hebben een heel plakboek vol met foto's van ons frummeltje en t is nog niet eens geboren!

Deel Deze Pagina