Hoeveel echo's krijgen jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anniepan, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wauw wat bijzonder dat het zo verschilt bij iedereen! Misschien dat ze het inderdaad gewoon erbij doen als extra, daar worden we wel heel verwend van haha!

2. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    1 met ruim 7 wkn
    1 met ruim 9 wkn
    1 met ruim 10 wkn
    1 met ruim 12 wkn
    1 met 20 wkn
    1 met 30 wkn
    1 met 35 wkn

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Bij mijn vk kreeg ik:

Bij 8 weken (vitaliteitsecho)
    Bij 10-12 weken termijnecho
    Bij 20 weken 20-wekenecho
    Bij 36 weken liggingsecho

Maar ik kreeg ook nog bij 13 weken voor de combinatietest. En onze 20-weken echo was niet goed dus kreeg ik nog een GUO in het ziekenhuis. En vervolgens bleek bij een pretecho bij 27 weken de groei niet goed en kreeg ik er nog 4 in het ziekenhuis.

Ik hoop bij mijn volgende zwangerschap alleen de standaard echo's te krijgen want ik vond dit ook niet echt leuk moet ik zeggen.

4. Martinelli

Martinelli Actief lid

4 mei 2015
    352
    13
    18
    4 echo's

Met 10.2 een termijnecho
    Met 12.2 een screening op down
    20 weken
    36 weken

4 vind ik ook genoeg, alleen duurt het nu wel lang voordat ik mn uk kan zien!

5. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier is het in principe alleen een echo tussen de 10 en 12 weken en eentje bij 20 weken (dus 2 totaal).

Ik krijg er wel wat meer. Ik heb ze gehad met 7 en 8 weken i.v.m. bloedverlies. Toen met 10 weken de termijnecho en met 12 weken de combinatietest. Straks de 20-weken echo en tussen de 30 en 34 weken krijg ik extra echo's (geen idee hoeveel) om de groei in de gaten te houden (bij mijn zoontje bleef de groei ineens achter).

6. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Om de 4 weken zoiezo met echo! Standaard hier, alleen tegen het einde dan moet je om 3 weken daarna om 2 weken en dan is het niet altijd met echo maar alleen luisteren maar tot 24 weken zoiezo met echo. Gelukkig :)

7. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg eerst ook om de zoveel weken een echo maar op een gegeven moment zelfs elke week maar dit kwam omdat ik op een pop poli liep via het ziekenhuis

8. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ik ben voor de eerste keer zwanger. Vorige week maandag hebben wij al de eerste echo gehad, omdat ik pas 2 maanden gestopt ben met de pil. toen gaf de verloskundige aan dat ik 6 weken zwanger was. Afgelopen maandag hebben wij weer een echo gekregen om te kijken of het vruchtje goed gegroeid was. Nu was ik echt 6 weken zwanger en zagen we het hartje kloppen!

Omdat in de eerste 12 weken van de zwangerschap nog veel kan misgaan mag ik kiezen hoe vaak ik een echo wil. Omdat we al vroeg erbij waren heb ik ervoor gekozen om nog een echo te hebben met 8 weken, op maandag 26 oktober. Als alles dan weer goed is, zal de volgend echo met 12 weken zijn.

Daarna de komende tijd gewoon om de 4 weken.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik kreeg er net zoveel als jij. Maar woon niet in Nederland.

10. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL

Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik heb bij beide zwangerschappen meerdere medische echo's gehad. Ik had om verschillende redenen bloedingen bij beide zwangerschappen en bij beide keren dachten ze dat er een groeiachterstand was. Ik was echt helemaal klaar met zoveel echo's.
    Nu eindelijk een probleemloze zwangerschap met alleen de standaard echo's. Ik vind het heerlijk! Nu moet ik zeggen dat ik niet zoveel heb met echo's. Ja je ziet je kindje, maar ik heb dit niet nodig om al een band met mijn kindje te voelen.

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    9 weken (foutje in het rekenen bij de vk ook al zei ik dat ik mijn eisprong wist)
    11 weken voor termijn bepaling
    20 weken
    26 weken geloof ik, omdat mijn buik zo extreem groeide
    36 weken liggingsecho en dat was t wel.
    meer dan de vorige keer. toen had ik er maar 3

12. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    Ik krijg er echt veel, maar dat komt ook omdat ik een tweeling verwacht. Moet zeggen dat ik de hoeveelheid echo's bij een eenling wel erg weinig vind.

Ik krijg ze vanaf nu om de 2 weken tot aan de bevalling. Als het goed gaat kan er voor gekozen worden om om de 3 weken te doen en als het niet goed gaat om de week.

13. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik weet niet hoeveel ik er ga krijgen blijf wel in het ziekenhuis lopen.
    1e echo gehad met 6.5 weken....hartje klopt
    2de echo met 9.4 weken termijnecho
    De 20 weken echo natuurlijk.
    En verder geen idee wat het ziekenhuis doet.

We willen ook pretechos laten maken

14. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik krijg er als het goed is maar 2? Heb er een gehad bij 12 weken en nu een bij 20. Alles was goed, dus tenzij de verloskundige in de toekomst ergens een noodzaak ziet, krijg ik er geen meer. Overigens moet ik voor echo's naar een echocentrum en doet de verloskundige die niet zelf.

15. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Hier ook veel echo's gehad.

6 weken gyn
    7 weken gyn
    8 weken gyn
    9 weken vk
    12 weken termijn
    14 weken vk
    20 weken
    22 weken groei
    26 weken groei
    28 weken groei

en volgens de verwachten nu nog:
    30 weken groei
    32 weken groei
    34 weken groei
    36 weken groei
    38 weken groei

meerdere echo's omdat ze iets kleiner is dan "normaal"

Daarnaast hebben we zelf met 16 weken pretecho gehad en met 28 weken doen we nog een pretecho.

Normaal zou het zijn met 8, 12, 20, 36 weken bij de vk.

16. coow89

coow89 Lid

30 jan 2010
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook hier bij elke controle een echo maar heb een medische indicatie en loop dus bij de gynaecoloog.
    Naast de gewone controle echo's bij de gynaecoloog (elk consult en dan buikje/hoofdje/bovenbeentje opmeten, hartslag en ligging), heb ik 3 keer een guo gehad met 12+6, 17+6 en 30+5 bij de echoscopiste.
    Nu ivm stuitligging met 35+6 (morgen) ook nog een extra liggingsecho.

Fijn natuurlijk die extra controle/echo's, maar ik blijf het altijd spannend vinden en denk niet van jippie weer een echo..

17. samaa

samaa Niet meer actief

Dat is veel!
    Ik kreeg de termijnecho met 9+6 en de 20 weken echo. Uiteindelijk nog met 33wk een liggingsecho ivm stuitligging.
    Zelf hebben we nog wel 2 pretechos laten doen

Deel Deze Pagina