Wauw wat bijzonder dat het zo verschilt bij iedereen! Misschien dat ze het inderdaad gewoon erbij doen als extra, daar worden we wel heel verwend van haha!
1 met ruim 7 wkn 1 met ruim 9 wkn 1 met ruim 10 wkn 1 met ruim 12 wkn 1 met 20 wkn 1 met 30 wkn 1 met 35 wkn
Bij mijn vk kreeg ik: Bij 8 weken (vitaliteitsecho) Bij 10-12 weken termijnecho Bij 20 weken 20-wekenecho Bij 36 weken liggingsecho Maar ik kreeg ook nog bij 13 weken voor de combinatietest. En onze 20-weken echo was niet goed dus kreeg ik nog een GUO in het ziekenhuis. En vervolgens bleek bij een pretecho bij 27 weken de groei niet goed en kreeg ik er nog 4 in het ziekenhuis. Ik hoop bij mijn volgende zwangerschap alleen de standaard echo's te krijgen want ik vond dit ook niet echt leuk moet ik zeggen.
4 echo's Met 10.2 een termijnecho Met 12.2 een screening op down 20 weken 36 weken 4 vind ik ook genoeg, alleen duurt het nu wel lang voordat ik mn uk kan zien!
Hier is het in principe alleen een echo tussen de 10 en 12 weken en eentje bij 20 weken (dus 2 totaal). Ik krijg er wel wat meer. Ik heb ze gehad met 7 en 8 weken i.v.m. bloedverlies. Toen met 10 weken de termijnecho en met 12 weken de combinatietest. Straks de 20-weken echo en tussen de 30 en 34 weken krijg ik extra echo's (geen idee hoeveel) om de groei in de gaten te houden (bij mijn zoontje bleef de groei ineens achter).
Om de 4 weken zoiezo met echo! Standaard hier, alleen tegen het einde dan moet je om 3 weken daarna om 2 weken en dan is het niet altijd met echo maar alleen luisteren maar tot 24 weken zoiezo met echo. Gelukkig
Ik kreeg eerst ook om de zoveel weken een echo maar op een gegeven moment zelfs elke week maar dit kwam omdat ik op een pop poli liep via het ziekenhuis
Ik ben voor de eerste keer zwanger. Vorige week maandag hebben wij al de eerste echo gehad, omdat ik pas 2 maanden gestopt ben met de pil. toen gaf de verloskundige aan dat ik 6 weken zwanger was. Afgelopen maandag hebben wij weer een echo gekregen om te kijken of het vruchtje goed gegroeid was. Nu was ik echt 6 weken zwanger en zagen we het hartje kloppen! Omdat in de eerste 12 weken van de zwangerschap nog veel kan misgaan mag ik kiezen hoe vaak ik een echo wil. Omdat we al vroeg erbij waren heb ik ervoor gekozen om nog een echo te hebben met 8 weken, op maandag 26 oktober. Als alles dan weer goed is, zal de volgend echo met 12 weken zijn. Daarna de komende tijd gewoon om de 4 weken.
Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik heb bij beide zwangerschappen meerdere medische echo's gehad. Ik had om verschillende redenen bloedingen bij beide zwangerschappen en bij beide keren dachten ze dat er een groeiachterstand was. Ik was echt helemaal klaar met zoveel echo's. Nu eindelijk een probleemloze zwangerschap met alleen de standaard echo's. Ik vind het heerlijk! Nu moet ik zeggen dat ik niet zoveel heb met echo's. Ja je ziet je kindje, maar ik heb dit niet nodig om al een band met mijn kindje te voelen.
9 weken (foutje in het rekenen bij de vk ook al zei ik dat ik mijn eisprong wist) 11 weken voor termijn bepaling 20 weken 26 weken geloof ik, omdat mijn buik zo extreem groeide 36 weken liggingsecho en dat was t wel. meer dan de vorige keer. toen had ik er maar 3
Ik krijg er echt veel, maar dat komt ook omdat ik een tweeling verwacht. Moet zeggen dat ik de hoeveelheid echo's bij een eenling wel erg weinig vind. Ik krijg ze vanaf nu om de 2 weken tot aan de bevalling. Als het goed gaat kan er voor gekozen worden om om de 3 weken te doen en als het niet goed gaat om de week.
Ik weet niet hoeveel ik er ga krijgen blijf wel in het ziekenhuis lopen. 1e echo gehad met 6.5 weken....hartje klopt 2de echo met 9.4 weken termijnecho De 20 weken echo natuurlijk. En verder geen idee wat het ziekenhuis doet. We willen ook pretechos laten maken
Ik krijg er als het goed is maar 2? Heb er een gehad bij 12 weken en nu een bij 20. Alles was goed, dus tenzij de verloskundige in de toekomst ergens een noodzaak ziet, krijg ik er geen meer. Overigens moet ik voor echo's naar een echocentrum en doet de verloskundige die niet zelf.
Hier ook veel echo's gehad. 6 weken gyn 7 weken gyn 8 weken gyn 9 weken vk 12 weken termijn 14 weken vk 20 weken 22 weken groei 26 weken groei 28 weken groei en volgens de verwachten nu nog: 30 weken groei 32 weken groei 34 weken groei 36 weken groei 38 weken groei meerdere echo's omdat ze iets kleiner is dan "normaal" Daarnaast hebben we zelf met 16 weken pretecho gehad en met 28 weken doen we nog een pretecho. Normaal zou het zijn met 8, 12, 20, 36 weken bij de vk.
Ook hier bij elke controle een echo maar heb een medische indicatie en loop dus bij de gynaecoloog. Naast de gewone controle echo's bij de gynaecoloog (elk consult en dan buikje/hoofdje/bovenbeentje opmeten, hartslag en ligging), heb ik 3 keer een guo gehad met 12+6, 17+6 en 30+5 bij de echoscopiste. Nu ivm stuitligging met 35+6 (morgen) ook nog een extra liggingsecho. Fijn natuurlijk die extra controle/echo's, maar ik blijf het altijd spannend vinden en denk niet van jippie weer een echo..
Dat is veel! Ik kreeg de termijnecho met 9+6 en de 20 weken echo. Uiteindelijk nog met 33wk een liggingsecho ivm stuitligging. Zelf hebben we nog wel 2 pretechos laten doen