Bij onze vk kijken ze elke controle even met het echoapparaat. Heb er dus erg veel Vind het heel mooi om de ontwikkeling zo te volgen
Ik heb er nu zes gehad waarvan 1 pret echo. Ik heb er nu nog twee in de planning staan, de 20 weken echo en een echo voor verloskundigen in opleiding Daarnaast zullen we met een week of 28 nog een 3D echo doen met schoonmoeder zodat ze ook kan meekijken. Ook staan er cervix metingen op het programma , dat zullen ook een paar echo’s zijn en wellicht nog een groei echo, aardig wat in totaal dus. Het ligt denk ik volledig aan je zwangerschap en voorgeschiedenis hoeveel je er krijgt
Ik liep bij de gyn, dat is anders. Ik had een echo aan 7 weken, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 38 en tussendoor tijdens het laatste trimester nodig enkele om groei en gezondheid baby in de gaten te houden.
Verschilt ontzetend per situatie. Ik liep bij de gynaecoloog en kreeg elke controle een echo. Eerste echo met 5 weken en daarna eens in de 3 weken tot 20 weken, daarna eens in de 2 weken en vanaf 30 weken elke week.
Uiteindelijk heb ik meer dan 20 echo's gehad. Ik zou er bij de vk krijgen met 8, 12, 20, 28, 32 en 36 weken. Die laatste 3 waren groeiecho's. Vanaf 28 weken medisch geworden en toen minimaal 1x per week en een aantal weken 2 of 3x per week. (Minimaal 1x per week voor doppler metingen, om de week groeiecho, nog 2 GUOs in een universitair ziekenhuis) maar dat is volgens mij ook in het ziekenhuis niet standaard. Met 16 weken zelf een geslachtsecho gedaan.
Officieel 2 (termijn en indien je wenst een 20 weken echo), in mijn praktijk 4 (vroege echo, termijn, 20 weken en liggingsecho bij 34 weken)