Zorgen n.a.v echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Lauraa87, Mar 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een groeiecho gehad.
    De echoscopiste ging alles opmeten en kwam bij het hoofdje uit op 35 weken.
    Het bovenbeentje kwam ze steeds uit op (bijna) 31 weken.
    Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien ben ik al iets verder.
    Nu maak ik me geen zorgen om dat het beentje iets kleiner was, maar ik vind het in verhouding wel een héél groot verschil.
    De echoscopiste keek naar mijn benen en zei jij hebt ook niet zulke lange benen en dit is maar een schatting dus.
    En op het eind zei ze me ; ik vind alles er goed uitzien maar dat bepaald je gynaecoloog natuurlijk.

Nu heb ik ook even naar de afdeling gebeld waar mijn gyn. zit op het ziekenhuis en daar zei de telefoniste me dat als het fout zat de echoscopiste waarschijnlijk wel direct contact op had genomen met mijn gyn.
    Toch zit me dit niet helemaal lekker, lees ook verhalen over verkorte bovenbeentjes dat dat weer met andere afwijkingen te maken zou kunnen hebben.
    Heb pas half april weer een afspraak bij mijn gyn.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Alvast bedankt :)

2. Tizzy

Tizzy Actief lid

Feb 9, 2008
    277
    0
    0
    Ik snap t niet helemaal, je bent nu 31w4d zwanger en t bovenbeentje is gemeten op bijna 31 weken? Is toch niets mis mee dan? Tis ook maar net hoe ze het opmeten, stel dat ze het 10 seconden later weer op zou meten dan kan ie opeens op 32 weken oid zitten hoor.
    Zelf zou ik me toch drukker maken om het hoofdje wat al opgemeten is op 35 weken... :confused:

3. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ja, dat bedoel ik ook.
    Misschien heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd.

Ik bedoel de groei van mijn kleine lag altijd al iets voor, en ik vind dat beentje niet erg maar ik vind het verschil tussen hoofdje en beentje een heel groot verschil.
    Bij de 20 weken echo (heb ik met 22 weken gehad,10 weken geleden dus) was alles perfect.
    Zag er keurig uit.
    Zou er dan nu alsnog iets ernstigs aan de hand kunnen zijn?
    Wil me ook niet te veel zorgen maken omdat de echoscopiste zei dat zij het er goed uit vond zien, maar ik vind een bovenbeentje van 31 weken een een hoofdje van 35 weken vind ik een heel verschil inzitten.
    Volgens mij was de buikomtrek iets van 33 á 34 weken.
    Het is allemaal een beetje langs me heen gegaan.
    Op de groeicurve zaten de kruisjes nog wel in het donkere vlak.
    Ik ben gewoon een beetje geschrokken en daarom in de war dus mijn excuses als het verhaal een beetje onduidelijk is.

4. Tizzy

Tizzy Actief lid

Feb 9, 2008
    277
    0
    0
    Ik zou me nog geen zorgen maken, je beeb kan nog zoveel bijtrekken qua maten. Anders bel je morgen je gyn. nomaals om het haar te vragen? (en dan niet door de telefoniste laten afschepen ;))

Bij mij is de hoofdomtrek van mijn beeb ook qua weken verder dan de rest van het lichaampje, waarop mijn gyn begon te lachen (hij moet er ook nog uit straks! help! :) haha), ze had dit zelf ook bij 1 van haar kids gehad nl. En bij mij ligt het aan mij, heb zelf nl ook een groot hoofd. 8) Maar moest me absoluut geen zorgen maken.

Dusss.... toch ff bellen morgen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust!

5. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Dankjewel voor je antwoord!

Ja maak me toch een beetje zorgen kom via internet uit op de engste dingen.
    Bel gewoon morgen met de gyn. misschien dat ik deze week nog even langs kan komen.

Heb zelf overgewicht, en je zag ook op de echo vanmiddag dat mijn kleine ontzettende bolle wangen had.
    Mijn vader was bij zijn geboorte 43 cm en 11,5 pond.
    Misschien word die van mij ook wel klein maar ontzettend dik hihi:)

Zat sowieso met nog een paar vragen omdat ik vocht verlies en heel veel oefenweeen heb, en de echoscopiste mij ook niet kon vertellen of hij al ingedaald was.
    Dacht dat ze dit ook wel via een echo zouden kunnen zien.
    Maar ik ga je advies opvolgen en gewoon morgen even bellen :)
    Nogmaals bedankt

6. Tizzy

Tizzy Actief lid

Feb 9, 2008
    277
    0
    0
    En? Heb je gebeld? Moest je langskomen voor een echo oid? Ben erg benieuwd!

Maareh... je pa 43 cm en 11,5 pond bij de geboorte? Whoooooooooh... :confused:

7. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik lees redelijk vaak op dit forum dat het hoofdje voorloopt op de rest van het lichaam. Dat is trouwens ook niet zo gek, want in een groot gedeelte van je zwangerschap is het hoofdje groter dan de rest.

Op internet zoeken is zo wie zo al een mega-afrader. Daar kom je altijd de meest verschrikkelijke dingen tegen. Als het iets zou betekenen dan had de echoscopiste vast en zeker er wat over gezegd....

8. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    ps. Je kunt trouwens ook even de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Daar kom je heel veel van dit soortgelijke gevallen tegen. Misschien dat je dan meer duidelijkheid krijgt en/of opluchting.

Succes ermee

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

10. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

Sep 22, 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Heb gebeld!

De telefoniste vertelde me, dat ik me geen zorgen hoef te maken.
    Ze zei me wel omdat ik zelf ook dik ben mijn kleintje gewoon een bolle toet heeft waarschijnlijk.
    Was zelf 56 cm, en 8,5 pond dus ook niet een kleintje.
    Maargoed, de telefoniste zou het met de gyn. er over hebben en goed na laten kijken en als ik niets zou horen vandaag dan was het goed.
    Mocht de gyn. het niet vertrouwen dan zou hij mij bellen.
    Ze zei me dat ik me echt geen zorgen moest maken en als mijn kindje een waterhoofd heeft ze het bij de SEO (20 weken) echo al hadden moeten zien.
    Toen zag alles er perfect uit.
    Ben vandaag ook niet gebeld dus het zit vast wel goed.

@ Tizzy : Ja mijn oma had waarschijnlijk zwangerschapssuiker maar dat werd in die tijd niet onderzocht.
    Jullie kennen vast wel zo'n plaatje van een baby met een sjarpei hond (zo'n gerimpelde) en dat die baby's ook zo gerimpeld is?
    Sprekend mijn vader ! :)

@ Oemhudaifa : Ik had juist hier gezocht, en kwam hier vooral dingen tegen over een verkort bovenbeentje dat als dat voorkwam dat er vaak afwijkingen waren.
    Dus was me eigenlijk een hoedje geschrokken.
    En weet dat ik eigenlijk geen dingen op moet zoeken, heb zelfs eens voor een vriendin die last van haar scheenbeen had (een brandende pijn) opgezocht wat het zou kunnen zijn en we kwamen steeds op botkanker uit.
    Terwijl het helemaal niets was uiteindelijk.

Ik vind echo's een heel goed iets, maar zoals bij dit dan wou ik dat er geen echo's waren dan hoef ik me niet onnodig zorgen maken.
    Ga misschien toch even volgende week alsnog een pretecho laten maken.
    Wou het eerst niet meer doen,maar dat kriebelt nu wel weer een beetje. :D

Ben een (bijna)alleenstaande moeder en heb niet veel mensen om me heen die me gerust kunnen stellen dus ben heel blij met dit forum (en jullie) die me toch even gerust kunnen stellen.
    Dankjewel allemaal !

Share This Page