geslacht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door cappadocia50, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cappadocia50

7 mrt 2009
    10
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu bijna 17 weken zwanger. Begin deze week heb ik ee pret echo laten maken (16 weken), maar zei dat ik 18 weken ben. Anders doen ze niet aan pret echos. Mij is verteld dat het een meisje is. Ze zag de 3 strepen vertelde ze. Ik begrijp niets van de echo plaatje. Ben best verbaasd, want vanaf het begin had ik het gevoel voor een jongen, zou het wel kloppen. Eind maart heb ik de 20 weken echo, daar ga ik het nogmaals vragen.

2. Hoi Cappadocia

Mij is verteld dat ze het pas met 20 weken kunnen zien, dus zou eerder van de 20 weken echo uitgaan, succes!

groetjes

3. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Bij mij was het met zeventien weken duidelijk te zien (zei ze, want zelf zag ik het niet ;) ), maar dat was een jongen. Bij mijn dochter zagen ze het tijdens de 20-weken echo, maar dat hadden ze eerder misschien ook wel heel duidelijk kunnen zien. Als ze er een uitspraak over durven te doen, kun je er wel vanuit gaan dat het klopt hoor. Je leest vaak verhalen dat ze het mis hebben, maar ze hebben het nog veel vaker goed hoor! En eind maart gewoon nog een keer vragen (en niet zeggen dat je al wat weet :) ).

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zie mijn album voor een plaatje van een meisje met 16 weken. Nu met 20 weken is ze nog steeds een meisje haha.

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Bij mij zag de gyn het heel duidelijk op 16 weken (ik had het al eerder gezien en zei t al voor ze het zelf zei), en nu, 20 weken verder is het nog steeds een meisje :)

6. cappadocia50

7 mrt 2009
    10
    0
    0
    Ik dank jullie allemaal voor de reacties, ik zal het eind maart nog een keer vragen, en zal niet vertellen dat er meisje is gezecht met 16 weken.
    Ik heb nog steeds sterke gevoel in jongen, weet niet waarom. :D

7. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Bij mij kon de echoscopiste ook niet met 100 procent zekerheid zeggen dat het een meid werd, maar het leek haar heel sterk als er 'nog wat aan zou komen te hangen' zei ze. Dus ook lekker vaag nog..
    31 maart hebben we de pretecho, dus dan hoop ik het zeker te weten :D

8. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Waarom twijfel je eigenlijk? Alleen omdat je gevoel iets anders zegt? Ik ken iemand die voor 100% van overtuigd was dat het een jongen werd. Nou het werd uiteindelijk toch echt een meid. Het gevoel is dus ook niet alles. Ik zou gewoon aannemen dat je een meisje krijgt en dan inderdaad bij de volgende echo een second opinion vragen. Zelf heb ik overmorgen een echo en ben ook reuze benieuwd naar het geslacht. Mijn gevoel zegt ook een jongen dus we zullen het zien!

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik zou sowieso bij een echo de juiste zwangerschapduur opgeven... Bij mijn pretecho (17,2 wkn) werd het kindje ook opgemeten, en dan zou het toch wel op de juiste termijn uitkomen. Of die echoscopiste gaat denken dat je kindje achterloopt met de groei...

Bij mijn pretecho was duidelijk te zien dat het een meisje wordt (zie album). Afgelopen week heb ik de 20 weken echo gehad, en het was nog steeds een meisje, zo duidelijk dat de echoscopiste haar huis eronder durfde te verwedden :(

Voor de zekerheid zou ik de 20 weken echo even afwachten...

Liefs Monique

10. cappadocia50

7 mrt 2009
    10
    0
    0
    Hallo,

Ik twijfel omdat me gevoel anders zegt, en omdat iedereen tegen mij heeft gezegd dat ik een jongens moeder zal zijn. Tuurlijk is het belangrijkste dat het een gezonde kindje is. Meisje of een jongen maakt helemaal niet uit. Ik zal het wel op 31 maart doorgeven.

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Bij mij was met 15.5 weken ook een meid, en met 20 weken een jongen. Ook wij hadden een sterk jongensgevoel en daarom ook nog niets roze gekocht :D
    De radioloog (dat was hij in het dagelijks leven) zei dat het 90 % een meid was :)

12. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Ik mag donderdag naar voor een echo naar de gyneacologe.
    Ben benieuwd of ze het dan kan zien wat het wordt... spannend!

Liefs Nanske

13. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    hier ook een meid met 17 wk en kijk maar naar het resultaat ...

14. cappadocia50

7 mrt 2009
    10
    0
    0
    Hallo,

Uk 80 heb een vraagje. Bij 15,5 week was dat tijdens de pret echo dat ze een meid zeiden, of tijdens ne normale echo? Dus gevoelens komen soms ook wel uit, zoals bij jullie... En raad je me aan om gewoon op de 20 weken echo te wachten, of zal ik met mijn 18e nog een pret echo laten maken?

Nanske jouw adviseer ik chocola te eten voordat je naar de echo gaat. Als je iets zoetigs eet beweegt de baby vaker zeggen ze. Bij mij was het ook zo.

15. cappadocia50

7 mrt 2009
    10
    0
    0
    Hoi Michelle,

Ik heb een vraagje. Waar ben jij in Rotterdam voor een pret echo geweest?

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Was een pretecho, gewoon om even te kijken naar ons kindje :D
    Ik zou gewoon wachten tot de 20 weken-echo. Je weet dat je kindje het goed doet, dus ik zou gewoon wachten ;)

17. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ik ben in spijkenisse geweest bij babyechobureau heb er een paar gehad hoor ,maar zij is echt heel erg goed !

De roze wolk in rotterdam is ook heel goed .

18. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hey Cappadocia50, dank je voor de tip.
    Ik zal er zeker aan denken.
    Pff nog 2 dagen.... spannend!

Liefs Nanske.

19. Mirella2008

27 jan 2008
    8
    0
    0
    Hallo meiden,
    Ik ben zelf nu 16 weken zwanger. Ik wil heel snel weten wat het wordt, maar bij alle echobureau's zeiden ze dat je minimaal 17 weken moet zijn. Waar gaan jullie (omgeving Rotterdam)?

20. Muis511

Muis511 Niet meer actief

En Nanske, hoe was je echo? Weet je nu of het een jongen of een meisje wordt? Wij weten het sinds dinsdag! Ik geniet ervan ook al is het nooit helemaal zeker.

Deel Deze Pagina